• Anonym (Oroli­g)
    Äldre 9 Oct 15:27
    2590 visningar
    7 svar
    7
    2590

    Rädd för sex eller män?

    Jag har väldigt mycket problem med att ha sex med någon man som jag inte har ömsesidiga känslor för. Det tog slut mellan mig och mitt ex för någon månad sedan men innan dess var jag med honom ett år vi hade sex redan i början av förhållandet och jag trodde sexet skulle kännas bättre med tiden men det gjorde det inte. Han började tycka om mig mer och mer men jag kände mig lika utnyttjad varje gång vi låg med varandra. Har kollat på porr och blir upphetsad (av killen) men känner samtidigt en till känsla som är som rädsla. Jag kan tycka att det ser ut som att mannen gör kvinnan illa... Personligen går jag igång jag på kärlek, ömhet och respekt och först efter att jag fått det kan jag bli upphetsad av hårdare tag som i själva verket är något jag tycker om så länge det inte framställs av fel syfte. Kan tycka om att bli dominerad eller liknande men med åren har jag blivit känsligare för det. Det är väldigt psykiskt påfrestande så har undivikt sådana aktiviteter, mitt ex var inte heller särskilt intresserad av det omrdet, men som sagt kan jag nu må dåligt av att iaktta eller vara med om "vanligt sex". Det ser verkligen ut som att män bara kör på för sin egen njutning och för att det inte ska verka så, måste han kyssa henne mycket och hela tiden fråga om det är ok och känns bra. Så känner jag i alla fall annars mår jag bara dåligt av sex

    Är rädd för att jag blivit extremt känslig eller på något sätt utvecklat någon form av störning... Eller så kanske jag äcklas av killar? Jag vet inte! Är väldigt snurrig av förvirring just nu men önskar någon heterosexuell kvinna eller man kunde beskriva hur de ser på sex för jag ser det som att mannen bara tar för sig och försöker framställa sin egen njutning vilket för mig verkar hemskt. Rörelserna är så hemska och brutala att jag blir rädd, vill bara gråta så fort jag tänker på det
     

  • Svar på tråden Rädd för sex eller män?
  • Cheese­s
    Äldre 9 Oct 15:53
    #1

    Sex är ju inte bara penetration, skit i att ha vaginalt samlag och fokusera mer på klitorissex, det som kvinnor njuter mest av.

  • Anonym (fia)
    Äldre 9 Oct 16:11
    #2

    Det är inte konstigt att inte vilja ha sex utan känslor. Jag säjer inte att det är fel med bara sex, men jag vill absolut ha känslor, och har alltid velat haft det så. Jag tror alla mina vänner skulle instämma.

    Jag har provat att se på porr men det är absolut inget för mej,håller med om att det ser ut som om tjejerna får stå ut med smärta, ingen ser glad ut eller ser ut att tycka om varandra. Visst kan det finnas nåt hetsande med dominans och bestämdhet, men aldrig smärta eller förnedring för mej. Porr eller hård sex verkar vara mkt på mannens villkor, det är alltid tjejen som får ont....

    Jag kan gilla lite lätt bondage,eller bestämdhet men bara som ett rollspel, och det är bara en lek eftersom jag är helt säker på att min sambo aldrig skulle drömma om att göra nåt som jag for illa av. Jag menar inte att det är fel på folk som gillar bdsm eller hårda tag, men jag gillar det inte och tror inte jag är så unik. Min man tänker minst lika mkt på mej som sej själv i sängen. Jag tycker du verkar ha helt vanliga önskemål och hoppas du hittar en kille som det känns varmt och bra med.

  • Anonym (Oroli­g) Trådstartaren
    Äldre 9 Oct 19:47
    #3
    Cheeses skrev 2012-10-09 15:53:54 följande:
    Sex är ju inte bara penetration, skit i att ha vaginalt samlag och fokusera mer på klitorissex, det som kvinnor njuter mest av.
    Tack för ditt råd men även då har killar bara strävat efter att själva njuta och om de vill få mig att njuta så är det bara min orgasm de är ute efter, och även då för att känna sig "duktiga" eller bättre/överlägsna på något sätt. Äcklas av det :(
    Anonym (fia) skrev 2012-10-09 16:11:23 följande:
    Det är inte konstigt att inte vilja ha sex utan känslor. Jag säjer inte att det är fel med bara sex, men jag vill absolut ha känslor, och har alltid velat haft det så. Jag tror alla mina vänner skulle instämma.
    Jag har provat att se på porr men det är absolut inget för mej,håller med om att det ser ut som om tjejerna får stå ut med smärta, ingen ser glad ut eller ser ut att tycka om varandra. Visst kan det finnas nåt hetsande med dominans och bestämdhet, men aldrig smärta eller förnedring för mej. Porr eller hård sex verkar vara mkt på mannens villkor, det är alltid tjejen som får ont....
    Jag kan gilla lite lätt bondage,eller bestämdhet men bara som ett rollspel, och det är bara en lek eftersom jag är helt säker på att min sambo aldrig skulle drömma om att göra nåt som jag for illa av. Jag menar inte att det är fel på folk som gillar bdsm eller hårda tag, men jag gillar det inte och tror inte jag är så unik. Min man tänker minst lika mkt på mej som sej själv i sängen. Jag tycker du verkar ha helt vanliga önskemål och hoppas du hittar en kille som det känns varmt och bra med.
    Ditt inlägg gav mig hopp och stöd, tack! Tack även för din lyckoönskan
  • Äldre 10 Oct 16:44
    #4

    Efter ditt senaste inlägg får jag intrycket av att du har problem med tankar på att inget är för din skull utan alla gör allt bara för sin egen skull. Gäller detta även annat än sex och män du har sex med?

    Till viss del är det ju sant eftersom det ger en tillfredsställande känsla att göra någon annan gott. Denna förmåga är något som i högre eller lägre grad är medfött för att vi ska ta hand om varandra och skapa trivsel ihop.
    Jag ser inget som helst fel i det. Jag skulle inte göra något jag mår dåligt av bara för att göra någon annan glad.

  • Anonym (Oroli­g) Trådstartaren
    Äldre 30 Aug 00:12
    #5

    Nån som känner igen sig?

  • Äldre 30 Aug 01:48
    #6

    Jag ska väl börja med att påpeka att jag är kille, direkta jämförelser är därför kanske inte så lämpligt även om det mycket väl kan finnas likheter.

    Jag har periodvis fått vad som närmast kan beskrivas som panikkänslor av närhet till det motsatta könet, kanske för att jag är rädd att närheten ska leda vidare till någon sexuell aktivitet där jag inte kan prestera. Detta har varit i sammanhang då det inte funnits kärlek med i bilden.

    Under andra perioder har det inte varit några problem att ha sex enbart baserat på fysisk attraktion.

    En tjej jag hade nåt slags förhållande med under en tid hade svårt med vanlig vaginal penetration, det gjorde henne illa till mods eller hur jag ska uttrycka det. Oralsex och smekningar hade hon inga problem med så vi ägnade oss åt det istället.

  • Anonym (Man)
    Äldre 30 Aug 09:28
    #7

    Först tycker jag det låter lite som tvångstankar. När en dålig association kopplat greppet om skallen i en så privat del av tillvaron är det ganska svårt att ta kontroll över den. Eftersom man inte visar eller pratar om det med andra.

    För det andra håller jag med om att de första porrscener du ser på en porrsajt är nedtryckande. Tjejen skrattar aldrig, skriker i smärta, kommer aldrig (vill man se tjejer komma måste man välja en sån genre!!) och kuken rycks ut och sprutar i ansiktet. Det är ett tydligt mönster.

    Nu menar jag inte att tjejer inte kan gå igång på det. Men det är ett tydligt mönster med mannens tillfredsställelse som utgångspunkt.

    Så vill du se porr tycker jag du tex ska kolla efter homemade eller instructional och där tjejerna skrattar och ser ut att njuta på riktigt.

    Jag fastnade själv i tankar som var jättesvårt att ta sig ur en gång i tiden. Det krävs att du är avslappnad, känner tillit och koncentrerar dig på er och inte allt du sett.

Svar på tråden Rädd för sex eller män?