• LindaL­82
    Äldre 18 Oct 10:03
    10122 visningar
    6 svar
    6
    10122

    Fler som förlorat barn pga infektion?

    Vi förlorade våran son Leo i v38. Obduktionen samt min moderkaka visar att han dött pga någon infektion.Tydligen visade ej mina blodprover på infektion.Utan att det var moderkakan som tyder på att det varit en infektion.Man har inte ännu kunnat spåra vilken bakterie infektionen kommit av.Det var inte någon av dom vanligaste typerna av bakterier tydligen.Så vi väntar på svar för att se om dom kan hitta exakt vilken infektion det rör sig om.

    Nu undrar jag om det finns fler än mig som upplevt detsamma och som sen fått barn igen?  Vi vill ju gärna ha syskon till våran Leo.Å hittar dom vilken typ av bakterie som orsakade hans död så får jag medicin nästa gång.Men gör dom inte det så sa dom att risken är ju väldigt liten att detta händer igen.Jag ska även få bli igångsatt tidigare.Få massa extra prover , hjälp osv. Men jag är så otroligt rädd att detta skulle kunna hända igen.Helst om dom inte hittar själva orsaken till infektionen!  

    Leo var dessutom väldigt pigg i magen och sparkade mycket hela tiden tills den där tisdagen då allt plötsligt blev tyst å hans hjärta slutat slå. =(   så ingenting tydde på att nått fel.Dock hade jag ökad fostervattenmängd som man nu tror hade med infektionen att göra.Men vanligtvis så är det ju ingen fara att ha mera fostervatten.Är tacksam för att komma i kontakt med andra som varit med om liknande.
     
     
          

        

  • Svar på tråden Fler som förlorat barn pga infektion?
  • Äldre 4 Nov 15:34
    #1

    Våran 2 månader gamla son, dog av stafylokocker.. :(

  • LindaL­82
    Äldre 4 Nov 16:52
    #2

    Vad fruktansvärt!!! Beklagar sorgen! =(((  

  • Äldre 7 Jan 00:46
    #3

    Min dotter, som föddes död i v41 år 2008, dog av en infektion. Det gjordes aldrig någon vidare undersökning av vilken bakterie eller så, vad jag vet. Jag fick dock gå på extra kontroller hos läkare och barnmorska under hela graviditeten fram tills att min nu 3,5-åriga son föddes. Jag väntar nu mitt tredje barn. Oron under graviditeten lägger sig aldrig, eftersom jag vet att helt säker kan man aldrig vara. Det finns dock mycket hjälp och stöd man kan få, men vad som är rätt för dig vet bara du.

    Jag känner med dig.
     

  • LindaL­82
    Äldre 8 Jan 16:38
    #4
    reed skrev 2013-01-07 00:46:17 följande:
    Min dotter, som föddes död i v41 år 2008, dog av en infektion. Det gjordes aldrig någon vidare undersökning av vilken bakterie eller så, vad jag vet. Jag fick dock gå på extra kontroller hos läkare och barnmorska under hela graviditeten fram tills att min nu 3,5-åriga son föddes. Jag väntar nu mitt tredje barn. Oron under graviditeten lägger sig aldrig, eftersom jag vet att helt säker kan man aldrig vara. Det finns dock mycket hjälp och stöd man kan få, men vad som är rätt för dig vet bara du.

    Jag känner med dig.
     

    Beklagar att du också förlorat ditt barn. =(   Jag fick svar av läkaren för en tid sedan att dom ej kunnat spåra infektionen.Dom hade kollat upp både vanliga å mindre vanliga bakterier men inget går att spåra.Så jag har inte nån infektion kvar i kroppen i alla fall.Jag får upp hoppet mycket då du skriver att du fått barn efter detta.För jag är ju som sagt väldigt rädd att även nästa barn ( då jag blir gravid igen ) kommer drabbas av en infektion.

    Vad fick du för extra hjälp?  jag tänkte om du fick ta extra blodprover , urinprover osv för att dom ska kunna hålla bättre koll på ev infektioner?  
  • Äldre 8 Jan 18:55
    #5
    LindaL82 skrev 2013-01-08 16:38:14 följande:

    Beklagar att du också förlorat ditt barn. =(   Jag fick svar av läkaren för en tid sedan att dom ej kunnat spåra infektionen.Dom hade kollat upp både vanliga å mindre vanliga bakterier men inget går att spåra.Så jag har inte nån infektion kvar i kroppen i alla fall.Jag får upp hoppet mycket då du skriver att du fått barn efter detta.För jag är ju som sagt väldigt rädd att även nästa barn ( då jag blir gravid igen ) kommer drabbas av en infektion.

    Vad fick du för extra hjälp?  jag tänkte om du fick ta extra blodprover , urinprover osv för att dom ska kunna hålla bättre koll på ev infektioner?  
    Jag fick en mängd extra hjälp under efterföljande graviditet, och även under denna. Under graviditeten med Emil, min treåring, fick jag både extra ultraljud, urinprov och blodprov. Jag fick också träffa barnmorskan mycket oftare. Jag blev dessutom igångsatt i vecka 38, för att slippa gå och vara orolig längre än nödvändigt.  

    Jag tror att det är extra viktigt att i en sådan här situation ha en väldigt bra relation med sin barnmorska. Jag hade turen att direkt få en helt fantastisk barnmorska och vi fick en väldigt fin kontakt. Det blev väldigt bra alltihop. Nu har jag återigen fått tillbaka "min" barnmorska, och det känns hur bra som helst.
     
  • Äldre 11 Jan 01:15
    #6

    beklagar allas sorg....
    min dotter dog i v 33 av infektion som jag har gått med hela graviditeten men som inte läkaren gjorde något åt har vi fått reda på efter obduktionen...tyvärr blev jag också lidande av de och det utartade sig till en blodförgiftning och hade vi väntat 1-2 dagar till hade jag nog inte heller klarat mig för de hade spridit sig sopas i hela mitt blodomlopp och även våran ängels blodomlopp... moderkakan hade också fått en infektion och även fostervattnet...  

Svar på tråden Fler som förlorat barn pga infektion?