• Äldre 22 Oct 07:12
    7787 visningar
    14 svar
    14
    7787

    Värkar som avtagit!när kom de igång på er igen??

    Hej tjejer!!!

    Gravid med barn nr 2 och har 24 dagar kvar till BF, är alltså i v 37! Med dottern sattes inte värkarna igång utan vattnet gick och jag blev igångsatt..

    Denna bebisen ligger mkt långt ner enl dr och bm och legat i förlossningsposition i 1 vecka, dottern kom v 38

    IAF...igår fick jag värkar som ökade i styrka och kom med 2-6 min mellanrum, höll i sig 30-50 sek som tom kom när jag låg och vilade..dom avtog under natten och undrar nu ..ni som haft det så här, när kom förlossningen igång för er???
     

  • Svar på tråden Värkar som avtagit!när kom de igång på er igen??
  • Äldre 22 Oct 07:25
    #1

    Mina avtog och kom igen efter två veckor.

  • Äldre 22 Oct 07:30
    #2
    Lena skrev 2012-10-22 07:25:18 följande:
    Mina avtog och kom igen efter två veckor.
    2 veckor???? oj oj , hoppas på att slippa vänta så länge =( fått tillbaka lite småvärk nu igen ...får se om det eskalerar !! vilken v va du då i ?
  • Äldre 22 Oct 07:42
    #3

    39 :) hon är född 40+6

  • Äldre 22 Oct 07:46
    #4

    Första förlossningen
    Fick värkar på tisdagsmorgonen, i samband med att slemmisen gick, och dom höll i sig tills grabben kom på onsdagseftermiddagen.

    Andra förlossningen
    Fick värkar på lördagskvällen, i samband med att slemmisen gick, sen kom dom inte igen förrän på tisdagsmorgonen och på onsdagskvällen kom dottern.

  • Äldre 22 Oct 07:47
    #5

    Just det, båda kom på bf-dagen

  • Äldre 22 Oct 08:05
    #6

    För mig hände samma sak i v 37+1, vid tre tillfällen. Sen stendog allt värkarbete och nu är jag i v 41+5 med inbokad överburenhetskontroll imorgon, fortfarande inte haft anmärkningsvärda känningar :(

  • Äldre 22 Oct 08:08
    #7

    Siste graviditeten hade jag jätte onda värkar på onsdagen efter en hinnsvepning som höll i sig i flera timmar. Värkarna avtog och kom aldrig tillbaka:(( hon föddes efter igångsättning på måndagen efter. Det kändes riktigt jobbigt och segt! Hoppas det kommer igång snart igen på dig! Lycka till kram

  • Äldre 22 Oct 08:09
    #8

    Hade så i 2 veckor med tvåan. Han kom v.40+3. Höll på att bli galen...

  • Äldre 22 Oct 11:15
    #9

    hoppas verkligen det sätter igång!!dom säger jag kommer inte gå tiden ut men man vet ju aldrig:) nu längtar jag efter vår prins!!!:)

  • Äldre 22 Oct 11:33
    #10

    Jag e i vecka 37+0 idag och hade för några kvällar sen också regelbundna värkar som sedan avtog :/ Ingeting sedan dess, blää är så trött på att vara gravid nu och vill bara ha ut vår lilla flicka, ohc äntligen få göra den där trippen till BB :) Vi kan klaga tillsammans! ;)

  • Äldre 22 Oct 18:58
    #11
    40veckor skrev 2012-10-22 11:33:20 följande:

    Jag e i vecka 37+0 idag och hade för några kvällar sen också regelbundna värkar som sedan avtog :/ Ingeting sedan dess, blää är så trött på att vara gravid nu och vill bara ha ut vår lilla flicka, ohc äntligen få göra den där trippen till BB :) Vi kan klaga tillsammans! ;)


    jaaa=) jag vill bara att han ska UT !!! trodde verkligen det skulle sätta igång men nope, ingenting idag och dom gjorde verkligen ONT igår =(
  • Äldre 22 Oct 19:32
    #12
    sweasmamma skrev 2012-10-22 18:58:54 följande:
    jaaa=) jag vill bara att han ska UT !!! trodde verkligen det skulle sätta igång men nope, ingenting idag och dom gjorde verkligen ONT igår =(
    Orh!! Det e så tråkigt att man blir "snuvad" på värkarna liksom.. Men man gnäller o gnäller, men ut kommer dom någongång! Är bara så tröööött på att vara gravid nu, nu räcker det! ;)
  • Äldre 24 Oct 10:05
    #13

    jaha då vatt det onsdag och inga värkar=) dock haft en del kramp långt ner i magen idag och mensvärk samt sjukt ont i ryggen /svanken! men som det känns nu så kommer han stanna där ett braaa tag till =)

  • Äldre 24 Oct 12:57
    #14
    sweasmamma skrev 2012-10-24 10:05:51 följande:
    jaha då vatt det onsdag och inga värkar=) dock haft en del kramp långt ner i magen idag och mensvärk samt sjukt ont i ryggen /svanken! men som det känns nu så kommer han stanna där ett braaa tag till =)
    känner desamma..:/ menssmärtor och sammandragninfgar, men det leder iiiiiiiiingenstans. suck..
    men men finns inget att göra mer än att vänta :/ 
Svar på tråden Värkar som avtagit!när kom de igång på er igen??