• Anonym
    Äldre 29 Oct 14:31
    92866 visningar
    1018 svar
    1018
    92866

    Dottern är homosexuell, vad ska jag göra?

    Jag är så arg att jag skakar just nu. Dottern kom precis ut som homosexuell och avslöjade att hon har haft en flickvän i två år nu.
    Vad ska jag göra nu? Jag har alltid drömt om barnbarn men nu kommer jag ju uppenbarligen inte få det.

    Kan man försöka få henne att göra ett annat val i livet? Kan hon bli heterosexuell i framtiden?
    Tycker det är riktigt äckligt, rent ut sagt.  

  • Svar på tråden Dottern är homosexuell, vad ska jag göra?
  • Isador­asMamm­a
    Äldre 29 Oct 14:32
    #1

    Vad DU kan göra?

    Söka hjälp.

  • Äldre 29 Oct 14:33
    #2

    Är du arg? Hur kan du vara arg? Du borde vara glad över att din dotter vågar berätta detta för dig. Klart du kan få barnbarn? Min syster är lesbisk men fick barn i våras.

    Nej, du kan inte få henne att göra ett annat val, det är så här din dotter är och du får allt leva med det.

    Tycker synd om din dotter som har en sådan mamma som undrar om hon kan bli heterosexuell i framtiden. Äckligt kan man tycka att det är men man måste acceptera.

  • Anonym
    Äldre 29 Oct 14:33
    #3

    Stötta dottern och vara glad över att hon har hittat en partner!

    Du behöver söka hjälp om du anser att hon är sjuk som är homosexuell.

  • Anonym (TS)
    Äldre 29 Oct 14:33
    #4
    IsadorasMamma skrev 2012-10-29 14:32:35 följande:
    Vad DU kan göra?

    Söka hjälp.
    Det är väl fan inte jag som ska söka hjälp! Det är hon som borde göra det. 
  • Anonym
    Äldre 29 Oct 14:33
    #5

    Går väl visst att skaffa barn som lespisk. Bara att åka till danmark
    Samt var rör det dig vem hon har sex med inte du som ska ligga.
       

  • Lillaf­rökenf­räken
    Äldre 29 Oct 14:33
    #6

    Acceptera henne för den hon är. Barnbarn kan du visst få (insemination tex eller adoption). Var glad över att din dotter hittat någon att älska och som älskar henne tillbaks och gör henne lycklig.

    Nej, du ska inte påverka henne att göra ett annat val i livet. Om hon kan bli hetrosexuell? Vem vet. Vissa människor kan bara tänka sig ett kön att bli kär i, andra blir kära i människan, inte i könet.

  • kmp
    Äldre 29 Oct 14:33
    #7

    Vad du skall göra!!??

    Självklart fortsätta älska henne villkorslös ! Din dotter har inte blivit någon annan helt plötsligt.

  • Challe N
    Äldre 29 Oct 14:33
    #8

    Oj vad sorgligt.. Du kan absolut inte göra nånting bara gilla läget. Och barnbarn kan du visst få.

  • Lillaf­rökenf­räken
    Äldre 29 Oct 14:34
    #9
    Anonym (TS) skrev 2012-10-29 14:33:42 följande:
    Det är väl fan inte jag som ska söka hjälp! Det är hon som borde göra det. 
    Varför då? För hon inte följer den norm och det liv du vill?
  • Anonym Trådstartaren
    Äldre 29 Oct 14:34
    #10
    En glad tjej skrev 2012-10-29 14:33:31 följande:
    Är du arg? Hur kan du vara arg? Du borde vara glad över att din dotter vågar berätta detta för dig. Klart du kan få barnbarn? Min syster är lesbisk men fick barn i våras.

    Nej, du kan inte få henne att göra ett annat val, det är så här din dotter är och du får allt leva med det.

    Tycker synd om din dotter som har en sådan mamma som undrar om hon kan bli heterosexuell i framtiden. Äckligt kan man tycka att det är men man måste acceptera.
    Vem har sagt att jag är mamma? Obestämd
Svar på tråden Dottern är homosexuell, vad ska jag göra?