Inlägg från: Hickstead |Visa alla inlägg
  • Hickstead

    gravid-baddräkt

    Jag har fått bad på recept av BM men har ingen baddräkt... nu funderar jag lite hur jag ska göra. Jag är i vecka 12. 

    Med tanke på min värk skulle jag gärna börja simma och vattenjympa redan nu men att köpa en baddräkt nu och en ny om några månader. Hur är det med mamma-baddräkter? Är det som en stor påse fram på magen om man inte har nån riktig gravid-mage än eller kan det gå bra att använda den redan innan medicinbollen framtill dyker upp? 

    Några tips på vilka som är bekväma och relativt billiga? (dvs inte 600 spänn liksom...)

  • Svar på tråden gravid-baddräkt
  • Hickstead

    Bikini går bort helt. Jag har inte badat på många många år just pga kropps-komplex men känner att jag verkligen behöver börja med annan träning än vad jag får här hemma på gården med djuren om min rygg ska klara detta... 

    Jag misstänkte att en gravid-baddräkt skulle vara för stor nu, men visste ju inte om de är sydda i mer tyg eller bara stretchigare :)

    Tack för tipset om zalando, ska kika in där.  

  • Hickstead

    tack för tipsen, jag ska kika efter en shysst mamma-baddräkt så får det se ut som det gör nu i början. Jag är bara i vecka 14 (i morrn) men har redan en synlig mage så det ska väl inte dröja alltför länge innan jag fyller ut den :)

Svar på tråden gravid-baddräkt