• Veronica1

    Vad vet ni om embryodonation?

    Jag har lite funderingar om embryodonation.... Vad kostar det? Hur & vart kan man göra det? Det här är våran sista utväg, så vore tacksam för svar {#emotions_dlg.flower}

  • Svar på tråden Vad vet ni om embryodonation?
  • Pimpinellan

    Finns flera länder som har det,bl.a Polen,Ryssland,Spanien,Tjeckien m.fl. Kostar mellan 15000-60000:- beroende på om man väljer överblivna nedfrysta embryon eller gör nya av matchade donatorer. Googla embryoadoption så hittar ni flera kliniker.

  • Veronica1

    Tack för ditt svar Glad! Jag har googlat lite, men det är alltid lättare att höra från någon med lite erfarenhet. 

  • Pimpinellan

    Vi har inte gjort det än,bara valt klinik så så jättestor erfarenhet har vi inte. Ser det dock som ett utmärkt sätt att  barn! Glad Lycka till!

  • Veronica1

    Det är ju just det jag tycker är svårt, att välja klinik & allt. Eftersom ingenting verkar funka för oss så är det här en möjlighet, ska bara försöka övertala mannen oxå. Det har kostat oss så otroligt mycket med alla IVF, med resor & allt annat så vi får räkna på vad vi skulle ha råd med. Men skulle det funka är det ju värt alla pengar i världen!

    Lycka Till till er oxå Glad
     

  • Pimpinellan
    Veronica1 skrev 2012-11-06 15:10:19 följande:
    Det är ju just det jag tycker är svårt, att välja klinik & allt. Eftersom ingenting verkar funka för oss så är det här en möjlighet, ska bara försöka övertala mannen oxå. Det har kostat oss så otroligt mycket med alla IVF, med resor & allt annat så vi får räkna på vad vi skulle ha råd med. Men skulle det funka är det ju värt alla pengar i världen!

    Lycka Till till er oxå Glad
     

    Vi har lagt ut runt 100000:- redan så några tusen till på EA-med betydligt större chans än IVF!- känns väldigt överkomligt. Värst är att faktiskt ta tag i det,boka in ett besök och resa dit. Det medicinska känns plättlätt när man gått igenom flera hormonbehandlingar genom åren och gjort typ 100 vul!

    Det finns en EA-tråd,men i princip alla går på samma ställe-inte den klinik vi valt- och är yngre plus att de redan satt igång,men du kan ju kika in där ändå. Eller berätta här eller på messen hur det går! Glad
Svar på tråden Vad vet ni om embryodonation?