• susannapanna

    Fick du någon "push present" av din partner när du fött?

    Från USA sprider sig trenderna med "baby shower" och dylikt. Därför undrar jag om du fick någon så kallad "push-present" av din parter i samband med att du födde ert barn? 

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Fick du någon "push present" av din partner när du fött?
  • Cogito ergo sum

    Nope tycker personligen det är pinsamt..det är ju inte så att man har gjort något som ingen gjort innan. Vad ska mannen få för att ha stått ut med oss i nio månader? Barnet i sig är en gåva till varandra.

  • Topcom

    Vad skulle det vara för present? Tycker det räcker med att min kille skämmer bort mig lite extra dagarna efter förlossningen, typ lagar god mat och tar lähans om städnibg tills man alla fall har läkt lite där nere

  • FebruariVals

    Nej, men jag älskar presenter. Jämt.
    Däremot fick han en av mig haha! Bara för att som jag lagt i BB-väskan ett par månader innan.


    -Även om världen gick under imorgon skulle jag plantera ett äppelträd idag-
  • Winterfell

    Nej, och det var varken någonting jag förväntade mig eller hört talas om. Hade jag fått någonting så hade jag väl antagligen blivit glad men på det hela taget så tycker jag det är en fånig grej. 

    Däremot har jag läst många trådar på FL genom åren av tjejer som är förbannade och ledsna över uteblivna "push presents" och det är så jäkla tragiskt och töntigt så jag vet inte vad. 

  • Casablanca

    Nej, men däremot fick jag massor av presenter av mina föräldrar och svärföräldrar och andra släktingar. Alla som hälsade på första tiden hade något till sonen och något till mig. Typ smycken, sjalar, bad-grejer osv

  • Casablanca

    Jag förväntade mig ingenting, men jag tycker att det är en fin tanke. Min mamma fick en ring av pappa när jag föddes och jag vet att flera i äldre generationer har tre ringar, förlovning, vigsel och barnafödsel.

Svar på tråden Fick du någon "push present" av din partner när du fött?