• Äldre 16 Oct 18:24
    24633 visningar
    50 svar
    50
    24633

    Mitt livs svåraste beslut - behålla eller avbryta - gravid med tvillingar, 40 år och har två barn redan!

    Hej! Har oplanerat blivit gravid med min man. Det är tvillingar! Har två killar, 6 & 7, och har precis börjat njuta av att sova hela natten, åka skidor i fjällen, kunna umgås med familjen på ett "nytt" sätt efter rätt tuffa småbarnsår då dekor tätt och sov dåligt. Är nu gravid i v 9 och måste bestämma mig inom kort. Ältar fram och tillbaka med min man och i ena stunden är vi på, tycker att vi pallar och att det faktiskt ska bli mysigt. Sedan får vi båda panik, vad håller vi på med, är vi galna som tänker börja om igen.....med tvillingar som grädde på moset... Håller faktiskt på att bli lite knäpp tror jag, sover dåligt etc. Kan någon ge några kloka ord på vägen? Hur kommer vi fram till rätt beslut? Tack tack!,

  • Svar på tråden Mitt livs svåraste beslut - behålla eller avbryta - gravid med tvillingar, 40 år och har två barn redan!
  • FOA
    Äldre 11 Jul 23:08
    #31

    Grattis - vilken härlig historia! Nästan så man blir sugen på fler...

  • Äldre 11 Jul 23:09
    #32
    Erika1972 skrev 2013-07-11 22:41:37 följande:
    Hej igen!

    Tänkte bara en liten uppdatering.

    Tjejerna är helt underbara och drygt 2 mån gamla. Snälla som få, sover gott om natten och storebrorsorna älskar sina syrror, hjälper till och fixar och grejar.

    Vilken tur att de kom till oss :)!
    Vad härligt! Vilken tur att du valde att behålla dem!
  • Äldre 11 Jul 23:14
    #33

    Grattis vad härligt!
    Skönt att dom sover så bra och att allt verkar fungera bra! :)

  • Äldre 11 Jul 23:18
    #34

    Jaa..tänk..för ett år sedan fanns de inte och nu känns det självklart att de är här! Är så glad, kan verkligen rekommendera en 3/4:a ;)!

  • Äldre 12 Jul 12:05
    #35

    Haha, vi blev oplanerat gravida med vår tredje (pojke som de andra två). Skulle det hända igen blir det väl tvillingar då bara för det...

  • Äldre 12 Jul 12:59
    #36
    Erika1972 skrev 2013-04-01 22:19:18 följande:
    Hej! Om någon är inne och läser tänkte jag bara dela med mig av att det nu har hunnit bli v 34....och magen är stooor! Men jag har mått toppen hela vägen och jobbat tom påsk!

    Troligen blir det snitt i början an maj då tvillingtjej nr ett tyvärr har krånglat sig runt och numera ligger fel. Men med lite tur svänger hon runt igen, men gott om plats är det nog inte ;)!

    Maken och sönerna verkar väldigt nöjda med tillskott av flickor i familjen, så allt känns faktiskt väldigt bra och långt över förväntan från i höstas!
    Åh vad härligt! Grattis!! :)
  • Äldre 12 Jul 13:52
    #37

    Åh vilken fantastisk tråd! Tack för att du har delat med dig hela vägen! Jag har två grabbar och är sugen på en trea, vore ju ganska häftigt om det fick bli tvillingtjejer . Massor med grattis!

  • Äldre 12 Jul 21:02
    #38

    Jaa...att det blev tvillingar var både en stor chock/överraskning men så här i efterhand, en stor bonus. De kommer ju att ha varann, hela livet, och redan nu märker man att de tex somnar tryggt bredvid varann på kvällen.

    Lycka till Bubblan med tvillingönskan...,för min del var det nog en kombo ålder (40 år) och att jag precis slutat med p-piller. ;)!

  • Äldre 14 Jul 20:41
    #39

    Tack jag är snart 36 så vi får väl se vad som händer

  • Mrs VW
    Äldre 14 Jul 20:46
    #40

    Grattis

  • Äldre 22 Jul 11:40
    #41

    Fick veta igår 7+0 att vi väntar tvillingar. Vilken omställning men sååååå roligt. Hinner bli 42,5 år innan dom ser värden men vi längtar så mycket.

  • Äldre 25 Jul 22:17
    #42
    lyckliogajag skrev 2014-07-22 11:40:25 följande:

    Fick veta igår 7+0 att vi väntar tvillingar. Vilken omställning men sååååå roligt. Hinner bli 42,5 år innan dom ser värden men vi längtar så mycket.


  • Äldre 28 Jul 22:14
    #43

    Grattis till tvillingarna! Väntar 2 och är i v 30 nu :) har Varit mycket kontroller men allt är bra med tvillingarna. Själv märks det att jag är äldre 44 och el kanske för att det är 2, lycka till! ????????

  • Äldre 28 Jul 22:15
    #44
    30514 skrev 2014-07-28 22:14:32 följande:

    Grattis till tvillingarna! Väntar 2 och är i v 30 nu :) har Varit mycket kontroller men allt är bra med tvillingarna. Själv märks det att jag är äldre 44 och el kanske för att det är 2, lycka till!


  • Äldre 28 Jul 22:58
    #45
    Erika1972 skrev 2013-07-11 22:41:37 följande:

    Hej igen!

    Tänkte bara en liten uppdatering.

    Tjejerna är helt underbara och drygt 2 mån gamla. Snälla som få, sover gott om natten och storebrorsorna älskar sina syrror, hjälper till och fixar och grejar.

    Vilken tur att de kom till oss :)!


    Åh vilken rolig läsning detta var :)) Grattis till två fina tjejer och all lycka i livet önskar jag er! ;))
  • Äldre 30 Sep 19:50
    #46

    Ja vilken härlig historia. All lycka till er <3

  • Äldre 1 Dec 22:10
    #47
    +1

    Nu är de 1,5 år, och väldigt goa tjejer som lyser upp tillvaron här i familjen. Sover från 19-07 varje natt, oftast utan ett pip. Trivs bra på dagis, där de tultar runt och har mycket skoj med varann.

    Intensiva de vakna timmarna, drar fram allt och lite till, äter och får hälften i munnen och hälften på golvet.

    Är fortsatt så väldigt glad över att de hittade hit till oss!

  • Äldre 2 Dec 13:45
    #48

    Vad kul att läsa då jag är i samma sits som du var i.

    Är oplanerat gravid, har två barn på 7 och 6 år. Vet inte i nuläget om vi orkar oss på en nyfödd. Ska boka tid till kurator så får vi se.

    Innan ni visste om ni skulle behålla tvillingarna, gick ni oxå och pratade med någon? Tyckte ni att det hjälpte?

  • Äldre 2 Dec 14:04
    #49

    Vad kul att du uppdaterar hur det går osv! Visa slutar ju berätta när det har löst sig utan att berätta hur det gick, så kul att någon "avslutar" sin tråd också och knyter ihop säcken

  • Äldre 20 Feb 10:19
    #50

    Härlig tråd att läsa. Står i liknande situation nu, och blev glad av din historia! Tack!

Svar på tråden Mitt livs svåraste beslut - behålla eller avbryta - gravid med tvillingar, 40 år och har två barn redan!