• Äldre 1 Nov 16:35
    73247 visningar
    25 svar
    25
    73247

    Arganolja - nya vägen till strålande hud och hår! nån med tips på bästa oljan?

    Har efter tips börjat använda arganolja till hud och hår, det bästa jag någonsin gjort!
    Nån mer som använder den och har tips och råd om knep och olika märken?? Skulle vara jätteintressant! Själv kör jag Weatherclouds till håret, och crearome, som är 100% ren arganolja, till ansikte/hud.
    Tips mottages gärna om andra naturliga mirakelkrämer och oljor! :)


  • Svar på tråden Arganolja - nya vägen till strålande hud och hår! nån med tips på bästa oljan?
  • Äldre 2 Dec 21:58
    #1

    Jag har själv gjort det sen i somras och det är verkligen en underbar produkt!
    Köper Eliah Sahils 100% ren, ekologisk arganolja. Så värt de kronorna.
    Mitt hårbotten har slutat klia så förbannat och vara så torrt. Använder också en mikroskopisk droppe till ansiktsmassage nån gång i veckan. (annars använder jag en superskön kräm med bl a arganolja i)
         Själv har jag sedan ett par månader tillbaka slutat helt med vanliga schampon och använder i stället aleppotvål, african black soap och Eliah Sahils pulverschampo. Mitt hår har återfått sin lyster och mår allt bättre och bättre. Har också slutat tappa så mycket som jag gjort senaste året. Man blev ju så rädd när man såg tofsarna  Rynkar på näsan

  • Propps­et
    Äldre 2 Dec 22:19
    #2
  • Äldre 2 Dec 22:20
    #3
  • Äldre 3 Dec 21:18
    #4
    Gevieve skrev 2012-12-02 21:58:35 följande:
    Jag har själv gjort det sen i somras och det är verkligen en underbar produkt!

    Köper Eliah Sahils 100% ren, ekologisk arganolja. Så värt de kronorna.

    Mitt hårbotten har slutat klia så förbannat och vara så torrt. Använder också en mikroskopisk droppe till ansiktsmassage nån gång i veckan. (annars använder jag en superskön kräm med bl a arganolja i)

         Själv har jag sedan ett par månader tillbaka slutat helt med vanliga schampon och använder i stället aleppotvål, african black soap och Eliah Sahils pulverschampo. Mitt hår har återfått sin lyster och mår allt bättre och bättre. Har också slutat tappa så mycket som jag gjort senaste året. Man blev ju så rädd när man såg tofsarna 



    Vad kostar den arganoljan och var köper du den? Jag använder som sagt crearome till ansiktet, och den är väldigt bra och dryg men ändå lätt, enda negativa är ju lukten. Man luktar gammal jordnöt i ansiktet, inte så jättekul. Priset var överkomligt dock, endast 89 kr, nästan så man undrar om man blir lurad. Men det är 100% argan.

    Jag tappar oxå massor av hår, men jag tror det beror på att jag ammar. Inte kul det heller. Köpte schampo o balsam med speciell repair-system hos frisör för 250 kr st men det verkar inte hjälpa. Tur jag har weatherclouds oljan att avsluta duschen med, den räddar ju allt..
  • Äldre 4 Dec 22:52
    #5

    Köper min på BodyBazar och flaska på 100 ml kostar 249kr, ekologisk.
    Jag finner inte lukten speciellt stark eller påträngande måste jag säga. Om du kikar på nätet så kommer du att se att 100% arganolja kostar. Oavsett om det är på BodyBazar eller VitaVera eller Crearome som du själv handlar hos. Så jag vet inte riktigt hur de får till krämen som du pratar om så pass billigt, förutsatt att den kostar 89kr och är 100% arganolja enligt dem. Försökte hitta krämen du talade om på hemsidan men lyckades inte.

    På bl a deras sida går att utläsa att stelningspunkten för oljan är +5 grader Celcius. Jag antar att du förvarar krämen i rumstemperatur. Är den fast? I så fall hur kommer det sig? Helt obehandlad och obeblandad arganolja är mycket flytande, precis som många oljor.

    När jag själv inte använder arganolja till ansiktet (har den för ansikte/hals & hår som sagt var) så använder jag en kräm som jag tycker är superbra. Den är dryg som tusan (skrapar bara på ytan när jag ska ta till ansiktet, det smälter fint på huden och jag har haft samma burk nu sen början av augusti och är ännu inte klar med den (min sambo använder den också flera ggr i veckan). Den består inte enbart av arganolja utan flera riktigt hudnyttiga saker (du kan läsa på sidan jag länkade till) men den innehåller den.
          Kan säga att den krämen (som består av några oljor, men även andra ingredienser som bidrar till "fastheten") är fast när burken är hyfsat ny och full, men har man kanske 1/4 kvar så ser man att den är lite mjukare. Den lilla mängden "smälter" liksom pyttelite.

    Summan kardemumman är väl att jag forskade och letade länge på nätet innan jag i somras bestämde mig för att ha några få kropp- och hårprodukter men istället riktigt bra. Huden och håret mår betydligt bättre Glad  Var ett krämfreak förr Skäms.
    Men nä, jag verkar ha hittat min grej i alla fall. Ansiktet behöver smörjas kanske 2-3 ggr i veckan om ens det (annars känner man att huden är mjuk, smidig och att fukten bibehålls i mer än nån dag). Och håret är tjockare, har hälsosam lyster, topparna är inte lika slitna och hårbotten är inte uttorkad/för fet (i obalans med andra ord).

  • Äldre 29 Aug 21:00
    #6
    Boarder skrev 2012-11-01 16:35:50 följande:
    Har efter tips börjat använda arganolja till hud och hår, det bästa jag någonsin gjort! Nån mer som använder den och har tips och råd om knep och olika märken?? Skulle vara jätteintressant! Själv kör jag Weatherclouds till håret, och crearome, som är 100% ren arganolja, till ansikte/hud. Tips mottages gärna om andra naturliga mirakelkrämer och oljor! :)
    Den är superbra, annars är även gurkörtsolja jättebra! Den funkar till både ansikte och hår och om du är den "torr" typen med. ;) Köp den på www.lenaturel.se
  • Äldre 29 Aug 21:03
    #7

    Hur använder man arganoljan i håret? Blir det inte flottigt eller tvättar man håret efteråt?

  • Gbgtje­j123
    Äldre 2 Sep 21:38
    #8

    Jag har själv inte använt argonaolja så mycket men jag har letat runt efter en helekologisk bodylotion och hittade en  som verkar jättebra från ClearLife. köpte faktiskt den då den innehåller det! De har ett erbjudande nu såg jag


    http://www.collectiveshopping.se/deal/96e9a8cccdd64c199974a6e8ef3296ac 

    Jag har ganska fet hy och blir lätt plitig om jag äter fel eller stressar. Har ni upplevt att det hjälper att lugna huden från blemmor osv? =) Tvål kan ju lätt torka ut och skapa mer talgproduktion




     
  • Ekosny­gg
    Äldre 5 Sep 22:17
    #9

    Att tänka på när man köper arganolja är att titta om den är kallpressad. Är den varmpresad förlorar den kvalite på vägen. Många pratar även om att köpa arganolja från första pressningen från nöten men detta tycker jag är svårt att veta och tror inte de som säljer har koll på detta. Har du känslig hy och brukar få små prickar i ansiktet av oljan kan du prova en ekologisk som då kan hjälpa bättre. När du är nyduschad kan du ta lite arganolja i håret. Både i hårbotten och sedan dra genom håret. Här behövs inte mycket. Föna sedan håret torrt. En annan olja som även är liknande är jojobaolja


    Driver www.naturesbeauty.se och bloggar på www.naturlighudvård.nu
  • Äldre 22 Jul 22:06
    #10

    Argan olja är fantastiskt. Har nu använt olja för mitt hår och min hud inklusive mina spruckna nagelband, Kom i kontakt med argan olja genom min mans mamma. Hon är från Marocko och är det något hon kan så är det äkta argan olja. Enligt henne så skall en riktig argan olja vara ekologisk, inga tillsatser och helt luktfri och kosta högst 200 Kronor. Förra sommaren efter att hon vart i Agadir så tog hon med sig en flaska till mig, under tiden har jag provat många, och inget har vart som hon sagt. Flaskan jag fick var från en liten fabrik ute på landsbygden och där framställer dom den helt utan tillsatser. Mitt hår är som nytt och min hud har blivit sammetslen. Just ja, för er som vill veta, den heter Kiod Argan Olja. Den finns att köpa här i sverige. Nästa vecka skall jag till Casablanca i Marocko. Härligt det skall bli. Skall äta första gången i mitt liv färska dadlar.


    Kiod Argan Olja
Svar på tråden Arganolja - nya vägen till strålande hud och hår! nån med tips på bästa oljan?