• Anonym (sviken)

    han runkar till min kompis...

    Hej.

    Igår var jag hemma hos min pojkvän. Jag satt i hans knä vid datorn och tänkte klicka upp en bild som fanns på hans skrivbord. Men så när programmet öppnas så dyker det upp en massa andra bilder - på min bästa vän iförd bikini. Förvånat frågar jag varför han har bilder på henne på sin dator. 
    Då börjar han med en massa ursäkter om att han hade hittat bilderna på min dator och tagit dem utan lov eftersom hans bästa vän ville ha dem bilderna. Jag tyckte det lät lite konstigt och med tanke på att jag kände hans hjärta bulta så hårt så måste det ju vara något annat som inte heller stod rätt till.

    Till slut får jag ur honom att han tagit bilderna för egen njutning. Han har alltså suttit och runkat till dessa bilder, FLERA GÅNGER. Det äckliga är att han BARA tagit bilder på henne, inga på mig. Man ser hennes ansikte tydligt och på vissa bilder var hon dessutom helt påklädd, vilket jag antar betyder att han tänder på henne bara han ser henne "live".  

    Jag vet ärligt talat inte hur jag ska reagera på detta. Han har ju inte varit otrogen(?), men han har tagit bilder utan lov, hållt det hemligt, skäms över det, ljugit mig rätt upp i ansiktet och bilderna är på min bästa vän (inte någon porrskådis för det hade jag inte blivit lika upprörd över).

    Mår skitdåligt över det här och undrar hur ni andra skulle reagerat.
    Kan tillägga att vi har varit tillsammans i nästan 4 år och har aldrig haft några problem tidigare. 

  • Svar på tråden han runkar till min kompis...
  • Anonym

    Det jag tycker är konstigt är att han inte försökt smyga med det till exempel genom att ta hela semesteralbumet till exempel så att ingen misstänker nåt man kan ju inte bara ta bikinibilderna på henne liksom och inte har han försökt gömma undan det heller. Vill han att TS ska komma på det eller bryr han sig inte? Det verkar ju konstigt om han inte tänkt tanken.

  • Anonym (sviken)

    Jag hade ett snack med honom igår där jag berättade precis som jag kände. Jag fick lite fler svar också på de frågor jag haft. Han har tydligen runkat till bilderna ca. 20 gånger... vilket är sjuuukt mycket mer än jag trodde. Jag frågade om han var kär i henne, det var han inte tydligen och det intygade han om flera gånger, så jag hoppas det är sant. Men han sa att han alltid tyckt att hon är snygg och att han så länge han kan minnas har runkat till folk han har i sin omgivning. Varför visste han inte, förmodligen för att det känns mer verkligt då. Det handlade tydligen inte alls om att han har känslor för henne eller något utan att han "inte kan kontrollera sig när han blir kåt". 

    Jag frågade om han inte hade känt skuldkänslor eller något. Då sa han att han precis efteråt känt att det var jävligt fel. Men trots det har han fortsatt så jag vet inte... måste fundera lite mer på det här känner jag.

    Jag bestämde mig för att fortsätta förhållandet, men att om jag inte kommer över det här snart så är det slut. 

  • Minion

    Jag skulle absolut inte acceptera något sådant! Det är på snudd till otrohet enligt mig, eftersom runkobjektet är någon som står er så nära dessutom.
    Vet inte om jag hade lämnat på en gång, men nog fan hade det varit slutrunkat till hennes bilder iaf. Och skulle jag komma på senare att han fortfarande gjorde det så hade det varit över.

    Säg åt honom att runka till porrfilmer som vanligt folk!


    Sjalbärande vandrande snutt? Yes box!
  • Dominant

    Är det så konstigt att han känner attraktion till andra än dig? Får han bara tycka att du är snygg och ingen annan?

    Det är ju uppenbart dig han valt att vara tillsammans med. Inte heller skulle det finnas någon större mening med att runka till dig, dig får han ju på riktigt.

    Jag tycker han skött det ganska osmidigt och jag har viss förståelse för att du reagerar men jag ser inget direkt konstigt med det han gjort.

  • MyDervish

    Jag ser inget fel i att han fantiserar om dina kompisar, men visst är det riktigt jävla klumpigt att gå så långt som att sitta och runka till foton av din bästis, speciellt när han tagit fotona enbart i det syftet. Med det sagt, så tycker jag ändå att det blir fjantigt och oproportionerligt att börja prata om att göra slut om förhållandet är bra i övrigt. Respekterar han dig och dina känslor så tar han helt enkelt bort fotona och gör inte om det!

    Dessutom vill jag påpeka att alla dessa tjejer med låg självkänsla och kontrollbehov som alltid svarar i trådar som den här kanske inte är de bästa att ta råd ifrån. De låter känslorna styra vad de skriver lika mycket som din kille lät kåtheten styra sina handlingar när han tog de där fotona.

  • Kusten

    Håller med föregående persons sista stycke.

    Jag förstår att det kan vara tufft för dig att komma över det här.
    Man kan självklart bli både rädd och sårad i din situation.
    Hur bra det kommer gå att komma vidare vet du ju inte nu. Jag tycker det ska gå lite tid innan du tar några drastiska beslut.
    Jag har gått igenom både det ena och det andra i en tidigare relation, och i slutänden var det ändå viktigast
    hur vi trivdes med varandra som avgjorde om vi var ihop och inte enstaka händelser.

    Det är ju ändå viktigt att du talar om att det inte var särskilt smidigt gjort av honom i det här fallet.

    Några direkta förbud för nånting tror jag inte på, att man liksom bestämmer vad den andra får och inte i sådana här "lindriga" fall (otrohet/ligga med andra är en annan sak, som man ska komma överens om tillsammans om det är ok eller inte, kan man inte komma överens så bör man inte vara ihop).
    Förbud mot vad man blir kåt av och hur man ska känna och tänka funkar inte. Brukar bara bli motsatt effekt, alltså ännu mer förbjudet, ännu mer intressant.... :-/

  • Minion

    Jag tycker personligen att det är rätt stor skillnad på att fantisera om någon och att runka till bilder på en gemensam vän.
     
    Min sambo kan få fantisera om min mamma for all I care, men skulle han dra fram bilder på den samma...näe där går min gräns iaf. Stor skillnad på en kändis eller porrskådis och en vän.


    Sjalbärande vandrande snutt? Yes box!
  • Anonym (:/)

    Men du TS, straffa inte din vän för det här nu. Fundera på hur illa du kommer att göra henne när du sänker din sambo.

    Vore det jag så hade jag sagt till honom att radera alla bilder. Sedan hade jag tagit ställning till fortsättning men jag hade lämnat kompisen utanför, hon behöver inte bli inblandad.

    Jag hade förmodligen brutit upp och sagt att det berott på att min sambo tycker om någon annan.

  • sorken

    det beror ju på vad det är för bilder. 
    kan du inte lägga upp någon, så vi kan se.? 

  • Anonym (:/)
    sorken skrev 2012-11-09 13:46:27 följande:
    det beror ju på vad det är för bilder. 
    kan du inte lägga upp någon, så vi kan se.? 
    TS förklarade ganska bra vad för typ av bilder det är.
    Tycker du det är lustigt att uppmuntra folk till att lägga upp privata bilder på nätet?
Svar på tråden han runkar till min kompis...