• sinkadus

Apple-ID och betalningsmöjligheter

Har en iPhone, en MacBook via jobbet och har just köpt en iPad2. Visakortet jag har haft anslutet till mitt Apple-ID finns inte längre då jag bytt bank. Jag har nu försökt upprepade gånger i iTunes att ändra kontokortsinställningarna, men det går inte eftersom mitt Apple-Id använts på olika enheter (no shit Sherlock). Jag mpste bekräfta något, antagligen de Apple-mejl som sänts till min mejl, vilket jag gjort, men jag kan fortfarande inte ändra mitt kortnummer.

Vad ska jag göra? Kan någon hjälpa mig... Behöver skaffa en del appar till just min iPad.

• Svar på tråden Apple-ID och betalningsmöjligheter
  • sinkadus

Kan tyvärr inte öppna adressen...

• sinkadus

SKa jag göra det under "hantera ditt Apple-ID" och "Återställ ditt lösenord". Vad händer om jag återställer mitt lösenord, byts det till vad?

Ursäkta om jag verkar trög, men jag har en bebis i famnen som inte riktigt är med på noterna här   

• pefa
    sinkadus skrev 2012-10-23 15:09:24 följande:
    SKa jag göra det under "hantera ditt Apple-ID" och "Återställ ditt lösenord". Vad händer om jag återställer mitt lösenord, byts det till vad?

Ursäkta om jag verkar trög, men jag har en bebis i famnen som inte riktigt är med på noterna här   
    Hoppsan! Ja då är det ju svårt förstås :)

Får du till denna adress? appleid.apple.com/cgi-bin/WebObjects/MyAppleId.woa/
    Tror inte det hjälper så mycket att återställa lösenordet. Men däremot ska du "hantera ditt apple-ID"! 
  • pefa

Jag var nog lite för snabb där tror jag... Hittar fasen inte heller var man byter kort. 

• sinkadus

Jag hittar var man byter, men då får jag som besked "Betalningssättet kan inte användas. Välj annat betalningssätt", eh, det var ju just det jag gjorde. Försöker byta ett icke-existerande VISa till ettexisterande Mastercard... Men det går liksom inte alls. Finns det en Apple SUpport man kan ringa i sådana här fall?

• pefa
    sinkadus skrev 2012-10-23 15:18:00 följande:
    Jag hittar var man byter, men då får jag som besked "Betalningssättet kan inte användas. Välj annat betalningssätt", eh, det var ju just det jag gjorde. Försöker byta ett icke-existerande VISa till ettexisterande Mastercard... Men det går liksom inte alls. Finns det en Apple SUpport man kan ringa i sådana här fall?
    Men vad knepigt!

Här har du kontaktuppgifter till supporten. support.apple.com/kb/HE57 
Svar på tråden Apple-ID och betalningsmöjligheter