• Anonym (Tokal­lergis­k)
    Äldre 5 Nov 14:23
    1751 visningar
    1 svar
    1
    1751

    Varför blev det så mycket värre nu?

    Hejsan!
    Jag har sedan en tid tillbaka varit smått känslig mot mina katter och ev hund. Min allergi bröt ut för några år sedan pga marsvin. Jag har hemskt mycket allergier och astma i släkten. Jag är 25 år och är gravid i v 11, min fråga jag vill få besvarad är varför min allergi är så påtagligt mycket värre nu? De senaste veckorna har kliandet i näsan och ögonen kommit tillbaka, och de senaste dagarna har jag nyst som jag aldrig har nyst förut. Är det farligt för mitt barn? Är det vanligt att man blir mer överkänslig även mot sådant under graviditeten?

    Tacksam för svar

  • Svar på tråden Varför blev det så mycket värre nu?
  • Äldre 5 Nov 20:49
    #1

    Hej! Jag tycker du ska ta kontakt med läkare för att få hjälp med rätt medicinering nu när du är gravid. Att du den senaste tiden fått mer besvär från ögon och näsa och nyst tror jag inte beror på att du är gravid utan troligtvis är det något runt dig som du reagerar på.
    Det är inte farligt för ditt barn med de reaktioner du beskriver.
    Vid graviditet kan man få symtom med nästäppa men det brukar komma senare i graviditeten. 
    Mitt råd är alltså att du tar kontakt med din husläkare för bedömning av dina symtom och hjälp med rätt medicinering.
    vänliga hälsningar Anitha     

Svar på tråden Varför blev det så mycket värre nu?