• KlarasMamma10

    Hur snabbt gick det med ert andra barn?

    Jag ska snart få mitt andra barn är beräknad till den 14 November.
    Tänkte höra med er mammor som också har fått två barn hur snabbt det gick för er när ni skulle ha den andra gemfört med den första?

    När jag skulle få mitt första barn tog det 25 timmar i från första verk.
    Jag kände mig fruktansvärt rädd med verkarna som bara blev värre och värre och jag har aldrig haft så ont i hela mitt liv och det första jag tänkte när barnet var ute var b.la "nu vet jag att jag lever" - "Kommer jag göra detta en gång till" - "Tänk de som har 4 och fler barn" Just då beundrade jag verkligen de kvinnor.
    Men jag klarade mig igenom med lustgas som jag även tänkt göra denna gång.

    Jag har tänkt en hel del på hur jag vill ha min förlossning och i vilken ställning jag vill ha denna gång..
    Dels för jag bröt svanskotan och kunde verken sitta eller gå normalt på mer än ett halvår..
    Hade tänkt prova att sitta på huk denna gången och hoppas på att svanskotan inte tar lika mycket stryk denna gång.

    Jag känner mig ändå ganska lugn gemfört med hur jag kände mig i början av graviditeten det första jag tänkte när jag såg att jag plussat var på förlossningen och om hur ont allt kommer göra osv osv..
    Men nu när jag tänkt en hel del på det har jag börjat lugna ner mig det ända jag undrar över är som sagt hur lång tid det tog med tvåan för er.

    Jag har frågat min mamma med men med henne har jag inget gemensamt alls då båda hennes förlossningar var väldigt snabba under 10 och knappt 4 timmar.

    Tack för svar.

     


    -l-
  • Svar på tråden Hur snabbt gick det med ert andra barn?
  • Nyfiken gul

    1:a förlossningen 5 timmar från att dom spräckte fosterhinnan på förlossningen

    2:a förlossningen tog även den 5 timmar från att dom spräckte fosterhinnan på förlossningen

    3:e förlossningen tog 7 timmar från att vattnet gick spontant - 13 timmar från första värk 


    Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Flickan och kråkan

    Min första förlossning var en sådan där skolboksförlossning på alla sätt. Andra var väldigt lik, men gick mycket fortare. Vattnet gick på natten precis som med första och värkarbetet kom igång direkt. Vattenet gick 01. Värkarbetet inledningsvis gick inte särskilt fort utan ungefär som med första. Åkte motvilligt in till förlossningen vid 05. Ville vara hemma så länge jag kunde och det kändes inte särskilt intensivt på något sätt, men de hade ändrat rutiner och de ville på förlossningen att man skulle åka in när vattnet gått. Förhalade det hela lite, men kom in till förlossningen 05. Jag var på väg att åka hem efter att de konstaterat att vattnet gått (som om jag inte visste det ) och att värkarbetet var etablerat. Ville dock inte störa storebror i onödan så stannade kvar. Vid 05.30 var jag öppen 3 cm och då började värkarbetet dra i ordentligt. Knappt 50 minuter senare var lillebror ute . Intensivt minst sagt .

Svar på tråden Hur snabbt gick det med ert andra barn?