• Niveawomen

Om man åker tunnelbana i Sverige är man svensk då?

Ja som rubriken lyder om man åker tunnelbana i Sverige är man då svensk?

Utgår från att hon menar de som bor i Sverige.

Hmmm klockrent svar eg;) Om jag flyttar till Tokyo och åker tunnelbana är jag då Japan?

• Svar på tråden Om man åker tunnelbana i Sverige är man svensk då?
  • CMM

Åsa Romson skulle i någon riksdagsdebatt definiera svenskhet och sa något i stil med att hon ser alla hon möter på tunnelbanan på morgonen som svenskar.

Varpå Jimmie Åkesson undrade om man automatiskt blir japan om man åker tunnelbana i Tokyo.

1-0 till Jimmie just där, måste jag säga. Är å andra sidan så oerhört lite miljöpartist att det förmodligen inte ens är mätbart. 

Jag har en Twitter nu! twitter.com/CMM_FL
  • Niveawomen
    viseversa skrev 2012-10-23 08:51:09 följande:
    ??? Vad snackar du om???
    Se person som förklarat nedan!
  • Niveawomen
    Niveawomen skrev 2012-10-23 08:57:08 följande:
    Se person som förklarat nedan!
    Ovan ;)
  • Niveawomen
    viseversa skrev 2012-10-23 08:51:09 följande:
    ??? Vad snackar du om???
    Så det är inte jag som snackar eg utan våra kära politiker ;)
  • Niveawomen
    CMM skrev 2012-10-23 08:53:33 följande:
    Åsa Romson skulle i någon riksdagsdebatt definiera svenskhet och sa något i stil med att hon ser alla hon möter på tunnelbanan på morgonen som svenskar.

Varpå Jimmie Åkesson undrade om man automatiskt blir japan om man åker tunnelbana i Tokyo.

1-0 till Jimmie just där, måste jag säga. Är å andra sidan så oerhört lite miljöpartist att det förmodligen inte ens är mätbart. 
    Håller med! Är inget fan av Jimmie Å annars men just där ;) Är inte MP heller för fem öre.
  • DesJoh
    CMM skrev 2012-10-23 08:53:33 följande:

Håller med Jimmie Åkesson i detta fall........
  • Anonym

haha stämningen i salen efter Jimmies replik är helt awesome Skrattande 

Jag håller med Jimmie i det som han säger.  Man blir ju inte automatiskt Japan bara för att man åker Tunnelbana i Tokyo, samma sak med invånarna i Sverige.   

Svar på tråden Om man åker tunnelbana i Sverige är man svensk då?