• Annsiss

    Leksaker till tvååring

    Hallå lite tips på leksaker till min tvååring sådant som andra barn uppskattar. Har dålig fantasi, dottern gillar duplo, pussel och läsa böcker. På förskolan målar de eller trär halsband. Vi är ofta ute i naturen eller nån park men hemma känns det lite torftigt, hon har nog väldigt lite saker jämfört med andra. Inspiration tack!

  • Svar på tråden Leksaker till tvååring
  • WhoamI
    FrökenLöken skrev 2012-11-02 22:02:53 följande:
    Boken "Petter och hans fyra getter" borde ALLA barn ha    



    Läste den för sonen innan läggdags idag :)
  • WhoamI
    FrökenLöken skrev 2012-11-02 22:02:53 följande:
    Boken "Petter och hans fyra getter" borde ALLA barn ha    



    Läste den för sonen innan läggdags idag :)
  • Kanskedinsyrra

    trehjuling, duplo, en sån där rit-tavla som man kan sudda å rita igen på magnetisk lixom, kritor, lypsyl, musikinstrument typ marackas å sånt, brio tågbana, pippihus med gubbar, ryggsäck å stoppa grejor i,  lera, play 2 learn har lite olika hus med gubbar till...

    funderar helt enkelt vad vår treåring hade som tvååring...

  • fortsätt paddla

    Alla tvååringar gillar traktorer. Och dockor. Och att laga mat. Och rita, kladda och måla. Och att få snickra ( obs, plasthammare)
    Lr ja, mina har gillat det.

  • Annsiss

    Tack för alla tips, jo hon har docka ock leksaksspis men är måttligt intresserad. Hade en hemgjord playdo men hon var nog förlusten ville mest käka, ska testa att göra en ny och lite formar och sånt. Tågbana var bra min gamla finns nog kvar.

  • clembke

    Hoppdjur. Mina pojkar älskar sina o vet att hoppdjuren är populära på fsk oxå av alla barn.

    Min äldsts fick sin när han va strax över 18 mån o han använder den än idag (blir 4 snart).

  • Lilla fjunet
    Annsiss skrev 2012-11-02 22:56:57 följande:
    Hoppdjur?
    Ja den gillar våran son med. Vi har en uppblåsbar ko i typ gummi tror jag att det är.
  • clembke

    Är nån slags gummi. Sök på hoppdjur så får du fram olika. Finns bla elefant, ko, älg mm.

    Det är samma princip som dom här bollarna med två "öron" som man hoppade på som liten. Fast nu är det djur ist. :)

  • mkhm

    Om hon tycker om pussel och pedagogiska leksaker tycker jag du ska fortsätta handla sådana leksaker. Det finns massor med e-butiker du kan handla leksaker online och få mer för pengarna. Så gör jag och det fungerar för mig.

  • KCL

    Min 2åriga son älskar sin dockvagn. Han kört runt dockor, bilar och allt möjligt i den och rusar runt här hemma. Det mesta med hjul brukar vara populärt i den åldern. 

    Annat som mina barn uppskattat i den åldern är: leksakskök med tillbehör, playdoh/trolldeg, vattenlek, tågbana. En bok som är väldigt uppskattad här hemma är "Tass, tass, tass, smyg, smyg, smyg" av Thomas Halling. Vi läser boken minst en gång i veckan.


     

Svar på tråden Leksaker till tvååring