• Äldre 24 Oct 13:10
    2066 visningar
    3 svar
    3
    2066

    Sjövilda tvillingkillar på 1,5 år....

    Ja hjälp, mina killar är helt otroligt vilda! De kör fullständigt slut på mig! De är verkligen på ALLT, klättrar överallt, skriker, slåss, gnäller, kastar mat och dryck över hela köket....säkert som de flesta 1,5 åringar men ibland känner jag bara att jag inte orkar mer :( lite pepp tack
    hur ska man göra för att orka?

  • Svar på tråden Sjövilda tvillingkillar på 1,5 år....
  • Äldre 24 Oct 13:15
    #1

    Är du föräldraledig? Är det annorlunda utomhus? Hur är det om det är andra barn med? Min lilla tjej är helt galen i att klättra på allting. Just nu har vi alla stolar nedlagda på golvet eftersom hon ska upp på bordet hela tiden.

    Angående mat och dryck över hela golvet så är det något som de flesta barn gör, särskilt om de ser att det får effekt tror jag Vad händer om du lyfter undan tallriken? Jag antar att de triggar varandra också? Puh, ibland får man tänka att det blir bättre om några år

  • Äldre 24 Oct 13:18
    #2

    Hm, ja du, vet inte riktigt vad jag ska skriva, skulle ju vilja skriva att det går snart över och att det blir snart lugnare, men det kan jag inte. Mina tvillingkillar fyller snart tre och deras bröder är fyra och fem.
    Försök att underlätta din vardag så mycket som möjligt är nog mitt tips. Försök att ha så barnsäkert som möjligt så du slipper passa hela tiden. Kan ni ha ett lekrum? Grindar var min räddning när killarna var mindre, jag hade grindar mellan nästan varje rum. Då visste jag att de inte kom in i köket för att röja där tex. Om vi var i vardagsrummet så stängde jag grinden så de inte kunde smita iväg och ställa till nåt där jag inte såg.
    Om de gillar att bada och ni har badkar så låt dem bada och plaska samtidigt som du kan sitta bredvid och ta det lugnt. Har ni inte badkar så kan jag rekommendera såna plastkorgar som finns på Jysk, de får plats i duschkabinen =) Har tidigare fått in fyra baljor och fyra killar i en liten duschkabin.
    Har säkert fler tips men nu måste jag iväg till dagis och hämta "mitt kaos".
    Fråga gärna om du vill.


    ♥ Jack 070423 ♥ Jonatan 080918 ♥ Tim 091208 ♥ Kevin 091208 ♥ bf 130314 ♥
  • Äldre 25 Nov 18:42
    #3

    Se till att du får din sömn. Om du är jättetrött, lägg dig samtidigt som barnen och sov! Sömn är ett bra skydd. Jag vet, det är inte speciellt socialt att göra så, men i en kortare period kan det vara räddningen :)
    Lycka till!

Svar på tråden Sjövilda tvillingkillar på 1,5 år....