• Pompei­a01
    Äldre 20 Oct 15:18
    53712 visningar
    355 svar
    355
    53712

    Usch vad äckligt med feta kvinnor!

    Är killarna verkligen "propra" då, i de där paren..? För vältränade OCH välklädda, propra o.s.v. män brukar väl inte vara tillsammans med feta och skitiga kvinnor..? Inte i min erfarenhet i alla fall. Däremot är det typiskt WT att killarna kan vara väldigt vältränade - de tror att det ger dem respekt, som de inte kan få på annat sätt eftersom de misslyckats med utbildning och karriär. Ibland behöver de sina muskler för kriminell verksamhet, för gängstrider, för att klara sig i fängelsehierarkin då de emellanåt åker in...

    Dessa killar är naturligtvis tillsammans med WT-bruttor, och dessa är ofta feta, tatuerade, blonderade, missköter sin hygien o.s.v.. Kvinnorna i denna klass ser ingen vinst med att träna och hålla vikten - de bryr sig helt enkelt inte, utan hänger sig åt sina begär för stunden. Typ varenda doughnut i hela universum framför daytime television... 


    The difference between dream and reality is the true Hell
  • Pompei­a01
    Äldre 21 Oct 18:55
    Anonym skrev 2012-10-21 15:41:10 följande:
    Men fler kvinnor är ytliga och blir inte tillsammans med feta män.

    Fast jag tycker inte att det är "ytligt" att undvika just feta män. Det beror på vilken livsstil man själv har, och det normala är väl att man vill kunna dela sin livsstil med den man lever med..? Jag skulle inte stå ut med någon som bara gick mellan datorn och TV:n. Jag vill att han ska kunna dela mina aktiva intressen. I alla fall kunna ta en simtur över sjön, dansa ett par shottisar, eller gå en långpromenad i skogen utan att flåsa. Jag menar inte att han måste vara något träningsfreak, besatt av sin egen kropp, för i det fallet vore risken stor att vi inte hade så mycket intellektuellt gemensamt i stället.
    The difference between dream and reality is the true Hell
  • Pompei­a01
    Äldre 21 Oct 18:57
    Pompeia01 skrev 2012-10-21 18:55:34 följande:

    Fast jag tycker inte att det är "ytligt" att undvika just feta män. Det beror på vilken livsstil man själv har, och det normala är väl att man vill kunna dela sin livsstil med den man lever med..? Jag skulle inte stå ut med någon som bara gick mellan datorn och TV:n. Jag vill att han ska kunna dela mina aktiva intressen. I alla fall kunna ta en simtur över sjön, dansa ett par shottisar, eller gå en långpromenad i skogen utan att flåsa. Jag menar inte att han måste vara något träningsfreak, besatt av sin egen kropp, för i det fallet vore risken stor att vi inte hade så mycket intellektuellt gemensamt i stället.
    Tillägg till detta: feta åldras ju också fortare, och dör tidigare. Det är inte en livskamrat att satsa på, om man vill ha någon att åldras tillsammans med, och kunna resa och vara aktiv med upp i 80-årsåldern - som mina föräldrar gjorde.
    The difference between dream and reality is the true Hell
  • Pompei­a01
    Äldre 21 Oct 19:33
    Anonym skrev 2012-10-21 16:03:32 följande:
    Det är skillnad på kärlek och passion. En man kan älska en kvinna och leva ihop med henne, men det är hennes utseende han tänder på visuellt. Män blir inte upphetsade och får stånd av att en kvinna är snäll eller smart utan hennes sexighet sitter i utseendet och ett porrigt kroppsspråk.

    Kvinnor tänder inte mer på en man som diskar mer trots att de gärna säger det, de blir upphetsade när män visar sitt begär för dem och tar dem med passion och auktoritet. 

    Fast "porrigt kroppsspråk" är inte nödvändigt - det är jag helt säker på! Män vill inte LEVA med en kvinna som har en porrig framtoning. De vill ha en vettig, trevlig tjej som dessutom är snygg, och som går att visa upp för både mamma o pappa och kompisar utan att behöva skämmas. Allt eventuellt "porrigt" hänvisas i så fall till sängkammaren.

    När det gäller vad kvinnor tänder på, så tror jag dock att du har rätt... Det är nog ingen som fantiserar om en man i rutigt förklä, i full fart vid diskhon..!   Det här tror jag faktiskt är den springande punkten till att många förhållanden spricker idag. Det är ju olikheterna mellan könen som gör att vi tänder på varandra - och dem gör queerfeministerna allt för att uppfostra bort genom genuspedagogik o.s.v.. 
    The difference between dream and reality is the true Hell
  • Pompei­a01
    Äldre 21 Oct 20:43
    Tjohej skrev 2012-10-21 19:39:20 följande:
    Sen är det väl väldigt individuellt vad man tänder på, att ens generalisera kring det blir ju bara hur knasigt som helst.

    Fast ÄR det det..? Vissa detaljer är ju individuella såklart - man kan preferenser för en viss hårfärg och ögonfärg, eller att han ska ha en viss sorts yrke (akademiker eller hantverkare t.ex.). Man kan tycka att vissa egenskaper, som humor eller intelligens, är mer eller mindre viktigt. Men GRUNDEN är väl densamma..? I valet mellan Alfa-hanen och Beta-tönten, skulle väl alla välja den förra..?
    The difference between dream and reality is the true Hell
  • Pompei­a01
    Äldre 21 Oct 20:46
    Landqvist skrev 2012-10-21 20:18:30 följande:
    Många överviktiga är ju friskare än smala. De dör inte alls tidigare. Det var på nyheterna igår om en stor studie som visar detta. Inte för att det egentligen var en nyhet...

    Länk, tack..? Att personer med BMI 40 i genomsnitt skulle leva längre än personer med BMI 21 tror jag inte ett ögonblick på, nämligen..! Men de kanske har jämfört människor med fem kg:s övervikt med sjukligt magra människor..?
    The difference between dream and reality is the true Hell
  • Pompei­a01
    Äldre 21 Oct 21:37
    Anonym (X) skrev 2012-10-21 21:33:26 följande:
    Hahaha! I artikeln står att de friska feta har bättre hälsa än de sjuka smala. No shit Sherlock!! Det betyder ju inte att fetma är hälsosamt eller att fetma inte innebär ökade hälsorisker. Det betyder inte heller att den genomsnittlige feta är friskare än den genomsnittlige normalviktiga.

    Vi är farligt farligt ute om vi tar artiklar som denna som belägg för att fetma är hälsosamt. Yeez!

    Har de friska bättre hälsa än de sjuka..? Det menar du väl inte..?
    The difference between dream and reality is the true Hell
  • Pompei­a01
    Äldre 21 Oct 23:01
    Anonym (HAHA) skrev 2012-10-21 22:36:27 följande:
    Håller med helt och håller. Jag har en kompis nu som har fått en gratis operation som vi skattebetalare betalar för att hon inte orkar sig på att banta. plus att hon ändå kommer att dö av maten hon kommer att äta sen istället för att lyssna och inte äta fet mat.

    Ja, det där är egentligen rätt hemskt. Här betalar skattebetalarna hundratusentals kronor (jo det blir det om man inkluderar all förhandskonsultation och all eftervård), på att minska vällevande människors möjligheter att äta för mycket och ta upp näring. Samtidigt som miljoner människor dör av svält i andra delar av världen... Spöke Samt naturligtvis att dessa skattepengar även här i landet skulle göra mer nytta på andra ställen. Jag kan inte förstå att dessa individer inte SKÄMS! Rynkar på näsan
    The difference between dream and reality is the true Hell
  • Pompei­a01
    Äldre 22 Oct 14:52
    Nattmackan skrev 2012-10-21 23:05:13 följande:

    skulle vara billigare o bättre att sy igen käften på dom istället
    Absolut!
    The difference between dream and reality is the true Hell
  • Pompei­a01
    Äldre 22 Oct 14:58
    Landqvist skrev 2012-10-22 14:36:21 följande:
    Ni förstår uppenbarligen inte artikeln. Det handlar om att det går att ha en sund livsstil och därmed vara frisk trots  övervikt. Det går också att vara smal och vara ohälsosam. Alltså kan man inte bara ta för givet att en kvinna man ser på stan som är rund lever ett ohälsosamt liv.

    Nu läser du lite märkligt. Det är många smala som har sämre hälsa än överviktiga står det i artikeln. De har inte jämför cancersjuka smala med friska feta om du trodde det. De har jämför personer som är friska i övrigt men har olika hälsa pga sin livsstil. Det här är en stor seriös studie. Man har misstänkt detta länge. Jag ser ofta i diskussioner här på FL att folk hävdar att det är hälsosammare att ligga på gränsen till undervikt än att ligga i det övre spannet av normalvikt. Det finns inget som stöder detta resonemang. Det finns stora hälsorisker med att vara för smal. Det vet jag av egen erfarenhet...


    Nä, så länge som man väger inom normalspannet, så spelar väl 10 kg hit eller dit ingen roll. Men då är det ju inte heller de sjukligt feta personerna vi diskuterar. De senare tar definitivt stora hälsorisker. Ledbesvären, de nedtyngda och därför förstörda fötterna, det höga blodtrycket, hjärtproblemen, andfåddheten, åderförfettningen och sockersjukan kommer snart som ett brev på posten till de allra flesta av dem...

    Dessutom får många av dem problem på andra ställen i kroppen: t.ex. blir det svårt att kissa när man har massor av fett lagrat i och på magen som trycker på så man inte kan tömma blåsan ordentligt. Vilket ger kvarvarande urin och urinvägsinfektioner. Av samma anledning - en stor mage i vägen - blir det svårt att andas ordentligt. (Precis som när man är gravid i nionde månaden.) Många - mest kvinnor men även män - får problem med hormonbalansen och fertiliteten. Och så vidare, och så vidare...
    The difference between dream and reality is the true Hell
  • Pompei­a01
    Äldre 22 Oct 15:02
    Landqvist skrev 2012-10-22 14:44:40 följande:
    Alla kvinnor jag känner med övervikt försöker bli av med den. Jag känner ingen som bara ligger på soffan och proppar i sig skräpmat. Det finns väl en del som gör det också men jag tror att det vanligaste är att folk kämpar för att bli av med den. De är alltså hälsosamma men passar inte in i mallen för dagens kroppsideal. Varför ska man peka finger åt dessa människor. Göra narr av och håna dem. Det är hemskt att så många tycker det är ok, och sedan försvarar sitt usla beteende med att det är rätt åt dessa människor eftersom de kostar skattebetalarna pengar pga sina extra kilon.

    "Hälsosamma" är väl just det de INTE är..? Inte så länge som de inte lyckas bli av med överviken, that is. Och "dagens skönhetsideal"? Det är länge sedan det var fint att vara tjock för att det visade att man var rik. Och det väckte inte heller då beundran på samma sätt som en atletisk kropp. Människor har i alla tider beundrat starka, friska, vältränade kroppar. Det är nog inbyggt i oss - det är svårt att springa ikapp ett villebråd med en stor kagge där fram! Skrattande 
    The difference between dream and reality is the true Hell
Svar på tråden Usch vad äckligt med feta kvinnor!