• ungmamma87

    Han utsätter barnen för psykismisshandel fattar han inte de?

    Hej. Ligger just nu i ett fruktansvärt bråk med mina barns pappa! Ska försöka dra allt så gott ja kommer ihåg allt, kommer ev att tillägga mer under tiden! 2010 skilde jag mig med " Jonas" efter 7 års förhållande och 3 år som gift lagom lyckliga! Den 16/12-10 kom jag hem ifrån sjukhuset efter en stor operation, och var inlagd på sjukhus i tre veckor, så fort jag kon innan för mina dörrar så fick jag en väldigt obehaglig känsla, natta barnen och gick ner, "Jonas" kom aldrig ner till mig i soffan, vi hade ändå inte setts på 3 veckor så vill ja krama om min man och mysa med honom efter barnen hade fått sin tid, men nej, så ha satt där i soffan med datan i knät och fick bara en känsla att kolla min mans mobil (vilket jag aldrig gör) men de va något som inte stämde, mycket riktigt så hitta ja sms och naken bilder på honom med henne och bara enskilda kort med, såg sms, kollade datan, hitta mail ifrån samma dag som min stora operation va så var han och hans X/nya och kolla på lgh tillsammans i Laholm, han kunde inte va inne hos min på op för han hade inte hunnit med allt på jobb och var tvungen att jobba över. Jag var väldigt lugnt, gick upp för trappan, gick upp till barnens rum och drog täcket över barnens öron och höjde tv på deras rum, stängde dörren, hick in i vårt sov rum där "Jonas" ligger och sover, jag stänger dörren, höjer ljudet även här på tv, SEN sätter ja mig uppe på hans bröst och bara slå honom, säger ingenting, inte han i heller utan jag bara slår, han fattar vad ja hade hittat och säger förlåt, jag blev mer arg och gick där ifrån, gick in till barnen la mig där och försökte somna! Vi både hasta oss in i var sitt förhållande, han med sitt X "som han tydligen hade lekt med underbar tid med" i Eskilstuna och jag hitta en kille i Malmö, jag flytta ifrån barnens pappa den 29/12-10 och jag försvann i väg till en annan ort eftersom det var där ja fick lgh inom 2 veckor vilket var akut då, de tog mig ifrån den 17/12 -29/12 -10 att få en ny lgh! Jag i h min nya kulle flytta in tillsammans efter vara ett lite tag! Allt hick som de skulle, jag och barnens pappa hade lugnat oss och allt funka med barnen och allt. Men de visa sig att killen Jag hitta var alkoholist och drack några otroliga mängder öl, de funka dem första 6 mån sen börja han slå mig och behandla mig illa, efter vi hade "firat" 10 mån ihop kasta jag ut honom för min tanke va att jag är inte ensam jag har två barn att ta hand om, och hur ska de gå om han ska fortsätta göra illa mig, tänk om han gör illa barnen, så han åkte ut! Flytta tillbaka till orten ja flydde ifrån, fixa en nya lgh och renovera upp den, allt var bra! Och har inte skrivit med allt men det viktigare. Det var lite info innan detta ja ska berätta nu, Den 14/2 -12 dumpa Göran mig en kille ja höll ihop med i tre mån, han försvann och där står ja ensam igen, fortfarande väldigt sänkt pga av en bil olycka i decemder 11, som fick mig att tänka på saker jag har varit med om innan tex våldtäkt, grovmisshandel, och ett väldigt nära dödsfall, och när ja råkar ut för den här olyckan så kom allt ja har varit med tillbaka och jag söker tröst hos helt fel människor, jag börja festa, ta droger( inget tungt) rasa i mig själv, blev av med barnen under en viss tid! Ja la in mig på psyket frivilligt och är nu helt ren, har bostad, har ett bra liv där ja vill leva med mina barn! MEN nu ska ni få höra, jag och "Jonas" hade en väldigt bra kontakt och vi samarbetade väldigt bra och allt flöt på, boooom sa de och jag fick en vatten läcka i mitt hus, barnen kan inte bo här hos mig just nu. Så samtal med "Jonas" så bestämde vi att han skulle ha barnens tills mitt hus är nästan färdigt, och att ja vill träffa barnen när ja vill! Jag har smsat och frågat om ja får komma och natta dem, äta middag med dem, frågat om ja får hämta dem tidigare på skola. M.m men han nekar mig hela tiden, och sen i onsdags förra veckan fick jag ett samtal av polisen där dem säger att "Jonas" har anmält dig för sexuellt ofredande av barn, jag tvä nita bilen och skrek???? : vaaaa ?? Polisen: ja vi ville bara meddela dig detta och även din umgås Kretas är misstänkt! Jag trodde detta va ett skämt, men nej! Ringde soc, allt fick akut möte och skällde ut dem för noter, men efter ett tag så gick det upp ett ljus för oss alla som satt där att ingen har fått samma information av "Jonas" så nu ska soc göra en utredning, och jag ska oxå säga att det "sexbrott" la dem ner direkt igen efter samtal med vår äldsta dotter som ska ha fått uppleva detta enligt "Jonas" då! Men de fanns inga teckens på några sådana fall, Men nu fatta han att han inte kom långt med de, så nu stack han med barnen för 6 dygn sen, vägrade berätta vart dem är, jag ringer polisen och går till svar att du kan inte göra ett skit, det är hans vecka, jo visst men vi ligger just nu i utredning och vår dotter behöver sin skola m.m men han bryr sig inte, jag får veta att vår dotter, j även vår minsta får åka runder och prata med en massa polisen, advokater och pratar skit om mig framför barnen, vilket jag fick höra av mina barn nu, han har vänt dem ryggen emot mig, dem ville inte prata med mig eller något! Hans mamma manipulerar folk och de grym på detta! Så nu har ja kopplat in advokat och ska dra in soc och ja det som behövs för att han ska fatta att han ska inte barnen tillbaka till Stockholm ( där han e uppväxt) men de värsta med allt är att han sitter och trycker in i huvudet på dem att ja ska straffas och att jag inte kan ta hand! Och min äldsta dotter sa till mig i telefon för ett tag sen, att mamma jag är rädd för han du e kär i! Jaha men älskling du har ju bara träffat honom 5 min och det var tillsammans med mormor! Och av någon anledning så visste tydligen hon om att han har slutit inne ett tag! Men dotter1 har aldrig sagt ett om denna kille!


    P
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-10-31 09:11
    Fortsättning: han talar illa om mig till barnen, han säger saker till dem som dem aldrig har varit rädda för innan, han har tagit barnen till Stockholm och vägrar att åter lämna barnen till mig, jag försökte polisanmäla honom men polisen svara bara att det är hans vecka så du kan inte göra något, ja sa till dem att han får inte ta barnen utanför länet mer än 4 dygn utan mitt godkännande, vilket Han inte har fått, han fick ett sms när dem var i Stockholm och skrev: oj glömde berätta att vi är i Stockholm! Jag sa till han att han skulle komma och lämna barnen men nej, jag försökte polisanmäla honom för egenmäktigt förfarande av barn men nej de kunde ja tyvärr inte för han hade ju faktiskt meddelat vart han va, efter de har vi bråkat och nu är advokat m.m inblandat och han är kvar i Stockholm och tänker stanna, kommer han inte på fredag med barnen då de e min vecka så då kan ja polisanmäla honom för kidnappning, och då kan Stockholmspolisen ingripa och köra mina barn 60 mil i polisbil, ALDRIG i livet att dem får åka så långt, dessa barn och fått gå igenom mycket, barnens pappa skickar dem till olika poliser, advokater, barnen tvingas prata om något dem igentligen inte vet någon om! Fruktansvärt!!! Vad fan ska ja göra??? V
  • Svar på tråden Han utsätter barnen för psykismisshandel fattar han inte de?
  • barnpsykologen margit

    Hej!
    Jag antar att du fått många olika råd av socialtjänsten och polisen och advokater och andra som är inblandade  i er pågående vårdnadstvist.
    Det som är extra svårt i en sådan här situation är att det inte finns något riktigt bra sätt att hantera den på.
    Det är ni två vuxna som har en konflikt och som spelar ut varandra med barnen som insats.
    Konflikten trappas alltid upp mer ju fler personer som blir inblandade och ju mer den ena parten tror att den har helt rätt.
    Det här sättet att slåss om barn, som man tror sig göra för barnens skull, går alltid ut över barnen.
    Det enda jag kan säga till dig är att fundera ut hur man gör när man i stället trappar ner en konflikt. Det innebär oundvikligen att man måste bjuda den andra parten på vissa saker och sluta jaga honom. Gör det för barnens skull. Visa att du är beredd att samarbeta även om han inte visar det. Undvik kamp för barnens skull. Det vinner de och du på i längden även om det är svårt just nu. Ta stöd men bara för en nedtrappning. Sluta söka nya angreppspunkter. Skaffa någon att prata med som kan hjälpa dig med detta förhållningssätt.
    Lycka till!
    Margit Ekenbark
     

Svar på tråden Han utsätter barnen för psykismisshandel fattar han inte de?