• strawberrypie

    Erfarenheter av BB Stockholm?

    Jag är gravid med andra barnet som är planerat i början av februari och vi har bestämt att vi vill föda på BB Stockholm. Jag har hört mycket bra om dem och att de ska vara bra på att ge individuellt anpassad förlossningsvård.

    Ni som har fött eller gjort snitt där kan inte ni skriva lite om era erfarenheter av BB Stockholm, både under själva förlossningen och eftervården!

    Tusen tack Glad

  • Svar på tråden Erfarenheter av BB Stockholm?
  • Solstorm

    Hej!

    Jag födde dottern på BB Stockholm nu i juni. Jag blev igångsatt med hormongel pga vattenavgång utan värkar. Jag är mycket nöjd med hur jag blev bemött under förlossningen men även efteråt. Jag upplevde personalen som väldigt trevlig,professionell och kunnig.
    Vi låg kvar lite längre än beräknat då dottern fick gulsot och var tvungen att sola. Kände mig väl omhändertagen under tiden vi var där.

     


    Alva 2012
  • Coyote

    Jag har fött tre barn där (en enling och ett tvillingpar) och jag har bara gott att säga om BB Stockholm! Inte för att jag kan jämföra med något annat, men vi är helnöjda, jag och min man. Deras förlossningsklinik är toppenbra, lokalerna är fina och jag har aldrig blivit dåligt eller tvivelaktigt bemött, och jag har haft mycket kontakt med dem under graviditeterna också.

  • Kiwi13

    Jag födde min dotter där i mars 2011 och var jättenöjd! Vi låg 2 dygn på deras eftervårdsavdelning och vi ville nästan inte åka hem ;).

    Min stora sorg nu är att vi flyttat från Sthlm och att jag måste föda nr 2 någon annanstans än där :(. Bf om 31 dagar.

  • strawberrypie

    Vad bra! Tack för era svar. Känns mycket bra att få höra positiva erfarenheter därifrån. Jag födde min son 2009 på Akademiska i Uppsala, de var mycket bra på förlossningen men eftervården var hemskt dålig!

  • Lilla Linda

    Fött båda mina barn på bb Stockholm och väntar nu mitt tredje som jag med ska föda där. Jättenöjd med allt! Personalen är toppen, jättefina lokaler mm.

    Bara positiva saker att säga om dom!

  • FruKajjan

    Jag födde mitt första barn på BB Stockholm i maj 2011 och vi är otroligt nöjda.

    Fantastiskt bemötande under graviditeten då jag var in för koll av minskade fosterrörelser och för förlossningssamtal och planering av igångsättning.
    Själva igångsättningnen gick inte så bra, men det var pga att min kropp inte svarade på behandlingen. Men vår guldklimp kom sedan med akut KS, 53timmar efter igångsättningsförsöket.

    Fantastiska BM och Uskor, hann träffa flera team under vår långa fight på förlossningen. De sista teamet valde att jobbaöver för att finnas med vid min sida vid snittet. Vilket gjorde allt mindre skrämmande.

    Efter snittet fick vi bo på eftervårdsavdelningen på plan 4, och det var som att bo på hotell. Eget dubbelrum med badrum och helpension för båda föräldrarna. BM och Uska fanns bara ett knapptryck bort och de kom direkt, oavsett tid på dygnet. Var sådan familjär stämning att vi knappt ville åka hem efter våra två dagar där.

    Ett stort plus är att det är besöksförbud, för alla utom syskon, inne på avdelningen. Vilket gav en lugn stämning och tid att bara få komma in i nya rollerna som föräldrar.

    Väntar nu barn nr 2 i januari 2013 och tvekade inte en sekund att välja BB Stockholm igen!

    Lycka till med din graviditet och förlossning och att du blir lika nöjd som vi!            

  • Gröna huset

    Jag har också tänkt föda här med tvåan. Beräknad i januari. Första barnet födde jag på Danderyd. Jag hoppas BB Stockholm kan hjälpa mig bättre med avslappning, lugn och ro än vad Danderyd gjorde.

  • strawberrypie

    Jag hoppas också på lugn och ro och en avslappnad atmosfär där. Känns verkligen som att man kan få en positiv förlossningsupplevelse på bb Stockholm :)

  • Coyote
    Gröna huset skrev 2012-11-27 16:48:56 följande:
    Jag har också tänkt föda här med tvåan. Beräknad i januari. Första barnet födde jag på Danderyd. Jag hoppas BB Stockholm kan hjälpa mig bättre med avslappning, lugn och ro än vad Danderyd gjorde.
    Jag gillade att de gärna ville att man använde sig av naturliga metoder att få smärtlindring och att hjälpa kroppen på traven, så som att byta ställning ofta och liknande. Jag blev tillfrågad om de ville ha släckt eller tänt, och såna småsaker, men som gör stor skillnad för mitt välbefinnande. Kan ju inte jämföra med något annat, men jag vill inte föda någon annanstans än på BB Stockholm.
  • kela81

    skoj att höra om era positiva upplevelser på bb sthlm. Jag väntar mitt andra barn i början av sommaren och födde första på danderyd. Hemsk förlossning och hemsk eftervård (låg inne i över en vecka) och funderar på bb sthlm denna gången, måste välja snart för jag ska gå på aurorasamtal.


    Älskade Signe,18/5-10 och lillasyster BF 2/6-13 www.kelascrappar.blogspot.com/
  • Evel

    Gröna huset Hej!
    Du som har erfarenheten av DS och BB stockholm (förhoppningsvis).
    Hur var skillnaden? Jag född första på DS men vill välja BB Stockholm nu.

    Tacksam för svar!

  • Gröna huset

    I januari födde jag på bb sthlm. Mycket bättre där än danderyds vanliga tycker jag. Lugnare, mer inkännande, jag blev mycket mer sedd och fick bättre hjälp för mig. Det blev en mycket bra förlossning och upplevelse!

  • hannis

    Födde mitt andra barn på BB Stockholm. Var inte inne på förlossningen så länge (1,5 h) innan barnet föddes och sen var det frukost och dusch men den lilla tiden var jättebra. Är helnöjd!

    Även eftervården (stannade en natt) var bra och hotell-BB där jag låg var lungt och skönt.

  • Sthlm mamma

    Tja, så länge allt går bra är de kanske bra... Själv fick jag havandeskapsförgiftning, sugklocka och fick en bristning. Den syddes i skenet av en skrivbordslampa. Läkaren sa att hon inte såg... Oprofessionellt så det förslår! Har fått göra om det nyligen. Upplevelsen blev ett trauma inte minst pga det svala gensvaret jag fick efter jag kontaktade dem och kritiserade det hela. Aldrig mer!!

Svar på tråden Erfarenheter av BB Stockholm?