• nyframtid

    Pussar ni ert barn på munnen?

    Hej allesammans!

    Jag har funderat på en sak under en tid. Jag har sett en del föräldrar som pussar sitt barn på munnen och även pratat med föräldrar som aldrig skulle kunna tänka sig det. Har även sett när en kompis mor pussade honom på munnen när han var 16 :O
    Själv känner jag ett visst motstånd till att tänka mig pussa mitt barn på munnen i framtiden.

    Så till mina frågor.
    Pussar ni ert barn på munnen?
    Slutar det vid en viss ålder? 

  • Svar på tråden Pussar ni ert barn på munnen?
  • Ronja 551

    Pussar min son på munnen. Han är nyss fyllda 2. Sålänge han vill de o tycker de e kul får han det. Ofta han som kommer o säger han vill ha puss men i skolåldern lär de inte va populärt o han kommer aldrig vara tvungen


  • funhouse

    Jag pussar mina ungar på mun. De större efter att ha frågat först "kan jag få en puss?".
    Det slutar den dagen då dom inte vill pussas längre. Om det är vid 5 år, 15 år eller 25 år får vi väl se.

  • lotten77

    Va? Ja det är klart jag gör och det tänker jag göra tills de själva inte vill.

  • Totoro

    När barnet är bebis under typ 4 år tycker ja man kan pussa på munnen. 
    Men att pussa sin son på munnen som är 16 år hmm de låter faktiskt inte okej lite snuskigt faktiskt. 
    Men att pussa en bebis de tycker inte jag är helt fel.
    Jag kan inte riktigt förklara varför ja tycker det är okej att pussa en bebis på munnen.
     

  • OLilly

    Absolut pussas vi på munnen! Men nu är mitt barn bara dryga året iof men jag kan absolut tänka mig att pussa på munnen senare också. Om nu mitt barn vill det då.. :)

  • Vickan I

    Sonen snart fyra pussar mig hejdå och jag skulle inte ha hjärta att avvisa honom. Det är ngt han börjat med sista månaderna bara.

  • K med lilla E

    Mitt barn är inte alls särkilt pussigt och har aldrig varit så vi pussar varandra ytterst sällan på munnen, hon får bestämma pussandet! Hon är 8 år.

  • Finis

    Pussar min mamma på munnen, jag är 31. Pussar min dotter på munnen, hon är 2.

Svar på tråden Pussar ni ert barn på munnen?