• anin
    Äldre 31 Oct 18:20
    40196 visningar
    18 svar
    18
    40196

    VARNING för jenjenhouse Bedrövliga klänningar! *bild*

    Råkade ut för något liknande fast ett annat kina företag.

    Klänningsföretaget vägrade ersätta något och sa bara att de kunde skicka nya klänningar som jag fick lite rabatt på.
    Detta var inte okej för mig jag hade ju 2 st helt oanvändbara klänningar redan.  
    Jag hade betalt via Paypal och det är knutet till mitt bankkort.
    Kontaktade min bank och bad att få göra en reklamation av köpet och fick papper av banken som jag fyllde i och skickade alla mailkonversationer jag haft med företaget.
    Banken godkände min ansökan och betalade tillbaka mina utgifter i väntan på utredning hos paypal.
    Paypal kontaktade företaget och begärde in information från dem också ang ärendet. Just nu håller paypal på att göra en utredning om de anser att företaget eller jag har rätt.
    Får jag rätt så får jag behålla alla pengarna ca 2000 kr som jag lagt ut om inte får jag betala tillbaka de pengar jag fått.

    Hoppas såklart att paypal går på min banks linje.

    Detta är ett alternativ du kan göra för att försöka få tillbaka dina utlagda pengar. Det kan ta tid men kan samtidigt vara värt det.
    När man betalar med bankkort har man en försäkring hos sin bank som jag är glad att jag upptäckte i tid. 
    Det är mitt tips till dig, kontakta din bank eller om du betalt in pengar på ditt paypal konto kontakta paypal och gör en reklamation direkt via dem.           

Svar på tråden VARNING för jenjenhouse Bedrövliga klänningar! *bild*