• MikaS
    Äldre 7 Oct 21:17
    668 visningar
    0 svar
    0
    668

    Sömn hos 4månaders bäbis

    Hej! 
    Jag har lite funderingar kring min 4 månader gamla dotters sömn rutiner.. Eller brist på rutiner.
    Vi har hittills följt hennes rytm vilket dom första 3 månaderna funkade toppen, hon sov bra, ibland uppemot 8 timmar i sträck utan att vakna men sen ungefär en månad tillbaka har hon börjat krångla.
    Till saken hör att hon har väldigt svårt att somna några längre stunder (sover bara 30min max två gånger) på dagen vilket resulterar i att hon är jätte trött vid 17-18 tiden.. Och när hon somnar så tidigt vaknar hon vid 21 för att äta å sen igen vid 01.30 och efter det är de omöjligt för henne att komma till ro om hon inte ligger med bröstet i munnen hela tiden! Vid 6 tiden somnar hon sen om ordentligt och sover till ca 08.30 då vi äter frukost och kliver upp.. 
    Hur i hela friden ska vi få detta att bli bättre? Hon behöver ju sova en stund på dagen så ska jag försöka väcka henne tidigare så hon blir trött tidigare på dagen och därmed får till att sova middag?
    Eller ska vi fortsätta att följa henne och hoppas att de bara är en fas hon går igenom nu? 
    Tacksam för svar! 

Svar på tråden Sömn hos 4månaders bäbis