• Anonym
    Äldre 19 Oct 06:39
    6089 visningar
    90 svar
    90
    6089

    Ta oskulden av killen

    Hur mycket väger ni in det att ni har möjlighet att ta en killes "oskuld" när det kommer till sex? Med oskuld i detta fall menar jag nått han inte varit med om tidigare.
    Ex låta honom ha analsex med dig för första gången i livet. Att han har det med dig för första gången kommer han aldrig att glömma exempelvis.

  • Svar på tråden Ta oskulden av killen
  • Anonym (Japp)
    Mon 16 Sep 2019 23:43
    #71
    Anonym (s) skrev 2019-09-16 23:37:51 följande:

    Återigen du har tidigare skrivit att det är fel på en om man inte har haft sex när man är vuxen. Du har skrivit att man i stort sett är jävligt udda. Så du påstår själv att vi är kassa. Att du sen skriver att det är vi själva som intalar oss saker rimmar illa när du samtidigt skriver saker som bekräftar den syn jag och andra har att vi riskerar att bli rejält dömda om vi försöker och det kommer fram att vi är vuxna oskulder. Man fick inte höra annat under hela ungdomen. Att vara oskuld var skamligt. Det är fortfarande det budskap som pumpas ut. Och återigen du behövde inte göra mycket för att förlora din oskuld. Du tog ingen risk. Det är skillnad för oss killar. För det första måste man ha självförtroende att ta initiativ. Har man inte det då är det rätt så tufft. Sen måste man se minimala signaler som ska visa att kvinnor är intresserade. För går man på någon som är i en annan liga eller någon som är ointresserad då kommer man sågas när man sedan går med svansen mellan benen. 

    Sen vet jag att det finns många vuxna oskulder. Det är inte bara jag som påstår det finns flera sexologer som gör det med.


    Ja, de vuxna oskulder som tex skriver här är ju onekligen udda. De lever i någon sorts gnällig fantasivärld och tycker synd om sig själva. Har man inte lyckats jobba upp minsta självförtroende är det något fel. Det är bara du själv som intalar dig att det är så svårt för killar och att det är kört efter 16. Det sitter i ditt huvud. Har du sökt hjälp någon gång? För självkänslan?

    Med den inställningen du har och hur du utrycker dig är det inte ett dugg konstigt att du inte får ligga. Självömkan är väldigt osexigt
  • Anonym (s)
    Mon 16 Sep 2019 23:48
    #72
    Anonym (Japp) skrev 2019-09-16 23:43:38 följande:
    Ja, de vuxna oskulder som tex skriver här är ju onekligen udda. De lever i någon sorts gnällig fantasivärld och tycker synd om sig själva. Har man inte lyckats jobba upp minsta självförtroende är det något fel. Det är bara du själv som intalar dig att det är så svårt för killar och att det är kört efter 16. Det sitter i ditt huvud. Har du sökt hjälp någon gång? För självkänslan?

    Med den inställningen du har och hur du utrycker dig är det inte ett dugg konstigt att du inte får ligga. Självömkan är väldigt osexigt
    För det första vet ingen att jag är oerfaren och ingen vet att jag deppar för det så på vilket sätt skulle det påverka? Däremot försöker jag inte ragga eftersom det skulle mycket väl kunna sluta illa om jag stöter på en tjej som visar sig inte vara så schysst. Då blir man stans driftkucku,  Sen förövrigt finns det inte så många längre att ligga med. När man är 40 då har dom flesta förhållanden och familj.
  • Anonym (Japp)
    Mon 16 Sep 2019 23:51
    #73
    Anonym (s) skrev 2019-09-16 23:48:40 följande:

    För det första vet ingen att jag är oerfaren och ingen vet att jag deppar för det så på vilket sätt skulle det påverka? Däremot försöker jag inte ragga eftersom det skulle mycket väl kunna sluta illa om jag stöter på en tjej som visar sig inte vara så schysst. Då blir man stans driftkucku,  Sen förövrigt finns det inte så många längre att ligga med. När man är 40 då har dom flesta förhållanden och familj.


    Du lär utstråla det du skriver, då blir det inga napp direkt.
  • Anonym (s)
    Mon 16 Sep 2019 23:54
    #74
    Anonym (Japp) skrev 2019-09-16 23:51:22 följande:
    Du lär utstråla det du skriver, då blir det inga napp direkt.
    ha ha tror du verkligen på det själv. I sådana fall skulle väl någon kommit på att jag är oerfaren och om jag vore så patetisk då skulle jag väl ha problem med sociala kontakter vilket jag inte har. Tvärtom brukar ha väldigt lätt att få kontakt med folk.
  • Anonym (Japp)
    Tue 17 Sep 2019 00:01
    #75
    Anonym (s) skrev 2019-09-16 23:54:21 följande:

    ha ha tror du verkligen på det själv. I sådana fall skulle väl någon kommit på att jag är oerfaren och om jag vore så patetisk då skulle jag väl ha problem med sociala kontakter vilket jag inte har. Tvärtom brukar ha väldigt lätt att få kontakt med folk.


    Det är skillnad på att kunna ha normala sociala kontakter och ha förhållanden/träffa partners. Eftersom du nu inte har lyckats med det någonsin så lär du utstråla det du uttrycker här. Självömkan och desperation
  • Anonym (s)
    Tue 17 Sep 2019 00:06
    #76
    Anonym (Japp) skrev 2019-09-17 00:01:35 följande:
    Det är skillnad på att kunna ha normala sociala kontakter och ha förhållanden/träffa partners. Eftersom du nu inte har lyckats med det någonsin så lär du utstråla det du uttrycker här. Självömkan och desperation
    Varför måste det vara så? Jag har ju inte försökt och det är ju jag som kille som måste ta steget om det ska leda till något. Så varför tror du jag utstrålar självömkan? Jag har ju inte ens försökt jaga efter tjejer.
  • Anonym (Japp)
    Tue 17 Sep 2019 00:09
    #77
    Anonym (s) skrev 2019-09-17 00:06:05 följande:

    Varför måste det vara så? Jag har ju inte försökt och det är ju jag som kille som måste ta steget om det ska leda till något. Så varför tror du jag utstrålar självömkan? Jag har ju inte ens försökt jaga efter tjejer.


    Varför skulle det bara vara killar som tar initiativ? Det är bara trams, kvinnor tar också initiativ. Vill man något kan man ju inte bara gå och vänta oavsett om man är kvinna eller man. Du har en märklig syn på hur saker och ting fungerar med relationer
  • Anonym (Vill?­)
    Tue 17 Sep 2019 00:12
    #78

    Det verkar som det är få kvinnor som har den drömmen

  • Anonym (s)
    Tue 17 Sep 2019 00:18
    #79
    Anonym (Japp) skrev 2019-09-17 00:09:52 följande:
    Varför skulle det bara vara killar som tar initiativ? Det är bara trams, kvinnor tar också initiativ. Vill man något kan man ju inte bara gå och vänta oavsett om man är kvinna eller man. Du har en märklig syn på hur saker och ting fungerar med relationer
    Min syn beror på att jag har aldrig sett att kvinnor tagit initativ. Vet ingen kille som har ett förhållande där tjejen var den som tog initiativ. Förövrigt har jag ingen aning om hur jag ska göra. Kan allt annat när det gäller socialt samspel men att flörta har jag ingen aning om för jag har aldrig sysslat med det.
  • Anonym (s)
    Tue 17 Sep 2019 00:21
    #80
    Anonym (Japp) skrev 2019-09-17 00:09:52 följande:
    Varför skulle det bara vara killar som tar initiativ? Det är bara trams, kvinnor tar också initiativ. Vill man något kan man ju inte bara gå och vänta oavsett om man är kvinna eller man. Du har en märklig syn på hur saker och ting fungerar med relationer
    Sen om kvinnor tar initativ hur kommer det sig då att jag vet flera tjejer som varit intresserade av mig men som inte tagit initativ. Har ofta hört från folk om tjejer som frågat om mig och sagt sig varit intresserad. Men dom väntar på att jag ska göra något annars händer det inget. Enda gångerna tjejer tog initiativ var när man gick på mellanstadiet då var dom bra på det då hånglade dom upp en. Men sen sitter dom bara och väntar.
  • Anonym (Japp)
    Tue 17 Sep 2019 10:43
    #81
    Anonym (s) skrev 2019-09-17 00:18:13 följande:

    Min syn beror på att jag har aldrig sett att kvinnor tagit initativ. Vet ingen kille som har ett förhållande där tjejen var den som tog initiativ. Förövrigt har jag ingen aning om hur jag ska göra. Kan allt annat när det gäller socialt samspel men att flörta har jag ingen aning om för jag har aldrig sysslat med det.


    Det finns hur många kvinnor som helst som tar initiativ. Det är liksom inget könsbundet utan individbundet.
  • Anonym (Japp)
    Tue 17 Sep 2019 10:45
    #82
    Anonym (s) skrev 2019-09-17 00:21:58 följande:

    Sen om kvinnor tar initativ hur kommer det sig då att jag vet flera tjejer som varit intresserade av mig men som inte tagit initativ. Har ofta hört från folk om tjejer som frågat om mig och sagt sig varit intresserad. Men dom väntar på att jag ska göra något annars händer det inget. Enda gångerna tjejer tog initiativ var när man gick på mellanstadiet då var dom bra på det då hånglade dom upp en. Men sen sitter dom bara och väntar.


    Hur vet du att de har varit intresserade och varför har du i så fall inte tagit initiativ? Det fungerar liksom inte så att man kan sitta och vänta på att de ramlar ner i knät på en, det krävs initiativ och gensvar från båda håll
  • Anonym (C)
    Wed 18 Sep 2019 15:11
    #83
    Anonym (s) skrev 2019-09-16 23:19:00 följande:

    Du har flera ggr skrivit att män som är vuxna oskulder har något fel och är jävligt udda. Det är väl att se ner på folk. Det var just den attityden som gjorde att jag inte fick det gjort. Dessutom är det bra lättare för dig som tjej att få det gjort men som kille krävs det att jag tar initativ och steg för att det ska hända. Och är man blyg då är det jävligt svårt. Får man dessutom hela tiden höra att dom som inte har förlorat oskulden vid 16 är losers ja då känner man inte direkt för att försöka. Det är dessutom bra mycket svårare för oss killar. Är man tjej och vuxen oskuld då är det få män som inte skulle vara intresserad. Det skulle snarare vara ett plus för många män. För en kille är det inte så där är risken stor att tjejen inte kommer ta det bra om man är vuxen och oskuld. Det gör det bra mycket svårare.

    Så du lever i ett litet samhälle då där du har koll på alla. Jag lever i en mellan stor stad och jag har verkligen inte koll på alla i min omgivning. Finns dom jag jobbar med som jag inte har en aning om. Finns dom jag tränar med som jag inte har en aning om finns helt enkelt massor av folk som jag inte vet om dom är oskulder.


    Visst är det generellt sett svårare för män att hitta någon att ligga med, kommer dock alltid finnas kvinnor som förnekar det och skulle rekommendera att inte slösa tid på att tjafsa med dem om det. Ditt problem är att du fastnat i tänket att det nu är pinsamt och onormalt att du är oskuld och att ingen kvinna skulle kunna acceptera dig som det.

    Försök att sluta jämföra dig själv med andra och att tänka på hur kvinnor kan tänkas reagera eller inte reagera. Alla är inte så inskränkta att de går runt och tänker att det är något fel på en för att man inte haft sex. Se istället till att träffa kvinnor, gör ett gott intryck och säg ingenting om att du är oskuld.

    Det finns dessutom visst kvinnor som tar initiativ så det är inget som säger att du måste göra det i egenskap av man. Och i slutändan får man faktiskt riskera lite ibland för att vinna något.
  • Anonym (s)
    Wed 18 Sep 2019 23:43
    #84
    Anonym (Japp) skrev 2019-09-17 10:45:45 följande:
    Hur vet du att de har varit intresserade och varför har du i så fall inte tagit initiativ? Det fungerar liksom inte så att man kan sitta och vänta på att de ramlar ner i knät på en, det krävs initiativ och gensvar från båda håll
    Dom har sagt det till andra. Och jag har redan skrivit att i ungdomen var jag blyg. Och sen var det pinsamt att vara oerfaren. Det är en väldigt hög tröskel för en kille att ta initiativ om man är oerfaren. Om en kvinna är oerfaren så är det ett plus hos dom flesta män. Är en man oerfaren då är det tvärtom. Det är väldigt stigmatiserat att vara oerfaren.
  • Anonym (s)
    Wed 18 Sep 2019 23:48
    #85
    Anonym (C) skrev 2019-09-18 15:11:33 följande:
    Visst är det generellt sett svårare för män att hitta någon att ligga med, kommer dock alltid finnas kvinnor som förnekar det och skulle rekommendera att inte slösa tid på att tjafsa med dem om det. Ditt problem är att du fastnat i tänket att det nu är pinsamt och onormalt att du är oskuld och att ingen kvinna skulle kunna acceptera dig som det.

    Försök att sluta jämföra dig själv med andra och att tänka på hur kvinnor kan tänkas reagera eller inte reagera. Alla är inte så inskränkta att de går runt och tänker att det är något fel på en för att man inte haft sex. Se istället till att träffa kvinnor, gör ett gott intryck och säg ingenting om att du är oskuld.

    Det finns dessutom visst kvinnor som tar initiativ så det är inget som säger att du måste göra det i egenskap av man. Och i slutändan får man faktiskt riskera lite ibland för att vinna något.
    Jo fast nu bor jag i en medelstor stad och skit sprider sig. Det räcker att jag stöter på en tjej med fördomar och risig syn på oerfarna så är jag körd. För dom snackar ju. Sen vet jag inte vad du menar med att tjejer tar initiativ. Om du menar det att dom sitter på en stol och ska visa någon blick som man ska fatta betyder något annat än den dom gav tidigare ja då är jag inget vidare på att läsa av det. Och det är ju jag som lik förbannat måste ta initiativet ändå och jag har ingen aning hur. Och sen är det en stor tröskel för det kan ju sluta extremt förnedrande.
  • Anonym (C)
    Thu 19 Sep 2019 00:12
    #86
    Anonym (s) skrev 2019-09-18 23:48:40 följande:

    Jo fast nu bor jag i en medelstor stad och skit sprider sig. Det räcker att jag stöter på en tjej med fördomar och risig syn på oerfarna så är jag körd. För dom snackar ju. Sen vet jag inte vad du menar med att tjejer tar initiativ. Om du menar det att dom sitter på en stol och ska visa någon blick som man ska fatta betyder något annat än den dom gav tidigare ja då är jag inget vidare på att läsa av det. Och det är ju jag som lik förbannat måste ta initiativet ändå och jag har ingen aning hur. Och sen är det en stor tröskel för det kan ju sluta extremt förnedrande.


    Det låter mer som en byhåla om det sprider sig så mycket och alla pratar med alla, bor också i en medelstor stad och skulle absolut inte vara kört för att det blev tokigt med någon tjej. Och jag menar inte ta initiativ som i att ge dig subtila tecken utan som i att tydligt visa att de är intresserade av dig och se till att ni hamnar till sängs tillsammans. Jag har inte träffat många tjejer men ändå stött på flera som tar initiativ och visar vad de vill så de finns absolut.

    Ja det kan sluta förnedrande men vill du ha sex eller vara i ett förhållande får du nog lära dig att släppa den rädslan.
  • Anonym (s)
    Thu 19 Sep 2019 00:34
    #87
    Anonym (C) skrev 2019-09-19 00:12:09 följande:
    Det låter mer som en byhåla om det sprider sig så mycket och alla pratar med alla, bor också i en medelstor stad och skulle absolut inte vara kört för att det blev tokigt med någon tjej. Och jag menar inte ta initiativ som i att ge dig subtila tecken utan som i att tydligt visa att de är intresserade av dig och se till att ni hamnar till sängs tillsammans. Jag har inte träffat många tjejer men ändå stött på flera som tar initiativ och visar vad de vill så de finns absolut.

    Ja det kan sluta förnedrande men vill du ha sex eller vara i ett förhållande får du nog lära dig att släppa den rädslan.
    Folk känner varandra och tjejer snackar med varandra vilka dom anser är losers. Sen beror det kanske på vilken stad det gäller för här ser jag inga tjejer ta initiativ.
  • Anonym (Japp)
    Thu 19 Sep 2019 09:04
    #88
    Anonym (s) skrev 2019-09-18 23:48:40 följande:

    Jo fast nu bor jag i en medelstor stad och skit sprider sig. Det räcker att jag stöter på en tjej med fördomar och risig syn på oerfarna så är jag körd. För dom snackar ju. Sen vet jag inte vad du menar med att tjejer tar initiativ. Om du menar det att dom sitter på en stol och ska visa någon blick som man ska fatta betyder något annat än den dom gav tidigare ja då är jag inget vidare på att läsa av det. Och det är ju jag som lik förbannat måste ta initiativet ändå och jag har ingen aning hur. Och sen är det en stor tröskel för det kan ju sluta extremt förnedrande.


    Sitter de på en stol och inte visar intresse är de inte intresserade. Stigmat sitter ju enbart i ditt huvud. Det hör till att bli avvisad på vägen till att hitta en partner, det blir alla
  • Anonym (s)
    Sat 21 Sep 2019 02:21
    #89
    +1
    Anonym (Japp) skrev 2019-09-19 09:04:49 följande:
    Sitter de på en stol och inte visar intresse är de inte intresserade. Stigmat sitter ju enbart i ditt huvud. Det hör till att bli avvisad på vägen till att hitta en partner, det blir alla
    Well att jag tog det exemplet var för att det var just på det sättet som kvinnor tar initiativ enligt flera kvinnor här på forumet. Ni får nog styra upp era signaler eftersom ni tydligen har olika åsikterna om det. Inte konstigt om man som kille inte har en jävla susning om när ni signaler intresse om en del av er kör med att sitta och köra med någon konstig blick och då anser att hon tydligt tar initiativ medans du kör med någon annan variant som jag inte har en aning om hur den är sen påstår ni att det är enkelt. Kvinnor är det mest otydliga som finns. Hade varit enklare om man varit lagd åt andra hållet då hade det varit raka puckar. Sen är det lustigt att du skriver hela tiden att stigmat sitter i mitt huvud samtidigt som du själv varit tydlig med att du anser att alla som är oerfarna är udda kufar som det är något fel på. Du argumenterar mot dig själv.
  • Anonym (Trött­is)
    Sat 26 Jun 2021 08:01
    #90

    Bryr sig tjejer nånting om det?

Svar på tråden Ta oskulden av killen