• malin9­7
    Äldre 15 Oct 14:56
    8420 visningar
    37 svar
    37
    8420

    Jag väger 100 kg och är 15 år...

    Hej! Jag är 15 år och väger 100 kg..
    Jag hatar min kropp och tycker att jag är försräckligt ful!
    Jag försöker gå ut och springa och träna men det kommer alltid fel i vägen, jag äter inte bra och godis och så..
    Det värsta! (tycker jag) är att jag har en häst och jag känner mig SKIT elak när jag ska rida henne, hon är visserligen en arbetshäst så hon är ju stark men jag VILL inte väga så mycket!
    Och ibland när jag tränat jätte mycket och ätit bra och inget godis i tre månader och när jag sen ställt mig på vågen så har jag gått upp i stället....
    SNÄLLA kom med tips!
    Jag HATAR VERKLIGEN min KROPP!!!!!! :'( 

  • Svar på tråden Jag väger 100 kg och är 15 år...
  • Äldre 15 Oct 14:58
    #1

    Bor du i Sthlm? det finns något som heter överviktscentrum för ungdomar, som ligger vid Norrtull. Där kan du garanterat få hjälp. Gå till din vårdcentral och prata med dem, dem hjälper dig! 

  • malin9­7
    Äldre 15 Oct 15:09
    #2

    Jag bor tyvärr inte i sthlm,, jag bor utanför göteborg

  • Äldre 15 Oct 15:11
    #3

    Ja ta hjälp av en dietist och se till att fortsätta med träning även om det inte gett resultat.
    DEt är verkligen oroande att väga så mkt vid sån låg ålder.

  • Äldre 15 Oct 15:12
    #4
    malin97 skrev 2012-10-15 15:09:14 följande:
    Jag bor tyvärr inte i sthlm,, jag bor utanför göteborg
    Finns säkert liknande i Göteborg skulle jag tro :)
  • Äldre 15 Oct 15:27
    #5

    Läs och lär dig om näring o energi.
    LCHF?!

  • malin9­7
    Äldre 15 Oct 15:55
    #6

    vad betyder LCHF? Tack för svaren och CoolJen: Jag VET tack att det är oroande att väga så mycket

  • Äldre 15 Oct 16:00
    #7

    bestäm dig för vad du vill och gör det! Jag kände exakt likadant angående min kropp och jag hade inget självförtroende alls.

    24 Maj 2012 så bestämde jag mig för att det var tvungen att ske en ändring. Jag tog tag i träning och kost och fick fram ett jävlar anamma... Jag vägde 95kg och väger idag 78kg! Jag är inte i mål än och kommer aldrig vara det, då man hela livet måste kämpa mot vikten!

    Det finns hjälp ÖVERALLT, det gäller bara att börja någonstans.

    Det går om man vill!

  • Äldre 15 Oct 16:02
    #8

    Lowcarbhighfet.

    Så lite kolhydrater som möjligt.
    Kosten ska betå av protein och fett.

    Läs och lär dig om lchf så går du garanterat ner i vikt. O behöver aldrig vara hungrig

  • Äldre 15 Oct 16:04
    #9

    Det gömda sockret är det viktigast att få bukt med, dvs de oskyldiga små kakorna hos mormor/farmor som exempel.
    Sedan finns det ju också fall där man kan ha "fel" med ämnesomsättningen och det innebär ännu mera jobb med träning för att få bukt med viktproblemet.

  • malin9­7
    Äldre 15 Oct 16:04
    #10

    testadetmesta! Jag ÄLSKAR DIG!! Är det verkligen sant??? Alltså man kan säga att den träningen jag gör nu är träning som jag inte ens märker, jag sjunger (när jag är ensam) Och dansar och så tar jag hand om mina hästar men annars är det väldigt svårt

Svar på tråden Jag väger 100 kg och är 15 år...