• Äldre 31 Oct 14:52
    40134 visningar
    18 svar
    18
    40134

    VARNING för jenjenhouse Bedrövliga klänningar! *bild*

    hej! Jag vill bara dela med mig av erfarenheter från den populära festklänningsidan jenjenhouse.com

    Jag måttbeställde en klänning som var så underbart fin på bilderna. MEN vilken besvikelse det blev när jag väl fick den levererad. För det första var leveransen för sen så jag hade inte haft en chans att ha den på festen den var tänkt för.

    Det var ett stort skämt när jag prövade den! Den hade alltså måttbeställts, och var mätt efter deras instruktioner (jag hade till och med skrivit i MINDRE mått än deras instruktioner eftersom jag ville att den skulle sitta åt ordentligt). Ja som ni ser får jag in en hel extra arm i klänningen. Som ni ser på vänstra bilden står hela klänningen ut från kroppen. Kunde mer än skratta när jag fick den. Förutom den extremt dåliga passformen var designen inte ALLS som den bild jag hade beställt, kjoldelen var lik i designen men den glittriga överdelen helt annorlunda. Fult form och riktigt billig känsla.



    Tyvärr togs orginalbilden bort från hemsidan så det är svårt att visa er en jämförelsebild utifrån beställningsbilden, jag har bara en extremt liten med dålig upplösning.


     


    Jag gick till en sömmerska för att se om det gick att göra något med kläningen. FIck ett pris på 2000 kr för att sy om den så den åtminstonde passade(då var detta svart pris också!). Jag betalade 1800 kr inkl frakt för själva klänningen.


    Jag hörde av mig till jenjenhouse och uttryckte mitt missnöje och att det var helt oacceptabelt att en skräddarsydd klänning ska se ut såhär, och fick som svar att de har gått efter angivna mått. Efter det har delåtit bli att svara på mina mail.


     


    OTROLIGT DÅLIG SERVICE och ÅTROLIGT FULA OCH DÅLIGT SYDDA KLÄNNINGAR.


    Så kaste inte pengarna i sjön som det blev för mig!

  • Svar på tråden VARNING för jenjenhouse Bedrövliga klänningar! *bild*
  • Zargen­ta
    Äldre 31 Oct 14:58
    #1

    Jag köpte min bröllopsklänning därifrån och var nöjd med den dock fick jag sy om/in lite vid bysten då de hade inlägg i den och det funkade inte med min stora byst, kostade 200kr att ordna hos sömmerskan. Det som oroade mig var att man inte får kontakt med företaget på något sätt vid frågor tex hur man kan tvätta eller stryka? Inte via hemsidan där formuläret inte funkade eller på Facebook för den delen heller!

  • Äldre 31 Oct 14:58
    #2

    Är det inte ett kinesiskt företag som snor bilder här och var på nätet och syr sedan upp kopior av klänningarna? Ser så ut.

  • Äldre 31 Oct 14:59
    #3
    SoStylish skrev 2012-10-31 14:58:38 följande:
    Är det inte ett kinesiskt företag som snor bilder här och var på nätet och syr sedan upp kopior av klänningarna? Ser så ut.
    Yes, så är det. Men hade hoppats på att den såg ut mer som orginale och framför allt GICK att ha på sig. nu vet jag bättre. Aldrig mer!
  • Äldre 31 Oct 15:05
    #4

    Jag förstår att du är besviken. Försök att få tag på företaget på något sätt iallafall. Har handlat väldigt mycket från Kina till mitt företag och de har alltid varit väldigt service minded. Lycka till!

  • anin
    Äldre 31 Oct 18:20
    #5

    Råkade ut för något liknande fast ett annat kina företag.

    Klänningsföretaget vägrade ersätta något och sa bara att de kunde skicka nya klänningar som jag fick lite rabatt på.
    Detta var inte okej för mig jag hade ju 2 st helt oanvändbara klänningar redan.  
    Jag hade betalt via Paypal och det är knutet till mitt bankkort.
    Kontaktade min bank och bad att få göra en reklamation av köpet och fick papper av banken som jag fyllde i och skickade alla mailkonversationer jag haft med företaget.
    Banken godkände min ansökan och betalade tillbaka mina utgifter i väntan på utredning hos paypal.
    Paypal kontaktade företaget och begärde in information från dem också ang ärendet. Just nu håller paypal på att göra en utredning om de anser att företaget eller jag har rätt.
    Får jag rätt så får jag behålla alla pengarna ca 2000 kr som jag lagt ut om inte får jag betala tillbaka de pengar jag fått.

    Hoppas såklart att paypal går på min banks linje.

    Detta är ett alternativ du kan göra för att försöka få tillbaka dina utlagda pengar. Det kan ta tid men kan samtidigt vara värt det.
    När man betalar med bankkort har man en försäkring hos sin bank som jag är glad att jag upptäckte i tid. 
    Det är mitt tips till dig, kontakta din bank eller om du betalt in pengar på ditt paypal konto kontakta paypal och gör en reklamation direkt via dem.           

  • Äldre 31 Oct 18:25
    #6

    Dotterns balklänning kom därifrån och vi var supernöjda, den var dock lite lång men vi som föräldrar var nöjda med att den inte var så kort som hon villeFlört

    Hade mailkontakt med dom och fick bara bra respons.

    Kan du inte mäta klänningen på olika ställen och jämföra med dom mått som du angett??? om du kan överbevisa dom att dom gjort fel så ska du ju ha rätt att reklamera klänningen     


    Amanda 96-07-19 Max 00-05-26
  • Äldre 1 Nov 06:58
    #7

    Om du har berättat för säljaren att du behövde den till ett visst datum, och de åtog sig att leverera till dess men inte lyckades, har du mig veterligen rätt att häva köpet (pengarna tillbaka) eller få ersättning (t.ex. för hyra av annan klänning). Prata med konsumentvägledaren i din kommun.

  • Äldre 1 Nov 13:54
    #8
    anin skrev 2012-10-31 18:20:15 följande:

    Råkade ut för något liknande fast ett annat kina företag.

    Klänningsföretaget vägrade ersätta något och sa bara att de kunde skicka nya klänningar som jag fick lite rabatt på.
    Detta var inte okej för mig jag hade ju 2 st helt oanvändbara klänningar redan.  
    Jag hade betalt via Paypal och det är knutet till mitt bankkort.
    Kontaktade min bank och bad att få göra en reklamation av köpet och fick papper av banken som jag fyllde i och skickade alla mailkonversationer jag haft med företaget.
    Banken godkände min ansökan och betalade tillbaka mina utgifter i väntan på utredning hos paypal.
    Paypal kontaktade företaget och begärde in information från dem också ang ärendet. Just nu håller paypal på att göra en utredning om de anser att företaget eller jag har rätt.
    Får jag rätt så får jag behålla alla pengarna ca 2000 kr som jag lagt ut om inte får jag betala tillbaka de pengar jag fått.

    Hoppas såklart att paypal går på min banks linje.

    Detta är ett alternativ du kan göra för att försöka få tillbaka dina utlagda pengar. Det kan ta tid men kan samtidigt vara värt det.
    När man betalar med bankkort har man en försäkring hos sin bank som jag är glad att jag upptäckte i tid. 
    Det är mitt tips till dig, kontakta din bank eller om du betalt in pengar på ditt paypal konto kontakta paypal och gör en reklamation direkt via dem.           


    Oj, vilken process. Hoppas det går bra för dig. Själv får jag nog se det som förbrukade pengar då jag inte har nån tid att lägga på detta ärende mer. VIll mest varna för att andra inte ska falla i samma fälla.
  • Äldre 1 Nov 13:59
    #9
    smurfelina76 skrev 2012-10-31 18:25:11 följande:
    Dotterns balklänning kom därifrån och vi var supernöjda, den var dock lite lång men vi som föräldrar var nöjda med att den inte var så kort som hon villeFlört

    Hade mailkontakt med dom och fick bara bra respons.

    Kan du inte mäta klänningen på olika ställen och jämföra med dom mått som du angett??? om du kan överbevisa dom att dom gjort fel så ska du ju ha rätt att reklamera klänningen     
    Jag har skickat bilder på ming själv i underkläder med måttband direkt på så att man ser de exakta måtten som jag uppgav är korrekta, men det la de tydligen ingen vikt vid. De hävdar att alla de måtten jag angav faktiskt stämmer med någon respektive punkt på klänningen. Hur det fungerar har jag ingen aning om, eftersom jag inte kan någonting om mönsterpassning och storlekar. Förmodligen är mönstret till klänningen extremt dåligt och gör därför som att den sitter som ett tält.
  • POO
    Äldre 22 May 16:41
    #10

    Beställde klänningar till mina döttrar från JenJenhouse och inser nu hur viktigt det är att läsa det finstilta i detalj.
    De friskriver sig från tullavgifter och moms och anger ingenstans varfifrån varorna skall skickas så det går inte att lista ut hur mycket det eventuellt kommer att kosta extra.
    Det mesta kommer troligen från Kina vilket gör att man får betal 37% extra plus administrationsavgft till företaget som hanterar det, totalt ca 40% extra för mig.
    Svaret på mina mail var "att jag haft otur att tullen öppnat paketet och att de inte kunde göra något åt saken". Detta är nonsens om de var ett seriöst företag skulle de hantera importen och ange priset inklusive alla avgifter eller åtminstone ange på ordersidan varifrån varorna kommer och vilken tull+moms man kan råka ut för.
    Varning!Varning! 

  • Äldre 22 May 17:08
    #11
    POO skrev 2013-05-22 16:41:14 följande:
    Beställde klänningar till mina döttrar från JenJenhouse och inser nu hur viktigt det är att läsa det finstilta i detalj.
    De friskriver sig från tullavgifter och moms och anger ingenstans varfifrån varorna skall skickas så det går inte att lista ut hur mycket det eventuellt kommer att kosta extra.
    Det mesta kommer troligen från Kina vilket gör att man får betal 37% extra plus administrationsavgft till företaget som hanterar det, totalt ca 40% extra för mig.
    Svaret på mina mail var "att jag haft otur att tullen öppnat paketet och att de inte kunde göra något åt saken". Detta är nonsens om de var ett seriöst företag skulle de hantera importen och ange priset inklusive alla avgifter eller åtminstone ange på ordersidan varifrån varorna kommer och vilken tull+moms man kan råka ut för.
    Varning!Varning! 
    Nu köper jag själv inte kinakläder för att jag inte gillar konceptet. Men det kan ju ändå inte vara företagets jobb att hålla ordning på vilken tull som gäller i alla länder världen över? Köper man från vilket företag som helst utanför EU är det tullbelagt. Dessutom står det på JenJenHouses hemsida att de inte ansvarar för tullavgift.
    www.jenjenhouse.com/se/about/help.php

  • Äldre 6 Jun 00:13
    #12
  • Äldre 24 Jun 14:27
    #13

    En bekant till mig är egen företagare i bröllopsbranschen.

    Hon är verkligen bekymrad över den ökande internethandeln från Kina, HongKong och Shanghai.

    Själv är hon en hederlig handlare som betalar moms och skatt.
    Hon köper bara in klänningar från seriösa företag med egna designers och kontrollerade
    fabriker.

    Vid ett tillfälle sa hon att om detta fortsätter så kommer Sverige bara att bestå av sömmerskor som ändrar billiga klänningar från Kina och specialbutiker med service, kunnande och trygghet för kunden kommer att försvinna.

    Vad jag förstod på henne så är många billiga importerade klänningar piratkopior och när klänningen kommer kan både färg och modell skilja sig från bilden. Detta beror till stor del på att det inte finns rätt mönster eller rätt tyger och dåliga kunskaper i fabriken.

    Man vet inte heller hur förhållanden är på fabriken, om det är 12-åriga flickor med 12-timmars arbetsdag 7 dagar i veckan som sytt din klänning.

    Gynna Sveriges kämpande handlare och köp (eller hyr) din klänning av en seriös handlare.

    Annars försvinner fler jobb till utlandet och vi står med ökande arbetslöshet.

    Tullen är ju till för att värna om den svenska handeln så det är klart att man ska betala tull.

  • Äldre 24 Jun 14:56
    #14

    Pratade just med min väninna angående detta inlägg.

    Hon sa då även att det är lite som att spela rysk roulette, en del klänningar
    är bra sydda och fina men många är rena katastrofen.

    Så det är en chansning och det är inte alltid så lätt att få pengar tillbaka.

  • Äldre 27 Jun 23:23
    #15

    Hej,

    Jag mejlade dem igår då jag funderar på att beställa från dem och fick svar inom några timmar.
    Frågade om de finns i Malmö då en länk anger att så är fallet men det går inte att hitta någon adress eller telefonnummer att kontakta dem på i Malmö.
    Saknade dessutom en ruta för att ange ett mått, Axelmåttet, som jag ansåg borde behövas för att den ska sitta snyggt och undrade hur de tänkte lösa det. Svaret är enligt följande:

    Kära XX,


    Vår kundtjänst har svarat på din förfråga #xxxxxxx


    Thanks for visiting our website!

    Our office is located in Hong Kong and all of our dresses are shipped from Chinese Mainland.

    Actually, we are an e-commerce company. We just do business online and our customers are from all over the world.

    You can tell us your shoulder measurement on the email when you pay the order successfully.Then we will make the strap according to your shoulder measurement.Please do not worry.

    Looking forward to your order soon! 

    Google-översättning:

    Tack för att du besöker vår hemsida! 

    Vårt kontor är beläget i Hong Kong och alla våra klänningar skickas från kinesiska fastlandet. 

    Egentligen är vi ett e-handelsföretag. Vi gör bara affärer på nätet och våra kunder är från hela världen. 

    Du kan berätta din axel mätning på e-post när du betalar ordern successfully.Then vi kommer att göra remmen enligt din axel measurement.Please oroa dig inte. 

    Ser fram emot din beställning snart!


    Vi hoppas att detta svar har svarat på dina frågor. Om så inte är fallet, vänligen skicka inte ett nytt mail eller svara detta mail. Istället kan du klicka på denna länk http://www.jenjenhouse.com/se/account/ticket.php?e=xxxxxxxxxxxxx (min mejladress)&t=2439050734 för att ge oss ett svar.


     
  • Äldre 28 Jun 17:43
    #16

    Tänk om jag hade varit så klyftig och läst den här tråden innan jag gjorde min beställning. Nu står jag här med den fulaste Klänningen jag skådat. Helt felsydd samt av billigt material. Bara att betala och se glad ut. Dessutom hade jag oturen att få betala 371 kr i tullavgift. Usch känns så deprimerande. Hoppas det är andra som läser detta innan dom begår samma misstag /Ulrika

  • Äldre 14 Jul 16:10
    #17

    Beställde 2 klänningar därifrån, tullavgift på 940 kronor och det blev cirka 3100 sammanlagt. När dom anlände blev vi super duper nöjda. Klänningarna såg bokstavligen EXAKT ut som på sidan. Vi blev extremt nöjda, dock är min syster 163 och klänningen passade för en som är mer än 175 cm, så hon ska lämna in den till en sömmerska för att göra den lite kortare. För övrigt är vi fortfarande SJUKT nöjda! Det tog ca 2 veckor tills dom kom så, jupp! x

  • Äldre 22 Dec 08:35
    #18

    Fick precis som ovannämnda hem ett stort tält trots måttbeställning, åkte på tull etc och kunde inte vara mer missnöjd...

Svar på tråden VARNING för jenjenhouse Bedrövliga klänningar! *bild*