• Dixit

    Skulle du kunna tänka dig ha sex med en tjej på 1'90 m?

    Självklart, alla dagar i veckan. :) Grymt läckert med långa ben, är själv rätt lång, men ja din längd är "extremt".
    Kort sagt; långa tjejer kan få en att göra mycket konstiga saker, helt utan minsta vilja att be om ursäkt för det efteråt..

  • Dixit
    Anonym (Man 50+) skrev 2012-11-09 20:18:05 följande:
    Nu ska jag vara lite politiskt inkorrekt att säga att jag tycker kortare kvinnor är mer attraktiva i mina ögon. Inte så att jag känner mig hotad av en längre kvinna, men en liten nätt kvinna, gärna mellan 150 och 160, är det läckraste, tycker jag ( jag är 182).

    Visst kan kvinnor i alla längder vara snygga och sexiga, men jag känner mig mycket mer attraherad av kortare kvinnor.

    Jag har haft förhållande med kvinnor i min egen längd och då har jag tyckt att det har varit till nackdel i vissa sexställningar, t.ex. doggyn och skeden. En kortare och nättare kvinna är också lättare att "hantera" i sängen.
    Utveckla gärna det här med att lättare "hantera" i sängen.? Ser faktiskt inte problemet när det kommer till doggy och skeden...är benen fortfarande i vägen..
  • Dixit
    Anonym (Man 50+) skrev 2012-11-09 20:36:01 följande:
    *L* Tänkte väl det...

    Jo, har man upplevt skillnaden så begriper man. En längre, och därmed också tyngre, kvinna är inte lika lätt för mig att lyfta och hålla i olika ställningar. Är man ingen atlet så klarar man inte av vilka vikter som helst.

    I doggyn: Särskilt om kvinnan har långa lårben så blir det mer "meck" om jag måste ha kuddar under mina knän för att nå upp. Min favvo är att ha mina ben utanför hennes och hon håller ihop sina ben. Då blir det trångt och gôtt! *L*

    I skeden: Det säger ju sig självt att när mannen har "ytterkurvan" så måste han vara längre för att t.ex. nå upp till att kyssa henne i nacken under tiden.

    Jora jag har märkt skillnaderna rätt bra och här pratar vi om både män och kvinnor. Du tror inte att hon kan hjälpa till med att flytta på sig själv om det var nu så att det blev ett problem vid sexställningen, måste du bära eller slänga henne lite hit och dit i sängen om inte hon tänder på det förstås?

    Och du ska tydligen vara 182 påstår du…lite smidig får du vara.  Gällande skeden: Hon har väl sitt ena ben över dina lår och om inte du når nacken så får du ta och kyssa ryggen eller så kan inte du sträcka på dig ordentligt för nå dit. ;)


    Doggyn: Perfekt om hon står på alla fyra i sängen medans du står upp precis bakom henne och halv böjer med ena benet över sängen ..har du missat den biten också..

  • Dixit
    Anonym (Man 50+) skrev 2012-11-09 21:32:29 följande:
    Du har missat en viktig sak: Alla är inte som du eller de personer du har haft sex med. Variationen i hur våra kroppar ser ut och fungerar är oändlig och kan ha väldigt stor inverkan på hur olika sexställningar fungerar. En sak som går bra med en kvinna kan vara omöjlig med en annan.

    Jag har testat de flesta sätt att ha sex på i doggyn och kommit fram till att det jag beskrev är det som funkar för mig. Stå upp funkar inte eftersom det kräver att kvinnan är rejält bakmusad och har fittan "högt upp" eftersom jag inte har så lång kuk. Jag har inte träffat nån såpass bakmusad kvinna, så jag får nöja mig med att stå på knä.

    Den kvinna jag är ihop med nu är c:a 165 men har lite för långa lårben så vi använder kuddar under mina knän. Hon älskar att bli rejält påbangad så att mitt underliv slår emot hennes bak ordentligt. Skulle jag stå upp så skulle det inte bli så mycket med det och även hon skulle alltså förlora på det.

    Detta kontroversiella om att "hantera" en kvinna: Jo, hon tänder på det, så hon vill att jag ska kunna göra det. Hon vill bli hanterad, helt enkelt.

    Skeden: Jag gillar att kunna ligga med min kropp intill hennes rygg och nå att kyssa henne i nacken eller på munnen om hon vänder sig om, så att nöja sig med ryggen är sämre. Jag har egentligen bara haft riktigt bra skedensex med en kvinna som var 155 och hade både rejäl svank och var bakmusad. (Jag har ju som sagt inte så lång kuk, så då underlättar det om kvinnan är bakmusad, annars måste jag glida ner längre för att nå in i henne.)

     


    Jag bad dig från första början bara utveckla ordet ”hantera” i sängen med dina ord och inte vilka ställningar som fungerar bäst...jag tänkte nämligen på en som är 182 ska väl inte ha problem med en som i TS fall- 191 när det kommer till skeden och doggy som du nämnde i början. Naturligtvis handlar det om variationen och vad som fungerar bra för varandra, så jag har väl inte heller yttrat att alla ska vara precis som jag för att sexlivet ska fungera bra med sin partner. Det är just det jag har missuppfattat när det kommer till den kvinna du är tillsammans med- hon är 165 och jag tänkte att hon var längre… och då förstår jag att du nöjer dig med henne för att det fungerar utmärkt för er två.


    En del kvinnor gillar att bli "runtkastade" i sänghalmen och en del inte, jag sitter knappast här och ska sura om vad du och din kvinna gillar när det kommer till sexlivet- för det angår inte mig heller för den delen.


    Jag antog att du tog längden på en lång kvinna som nackdel för att du lättare inte kunde "hantera" henne i sängen…som jag märker har vi istället gått in på sexställningar. 

  • Dixit
    Anonym (Man 50+) skrev 2012-11-10 18:28:25 följande:
    Men du hade ju även specifika frågor om olika ställningar och då svarade jag på det också!
    Nej, då tar vi det igen: jag skrev utveckla- lättare " hantera" i sängen. Du gick in på att det inte fungerade med en lång kvinna och att det blev även problem för din del gällande doggyn och skeden. Jag antog din kvinna var lång och därmed skrev jag tips till dig angående sexställningarna. Jag hade alltså bara en enda fråga till dig som du besvarade i början. 
  • Dixit
    Anonym (Man 50+) skrev 2012-11-10 22:25:40 följande:
    Jaha? Och att de tips du skrev inte var relevanta för mig, det fick jag inte påpeka? Jag beskrev något som har stor relevans för tråden, nämligen att jag inte anser att en längre kvinna fungerar lika bra med mig i olika sexställningar som en kortare gör.

    Jag relaterade ju inte enbart till den kvinna jag lever med just nu, utan till mina erfarenheter av att ha sex med betydligt längre kvinnor. Därför vet jag att de tips du kom med inte hjälper mig, och det tycker jag faktiskt var viktigt att få fram, särskilt som du slängde in det där nedlåtande

    i slutet...
    ?? Du tog precis varenda ord av det jag har skrivit som nedlåtande och inte enbart det sista... Så det förklarar allt. 
  • Dixit
    Anonym (Man 50+) skrev 2012-11-11 17:26:51 följande:
    Hm... Jo, du har faktiskt rätt! Nu när jag läser det igen så håller jag med om att du hade en nedlåtande ton i hela ditt inlägg. Och det ger mig ju rätt i den kritik mot en hel del av inläggen i den här tråden som jag gav uttryck för i ett annat inlägg. I den här tråden är det inte OK att säga att man föredrar kvinnor som är kortare än en själv, då får man utstå viss nedlåtenhet.
    Visst var det så att alla mina inlägg i den här tråden var nedlåtande och inte bara ett inlägg. Så fel det var från mig att jag överhuvudtaget citerade ditt inlägg från första början för det betyder att jag kritiserar dig om vad du får föredra, annars så låter allt så nedlåtande från min sida. Ta allt precis som du vill, mig gör det inget. 
  • Dixit
    Anonym (Man 50+) skrev 2012-11-11 17:38:29 följande:
    Tja, hur ska jag annars ta det? Som du vill?
    Ta det precis som du vill, får upprepa det igen och därmed missförstå andra. 
Svar på tråden Skulle du kunna tänka dig ha sex med en tjej på 1'90 m?