Inlägg från: Kabo |Visa alla inlägg
  • Kabo

    Peewee eller Cat´s best öko plus?

    Hej!

    Är relativt ny kattägare och har testat Toa-Lätt pellets samt Vitakraft Compact ultra.

    Toa-Lätt tog inte bort någon lukt. Sanden är något bättre men det ligger sand överallt.

    Funderar på om Cat´s best öko plus är bra eller om jag ska satsa på pee-wee istället.
    Någon som har provat båda sorterna och kan jämföra för och nackdelar med de båda systemen?     

    Tack på förhand!
       

  • Svar på tråden Peewee eller Cat´s best öko plus?
  • Kabo

    Katterna hade inga problem med att gå på Toa-Lätt pelletsen så det ska inte vara några problem. En vanlig kattlåda har vi också till dem (2 katter, en hane och en hona födda i juli)

  • Kabo

    Tack nemo1!

    Funderar på om vi ska ta det i december eller omvi ska ta det i januari.
    De som hade katterna innan oss vet inte exakt när de är födda. Någon gång början/mitten troligen närmare mitten av juli.

    Kanske lika bra att göra det nu i december och ta vaccinering samtidigt (vilket de tidigare ägarna inte heller hade gjort -katterna har varit väldigt skygga så därför har vi inte gjort det ännu, men nu börjar de känna lite mer förtroende för oss människor vlket är skönt - de ligger i alla fall inte under soffan hela dagarna längre!)

    Honungssmulan:     
    Hade NI även provat Cat´s best öko plus ? ELler är det "bara" peewee Ni testat när det gäller pellets?

    Ser att det finns tre eller fyra olika varianter av peewee lådan
    Denna är väl den jag först och främst funderar på:
    http://www.zoomarknad.se/product-view.asp?catid=11496&prodid=13740&ref=%2Fproduct%2Ddlist%2Easp%3Fcatid%3D11496

    Sedan funderar jag lite på den med huv eftersom tjejen skvätter/sprätter en del - hon är väldigt noggrann med att täcka över efter sig. Hanen är inte lika noga.

Svar på tråden Peewee eller Cat´s best öko plus?