• Anonym (kyckling)

    Kyckling stått framme hela natten...ätbar?

    Suck, jag är en sån klant. Gjorde stekt kyckling i ugn igår för att ha middagen klar till idag (förutseende som  tusan Glad). Så GLÖMMER jag fanskapet på diskbänken hela natten för jag tänkte den skulle svalna innan jag ställde in den i kylen. Den har haft folie på sig hela tiden. Går den att äta eller är det bara att slänga?

    Löjlig fråga kanske, men jag är bakterienojjig och hatar att bli magsjuk.....  

  • Svar på tråden Kyckling stått framme hela natten...ätbar?
  • Anonym

    Jag hade slängt utan att ens fundera på om den går att äta pga magsjukerisk......

  • Kjell2

    Om du täckte den när den var het/varm och den stått täckt hela nattan skulle jag äta den om den smakade gott.

    Mer tveksamt om jag haft på färska grönsaker eller kryddor efter tillagning.

  • NadiaMi

    Har den stått i folie sedan den togs ut ur ugnen borde den vara okej.
    Kolla bara att den blev genomstekt.

  • Anonym

    jag hade ätit. jag glömmer ofta saker i ugnen och på spisen över natten och vi har då aldrig blivit sjuka!

  • Anonym (abc)

    Om du äter den se bara till att du värmer upp den ordentligt innan.

  • Anonym (kyckling)

    Täcktes direkt den kom ur ugnen, inga jur i hemmet, ingenting gjort med den efteråt. Tror jag tar risken, känns så himla surt att slänga den....

  • Anonym (kyckling)

    djur ska det vara, inte jur...

  • Anonym

    Jag har många gånger glömt mat framme över natten just för att jag har ställt det att svalna. Har ALDRIG blivit sjuk av att äta det. Som med all mat så gäller det att använda sitt lukt- och smaksinne. Tycker många är så överdrivet hysteriska och slänger bort allt för mycket mat.

Svar på tråden Kyckling stått framme hela natten...ätbar?