• Anonym (Mj)
    Äldre 10 Oct 09:37
    8975 visningar
    1 svar
    1
    8975

    Tid på dagis

    Hej!
    Jag är i dett dilemma som ger mig otroligt dåligt samvete, det är nämligen så att min son är nu 1 1/5 år och har gått på förskola sedan han va 1 år, i början gick han 15 timmar i veckan eftersom min sambo var arbetssökande.

    Nu under en tid har min sambo jobbat på vägen dvs borta på veckorna och det har inneburit långa dagar för min son som exempel vissa dagar 6.30-16.00. Jag jobbar 75% på ett jobb som innebär 8 mils resa varje dag, och även på ett gym som innebär någon timme i veckan. de dagar jag bara har mitt ordinarie jobb så är han på förskolan ca 7.15-15.00 andra dagar ca 2 i veckan blir de längre ex 6.30-16.00.
    Jag har frågat på förskolan hur han verkar må och de säger att han är pigg och mår bra lixom. Jag har dock märkt att han en del dagar är så trött å gnällig när vi kommit hem:(

    Men Oftast så får jag jaga honom på förskolan för att han ej vill hem.
    Hur ska jag tänka här? Ska jag stilla mitt samvete och lita på att detta är okej.

    Oftast när min sambo jobbat så kommer han hem så han är hemma m sonen 1 dag eller så.

    Att gå ner i tid är svårt då ekonomin inte är stabil.      
     

  • Svar på tråden Tid på dagis
  • Försko­lepeda­gogen
    Äldre 7 Nov 11:40
    #1

    Hej!
    Lita på pedagogerna. Bygg upp ett förtroendefullt samarbete. Då kommer de ge dej besked om vad som är bra för ditt barn. Berätta om din oro.
    Mvh Inger 

Svar på tråden Tid på dagis