• Jackz

    Jag är bilmekaniker, fråga på bara

    Jobbar som bilmekaniker/tekniker på märkesverkstad. Fråga vad ni vill

  • Svar på tråden Jag är bilmekaniker, fråga på bara
  • Jackz

    Det förekommer, men inte så ofta som man som kund kanske kan tro. När det sker är det nästan uteslutande till företagskunder.

  • Queenie70
    Jackz skrev 2012-11-02 21:49:50 följande:
    Det förekommer, men inte så ofta som man som kund kanske kan tro. När det sker är det nästan uteslutande till företagskunder.



    Vad kostar det att byta bromsrör bak :)
  • Quineem

    jobbar du för en märkes verkstad eller på någon "alltiallo"-verkstad ?( kom inte på vad det heter när man tar sig an alla sorters bilar)

  • Jackz

    Beroende på bil, längd på rören m.m så räkna på 1000-1500kr per rör

  • Coyote

    Fuskar ni och använder begagnade bildelar, men säger till kunden att det är nytt?
    Vad tror du är bäst, att laga biljäveln innan besiktning och sen sälja, eller sälja innan med avdrag för reparationen (länkarmar på skit-passat -98)?
    Vad händer om länkarmarna skulle gå av medan man är ute och kör?

  • Jackz
    Quineem skrev 2012-11-02 22:07:27 följande:
    jobbar du för en märkes verkstad eller på någon "alltiallo"-verkstad ?( kom inte på vad det heter när man tar sig an alla sorters bilar)
    En märkesverkstad, auktoriserad på Nissan, Hyundai och Suzuki
  • nogge23

    Att salta räkningar som de flesta verkstader gör ser jag som rån mot kunden. Hur ser du på saken? Mår du bra av att göra något sådant?

  • maercs
    Quineem skrev 2012-11-02 22:07:27 följande:
    jobbar du för en märkes verkstad eller på någon "alltiallo"-verkstad ?( kom inte på vad det heter när man tar sig an alla sorters bilar)

    Du tänker på Mekonomen?
  • Jackz
    Coyote skrev 2012-11-02 22:11:14 följande:
    Fuskar ni och använder begagnade bildelar, men säger till kunden att det är nytt?