• Exoplanet

    Finns det skinheads fortfarande?

    Nu avslöjar jag hur gammal jag är (70-talist) Skrattande men jag undrar för jag ser aldrig några i Stockholm men förra veckan passerade jag faktiskt ett par "skinetter" som vi sa då med den omisskännliga frisyren, martens, Fred perry-tröjor and all.

    När jag var yngre dominerade de gatubilden runt helikopterplattan i Gamla stan och dök upp på vissa fester, både Trojan och vit makt-sorten. Läs om skillnaden här (sorry för Wiki-länk men det är ju inte direkt vetenskap). 

     en.wikipedia.org/wiki/Trojan_skinhead
     
    Så, ni som är yngre och vet vad som händer -  finns det skins och i så fall var och vilken sort?

     

  • Svar på tråden Finns det skinheads fortfarande?
  • icy

    Jag vet inte om alla unga flintisar är skinheads, men jag har sett många.

  • Adonis

    Numer har de fått på sig kavaj och slips, gått en retorikkurs och sitter i riksdagen.

  • fortsätt paddla

    Ja, skinnskallarna var många en period.
    Jag är nyfiken med så favoritar.

  • Queenie70
    Adonis skrev 2012-11-02 17:41:29 följande:
    Numer har de fått på sig kavaj och slips, gått en retorikkurs och sitter i riksdagen.



    Tack iq-reserven i sverige liksom..
  • idontlikeyou

    Där jag bor finns det både riktiga skinheads och nazzemupparna.

  • Exoplanet
    idontlikeyou skrev 2012-11-02 18:08:48 följande:
    Där jag bor finns det både riktiga skinheads och nazzemupparna.
    Får man fråga var i Sverige? Menar du att det finns Trojan där? Klär de sig som de ursprungliga skinsen?

    När jag var yngre ställde vit makt-skinsen till med en hel del jävelskap och satte skräck i folk och då var det även stora sammankomster, konserter och ganska välorganiserat nationellt /internationellt men enligt SÄPO saknar högerextremisterna den strukturen idag.  Då förekom de rätt mycket i media men numera ser eller hör man inget om skins officiellt iaf.
  • idontlikeyou
    Exoplanet skrev 2012-11-02 18:25:21 följande:
    Får man fråga var i Sverige? Menar du att det finns Trojan där? Klär de sig som de ursprungliga skinsen?

    När jag var yngre ställde vit makt-skinsen till med en hel del jävelskap och satte skräck i folk och då var det även stora sammankomster, konserter och ganska välorganiserat nationellt /internationellt men enligt SÄPO saknar högerextremisterna den strukturen idag.  Då förekom de rätt mycket i media men numera ser eller hör man inget om skins officiellt iaf.
    Jag bor i Södertälje och har två skinskallar i samma bostadsområde.Dom brukar vara ganska lugna,verkar som dom mest dricker öl och knegar.Ibalnd har dom besök av sina andra skinskallekompisar (från nykvarn/järna) då är dom lite mer störiga.

    Har även en kompis som är riktig skinhead (aj rasse(nazze) vi har typ samma musikintressen att lyssna på riktig Skamusik
  • Exoplanet
    idontlikeyou skrev 2012-11-02 20:15:35 följande:
    Jag bor i Södertälje och har två skinskallar i samma bostadsområde.Dom brukar vara ganska lugna,verkar som dom mest dricker öl och knegar.Ibalnd har dom besök av sina andra skinskallekompisar (från nykvarn/järna) då är dom lite mer störiga.

    Har även en kompis som är riktig skinhead (aj rasse(nazze) vi har typ samma musikintressen att lyssna på riktig Skamusik
    Det är det intrycket man får, att de är lugnare nu. Sedan passerar ju rakad skalle,martens och Fred Perry-kläder obemärkt numera när nästan alla har det.

    Ska gillar jag också helt klart, bra musik.
Svar på tråden Finns det skinheads fortfarande?