• vinter32

    I vilken åldervar era tvillingar då dem fick börja på dagis?

    Lite nyficken hur andra tvillings föräldrar tänker när det är dax för deras tvillingar vilken ålder att börja på dagis . Har själv 2 st 1åringar hemma och man går i dessa tankar när är det bra ? Hur gör andra ? Vore kul o veta .

  • Svar på tråden I vilken åldervar era tvillingar då dem fick börja på dagis?
  • MuffinCake

    Mina var 18 månader. Det har fungerat jättebra. Det märks verkligen vilken otrolig trygghet de har i varandra <3

  • Sara 426

    mina tvillingar ska börja när de är 14 månader =) (el 12 mån) beror på hur man räknar =)

  • Anki85

    Mina tvillingar började när de var 3 ( lillebror 21mån)


    Liam 070423, Nova & Linn 080710, Elias 091026
  • Massiveattack

    mina var 14 mån, hade ursprungligen tänkt ha dem hemma ett år till, men så blev jag änka och behövde avlastning. I retrospekt har dagis varit bland de bästa som hänt. Livet blev sååå mycket lättare, jobbar också deltid vilket betyder 7-8h dagar för barnen och ca 16h egen tid för mig/vecka. på 1,5 år har de gråtit typ en eller två gånger vid avlämning, inkluderat inskolning. skulle aldrig orka vara hemma med dem längre, lyfter på hatten för er som står ut hemma i tre år.


    tvillingmamma
  • rådvillig

    Mina var 14 månader, fungerade utmärkt från första dagen. I början höll dem sig till varandra men det har verkligen ändrats under detta första året!

  • Dohgon

    FÖRSTAGÅNGEN VID 13 månaderungefär, men sen hade de uppehåll på 3 månader undersommaren och började igen vid 19 månader. och i efterhand så vet jag att nästa barn kommer få börjaförst vid 18-19 månader när den dagen kommer för då fungerade det jättebra =)

  • 20110303

    När de va 18 månader. Var dock tveksam om de skulle börja då eller om vi skulle vänta lite till... Men de fick börja fast bara ca 18 Tim/vecka och det har känts jättebra. Hela familjen har på så sätt fått en lugn förskolestart:) nu efter en termin ska de gå ca 25 Tim, så vi trappar upp i lite lagom takt.

    Hur går dina/era tankar kring förskolestart nu?

Svar på tråden I vilken åldervar era tvillingar då dem fick börja på dagis?