• Anonym

    Mitt ena barn har LVU. Fråga mig vad ni vill.

    Inlägg med påhopp ignoreras. Fråga vad ni vill och jag ska försöka svara så ärligt jag kan..

  • Svar på tråden Mitt ena barn har LVU. Fråga mig vad ni vill.
  • Anonym
    Anonym (why) skrev 2012-10-10 22:15:37 följande:
    Varför?
    Varför bara ett av barnen? 
    Jag har Asperger/Adhd, sökte själv stöd då jag blev ensamstående och då omhändertogs ena barnet med motiveringen att mitt funktionshinder är omfattande. Jag har inte fått specificerad vad det innebär för risker för mitt barn.

    De andra ansöktes om LVU på men gick inte igenom.
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-10-10 22:22:07 följande:
    Jag har Asperger/Adhd, sökte själv stöd då jag blev ensamstående och då omhändertogs ena barnet med motiveringen att mitt funktionshinder är omfattande. Jag har inte fått specificerad vad det innebär för risker för mitt barn.

    De andra ansöktes om LVU på men gick inte igenom.

    Men om det var frivilligt blir det bli SoL.... inte LVU......
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-10-10 22:23:04 följande:

    Men om det var frivilligt blir det bli SoL.... inte LVU......
    Ja om man vill ha placering. Det ville inte jag. Jag ville ha stöd i hemmet. Soc ansåg inte att det räckte.
  • Barbamamah

    Hur gamla är barnen? Både barnet som omhändertogs och det andra?

  • Barbamamah
    Anonym skrev 2012-10-10 22:25:07 följande:
    Ja om man vill ha placering. Det ville inte jag. Jag ville ha stöd i hemmet. Soc ansåg inte att det räckte.

    Vad tycker du själv om omhändertagandet? Anser du att du skulle kunna ta hand om barnet själv eller tycker du själv också att det är för barnets bästa att bo i familjehem?
  • Anonym
    Barbamamah skrev 2012-10-10 22:28:25 följande:
    Hur gamla är barnen? Både barnet som omhändertogs och det andra?
    Barnet som omhändertogs är 8 nu. De små är 4 och 1.

    Omhändertagandet hände för snart 3 år sedan.
    Barbamamah skrev 2012-10-10 22:30:21 följande:

    Vad tycker du själv om omhändertagandet? Anser du att du skulle kunna ta hand om barnet själv eller tycker du själv också att det är för barnets bästa att bo i familjehem?

    Jag vet att jag kan ta hand om barnet, och kunde även då.

    Men nu när det har gått så lång tid har jag inget intresse av att ta hem barnet. Vi känner inte varandra och har inte direkt någon relation idag då vi knappt har något umgänge alls. Minstingen har aldrig träffat sitt äldre syskon och mittersta har inget minne av hen.
  • Anonym (LVU-Mamma)

    Hur kan du bo med och älska ett barn i 5 år för att sedan inte vara intresserad av att ta hem barnet? Vill du heller inte ha en relation eller hur blev det såhär?

  • nymedlem

    Hur såg umgänget ut från början? Hur känner du för familjehemmet? Varför har du slutat kämpa för det barnet?

  • Anonym
    Anonym (LVU-Mamma) skrev 2012-10-14 14:47:42 följande:
    Hur kan du bo med och älska ett barn i 5 år för att sedan inte vara intresserad av att ta hem barnet? Vill du heller inte ha en relation eller hur blev det såhär?
    För att jag inte längre anser att det är för barnets bästa att komma hem. Det skulle bara skada. Jag vill ha en relation men blir hindrad. Barnet har fått uppgifter från familjehemmet om mig som har gjort att hen inte vill ha någon relation till mig.
    nymedlem skrev 2012-10-14 14:52:56 följande:
    Hur såg umgänget ut från början? Hur känner du för familjehemmet? Varför har du slutat kämpa för det barnet?

    Vi har inte fått ha umgänge mer än 12 timmar per år, då övervakat. Nu är det 10 månader  sedan vi hade något umgänge alls då soc hävdar att barnet inte vill.

    Jag har ingenting särskilt emot familjehemmet egentligen men ibland kan man undra vad dom tänker om mig. Jag läser i journalerna hur mamman där suttit och gråtit för att jag överklagat beslut mm. Önskar att dom ansträngde sig lite mer, att dom håller vad dom lovar osv. Jag har bett om att få vara delaktig på olika sätt. T.ex ville ja förra året köpa nya gummistövlar till hen, när hen sen kunde få dom 2 veckor senare berättade hen att dom redan köpt. Sånt kan göra mig lite ledsen. Jag vet inte på vilket sätt längre jag ska visa barnet att jag är delaktig, bryr mig osv, när jag hela tiden hindras på olika sätt.. Jag är helt oviktig i barnets liv. Jag har väldigt länge kämpat väldigt hårt, men vill inte att kämpandet ska gå ut över de små. Eftersom soc markerat så tydligt att jag är oviktig har jag tagit ett steg tillbaka.
Svar på tråden Mitt ena barn har LVU. Fråga mig vad ni vill.