• Fille88

    Jag är kristen, fråga mig precis vad du vill !

    Ja som rubriken lyder, jag är kristen, passa på nu och fråga mig vad du vill !! Vet att det finns många frågor om oss kristna som folk undrar över !!
     

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-01 11:59
    Återigen lämnar jag tråden nu!! Varför kan ni se på kommentaren jag skrev precis.

  • Svar på tråden Jag är kristen, fråga mig precis vad du vill !
  • Anne Lisa

    Hej Fille!
    Tillhör du svenska kyrkan eller någon frikyrka?

    Är du uppvuxen i ett religiöst hem eller har du funnit tron på egen hand?

  • Fille88
    Anne Lisa skrev 2012-10-31 19:57:26 följande:
    Hej Fille!
    Tillhör du svenska kyrkan eller någon frikyrka?

    Är du uppvuxen i ett religiöst hem eller har du funnit tron på egen hand?

    Tjena:)

    Jag tillhör inte riktigt den svenska kyrkan ännu, men jag har enorma funderingar på att gå med faktiskt.

    Ja jag är uppväxt i ett rätt så religiöst hem, jag är grekisk-ortodox kristen , hela familjen för den delen, och när jag och mina syskon var små och bodde fortfarande i Grekland  så besökte vi typ alltid kyrkan på söndagar, även när det var påsk för den delen. När vi flyttade hit så fortsatte vi att gå till kyrkan också , men nuförtiden gör vi ej det så ofta, vet ej vrf faktiskt. :)    Sen är inte jag någon fanatiker vill jag bara tilläga,, utan jag tycker om religionen rätt så mkt och det nog drf som jag i vuxen ålder behållt den:)
  • Fille88
    Ronille skrev 2012-10-31 20:01:00 följande:
    Vilka hamnar i himmelen?
    Jadu , alltså det dära med himlen är rätt så komplicerad faktiskt, men jag skulle vilja säga alla goda människor, och med goda menar jag människor som mig, dig,  och alla människor som inte gör någon annan människa illa varken fysik eller psykiskt och lever ett gott liv. Sen vad man tror på spelar mindre roll :)
  • Fille88
    lykantrophona skrev 2012-10-31 19:54:52 följande:
    Varför tror du att du är en bra representant för kristna i allmänhet?

    Jadu, några saker är väl för att  ,, jag står upp för min tro( skäms inte) , jag brukar be, jag besöker kyrkan också då och då, jag uppmuntrar andra kristna att göra samma sak, o.s.v. Bara några få saker, kan ej komma på allt nu:)
  • dorabella84
    Förhåller du dig till detta oxå som andra kristna... Att Jesus snart är här, och att jorden kommer gå under. Eller hur resonerar du kring detta?
  • Fille88
    maaammaaa skrev 2012-10-31 20:10:56 följande:
    Kollar du på nakna tjejer på nätet?
    Haha ja faktiskt  för att vara helt ärlig:)
  • Fille88
    dorabella84 skrev 2012-10-31 20:11:08 följande:
    Förhåller du dig till detta oxå som andra kristna... Att Jesus snart är här, och att jorden kommer gå under. Eller hur resonerar du kring detta?

    Du pratar om när Jesus kommer tillbaka ja:) SJÄLVKLART tror jag på det, ALLA kristna tror på det och vi vet att det kommer att ske så klart:) Men "Domedagen" är inget att vara rädd för , det är snarare något att se fram emot, det kommer inte finnas någon sorg , skrik smärta, död o.s.v i den nya jorden:) Som bibeln säger, det som en gång var är borta:) 
     

     Och jag hörde en hög röst från tronen säga: ”Se! Guds tält  är bland människorna, och han skall bo  ibland dem, och de skall vara hans folk. Och Gud själv skall vara hos demOch han skall torka varje tår  från deras ögon, och döden skall inte finnas mer inte heller skall sorg eller skrik eller smärta finnas mer Det som en gång var är borta.” Uppenbarelseboken: 21 vers 3-4:) 
Svar på tråden Jag är kristen, fråga mig precis vad du vill !