• Bäbas

    Nästan nio veckors bebis, hulkar och får svårt att andas.

    Min dotter har haft det här problemet sedan födseln. Hon hulkar och kan inte andas in, sväljer och sväljer sen kommer inandningen oftast med ett tjut - som om det är trångt i halsen. Det blir värre om hon har gråtit.
    På BB sa de att det var fosterfett- och vatten som fanns kvar i luftrören och senare, på BVC, sa de att det är slem i halsen. Hon var förkyld under sin femte vecka och fick då näsdroppar, nezeril, men jag vet inte om de hjälpte så mycket.
    Hon sitter mycket i bärsjal, alltså helt upprätt, men det hjälper inte. Vi har höjt huvdänden på hennes spjälsäng också.
    Har försökt att kontrollera i blöjan för att se om avföringen är slemmig, men sedan hon började med minifom så är den så vattnig att jag inte kan avgöra det.
    Låter detta som något annat än slem i halsen? Och varför har hon i så fall så mycket slem? Det har som sagt varit samma besvär ända sedan hon föddes.
    Jag ska prova med koksaltlösning innan läggdags, men det oroar mig lite att besväret som alla sa skulle gå över efter ett par-tre veckor faktiskt håller i sig och nästan verkar bli värre. (fast det kan vara så att jag uppmärksammar det mer eftersom oron gnager lite)

Svar på tråden Nästan nio veckors bebis, hulkar och får svårt att andas.