• Cherrry

    Nån från Nyköpings trakten som ska gå föräldrar kurs i adoption o ställa sig i kö snart?

    Hej finns det nån från eller runt om Nyköpings trakten som ska ska gå en föräldrar  kurs snart? och ska ställa sig i adoptions kö efter det =)?

    vore roligt att lära känna par som är i samma situation som oss  =)

  • Svar på tråden Nån från Nyköpings trakten som ska gå föräldrar kurs i adoption o ställa sig i kö snart?
  • HOBBE49

    Ett tips är att ställa er i kö redan nu. Det brukar vara många som ställer sig i kö direkt efter nyår och man kan tjäna mycket tid på att betala för dessa månader som är kvar av året!

  • Cherrry

    Våran kommun rekommenderade inte att ställa oss i kö utan gå utb först. För att det är risk att pappret kommer bort sa hon. Så jag vet inte :(

  • Pippi Långstrump

    Att ställa sig i adoptionskö till någon av adoptionsorgansationerna bör TS göra snarast. Sedan kanske de ska vänta att anmäla sig till kommunen innan föräldrsrutbildningen är klar. Den måste vara avslutad för att de ska kunna ge sitt medgivande.

  • HOBBE49

    Jag vet inte om jag missuppfattade dig? Är det sökandekö hos adoptionsorganisationen du menar så bör ni ställa er i kö så snart som möjligt, gärna hos flera st. Vad gäller kommunen så står ni väl redan i kö för att göra utredning, fast de startar inte upp innan utbildningen är klar? Eller vilken kö menade kommuntanten?

Svar på tråden Nån från Nyköpings trakten som ska gå föräldrar kurs i adoption o ställa sig i kö snart?