• Anonym (Väntar)

    7 månaden med försök.. Fler?

    Finns det fler här som är inne på 7e månaden eller liknande med bebisverkstad? Har ett barn sedan tidigare och hoppas nu på ett syskon.. Vore skönt att prata med fler i samma sits, är lite förvånad över att det känns minst lika jobbigt som när vi försökte med första barnet..

  • Svar på tråden 7 månaden med försök.. Fler?
  • Dracarys

    Vi har försökt i 11 månader, men eftersom jag inte hade ägglossning under ca 3 månader så har vi "bara" fått in ca 7 försök. Det är första barnet vi försöker göra. Min cykel är fortfarande i olag (borde ha fått ÄL för 3-4 dagar sedan, fortfarande ingenting) och om ingenting har hänt vid årsskiftet så ska vi påbörja en utredning.

  • Anonym (Väntar)

    Okej.. Jobbigt när cykeln strular.. Skönt att ni får hjälp snart om det inte tar sig! Kör ni med äl-stickor nu eller? Folk säger ju att de kan skapa onödig stress men konstigt nog gör de mig lugnare :) Hur känns det annars för er då? Själv så känner jag att det nu bara blir jobbigare och jobbigare för varje gång mensen envisas med att dyka upp..

  • Anonym (samma.)

    Detta var vårt 7 eller 8 försök. Börjar bli så tröttsamt att få mensen varje månad. Hade stora förhoppningar denna månaden då jag börjat äta rosenrot och bidrottningsgele. Var helt säker för några dagar sen att jag var gravid. Kände mig så annorlunda mot tidigare månader. Men idag känns allt helt normalt och min temp började gå ner igen. Så det är bara att invänta ännu en mens. Blir galen.......

    Har inga barn innan, men vi har blivit gravida en gång för fem år sedan. Slutade i missfall, var inte planerat. Blev till på ppiller. och nu när vi verkligen ligger i för att skaffa barn så blir det inget. :( 

  • Anonym (Försöker också)

    Vi har försökt i 8 månader nu och det känns PISS. Första barnet tog på första försöket, det var inte ens någon vi behövde tänka på. Nu försöker vi verkligen aktivt och kämpar men ändå blir det inget och det känns hemskt, börjar verkligen tära på förhållandet.

    Fått prova pergotime och är inne på min 3e kur nu, så vi får se. Jag gjorde VUL efter första kuren och hade 2 jämnstora äggblåsor och en liten som inte skulle bli något, på 11mm. Så det känns som att mina chanser borde vara i alla fall dubblade om jag får 2 äggblåsor men nu sitter vi här, 3e månaden, och det har fortfarande inte gett reslutat.. :'-( Gyn säger att allt står rätt till hos mig men varför tar det då sån tid? 

  • Anonym (Försöker också)

    Nu menar jag inte att det tär på förhållandet som i att vi inte är säkra på varandra, men jag är nere och han är nere och vi är trötta och ingen sexlust finns kvar nästan, så det är tråkigt. Men vi finner stöd hos varandra och försöker kämpa oss igenom det här också!

  • Anonym (Väntar)

    Det är verkligen sååå frustrerande att mensen kommer varje månad.. Vårt första barn tog ca ett år att få till, är livrädd att det ska ta lika lång tid nu.. Hade som trott att när man jobbar på syskon så kan man vara mer avslappnad och ta det som det kommer.. Men icke. Jag blir lika nedslagen under dessa försök. Börjar dessutom kännas extremt tyngt att en och en ifrån föräldragruppen är gravida igen, eller har redan fått.. Hur fasen gör man egentligen för att ta allt med ro?!

  • Dracarys

    Haha, den som ändå kunde få lite mens att bli frustrerad över! Min har ju strejkat sedan typ augusti.

    Jag kör med ÄL-stickor varje dag nu, men vete fan... finns det inga tabletter man kan käka som håller ordning på cykeln?

  • Anonym (:()

    Här är en till som försökt länge. Inte säker på hur många aktiva och fungerande försök det har varit men bestämde oss dec förra året och 2-3 månader så hade vi mycket med flytt och var ifrån varandra titt som tätt men efter det har vi försökt och aldrig varit i ärheten av ett plus :( ska på cellprov och göra andra tester och se om det är något med mig annars blir det riktig undersökning när det gått exakt 1 år. Känns tungt :(

  • Anonym (Väntar)

    Dracarys: Vissa säger ju att rosenrot kan få ordning på mensen.. Kanske värt att testa det? Anonym (:(): cellprov säger du, kan j hoppas att det blir för dig som det blev för mig med förra barnet. Blev gravid typ samma dag jag var på cellprov :) Hur ligger ni alla till i cykeln nu? Själv så är jag på ca äl+4

  • Anonym (samma.)

    Äl+12 för mig. 5 dagar kvar till mensen ska komma. Har inga förhoppningar alls denna månaden.  I vanliga fall brukar jag vara en testgalning. Men nu har jag börjat känna igen mina innan mens symtom. Så inte lönt att testa. Ömma bröst har jag alltid, ådror har jag alltid, mensvärk har jag 1 vecka innan mens. Samma denna månaden så mensen kommer nog som den brukar. 

    Väldigt negativ idag. Vaknar varje morgon och hoppas att jag ska få något symtom som jag inte brukar ha. Men inget. 

Svar på tråden 7 månaden med försök.. Fler?