• MammatillSimon

    2 dagis till en 3åring

    Jag o min fd sambo separerade i maj och han skulle först bara ha vår son på helgerna.
    Nu har han helt plötsligt kommit på att han ska ha varannan vecka och har därför fixat dagisplats åt vår son på orten där han jobbar!

    Vår son är väldigt känslig för allt nytt nu efter flytten från pappan och har flera ggr uttryckt att han inte ens vill åka till pappa de helger han ska dit och nu när jag fick beskedet om att han ska på inskolning på det nya dagiset redan nästa vecka så fick jag en klump i magen!

    Hur ska detta funka?
    Är det egentligen så bra att ha 2 olika fsk för en 3åring?


  • Svar på tråden 2 dagis till en 3åring
  • barnpsykologen margit

    Hej!
    Självklart är det en extra påfrestning för en 3-åring att gå på två olika dagis. Det är en mycket ovanlig lösning som mer inriktar sig på föräldrarnas behov än på barnets.
    Försök att ta ett samtal med barnets pappa och fundera över om ni tillsammans kan hitta en bättre lösning på hans tillsyn. Om det inte fungerar utan hjälp kan ni vända er till Socialtjänsten som kan hjälpa er att prata om detta tillsammans.
    Med vänlig hälsning.
    Margit Ekenbark 

  • MammatillSimon

    Det går tyvärr inte att rubba mitt ex:s tankar ang detta
    Och efter sedan sonen var hos honom sist över helgen så har han uttryckt en stark vägran att åka till pappa och han har till o med vägrat åka på sitt dagis han har här hemma.
    Nu har sonen till o med fått ont i magen och påpekar det varje dag!

    Har varit i kontakt med familjerätten och bvc idag och de tycker att han är alldeles för liten för dubbla dagis och vill att jag ska försöka avstyra detta så fort som möjligt!

    Vi ska väl ev. få träffa bvc och en barnpsykolog innan helgen!!


Svar på tråden 2 dagis till en 3åring