• Äldre 23 Nov 08:25
    25540 visningar
    15 svar
    15
    25540

    Har varit parkeringsvakt fråga vad du vill

    Arbetat som parkeringsvakt.jag har arbetat på kommunalmark, gatumark och inte på privat så därför kanske jag inte kan svara på alla frågor hundra procentigt.

  • Svar på tråden Har varit parkeringsvakt fråga vad du vill
  • Äldre 23 Nov 08:45
    #1

    Hur känns det med att ha jobbat inom världens mest hatade yrke?


    Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Winter­fell
    Äldre 23 Nov 08:46
    #2

    Har du blivit utsatt för arga bilägare någon gång?

  • Äldre 23 Nov 08:46
    #3

    Hur är lönen? Drömde om att få arbeta som parkeringsvakt när jag var mindre :P


    Nicole 110322 <3
  • Äldre 23 Nov 08:49
    #4

    Tänkte inte på det när jag startade. Sen kom en period av ilska över varför inte jag bara kunde få utföra det min arbetsgivare bad mig utan att få skit efter mig på gatan. Steget efter kunde jag inte brytt mig mindre, det rann av mig och ibland kunde jag skratta åt dessa vuxna människor som hävde ur sig rena personangrepp (vilket det oftast var). Hade gärna gått ut och jobbat idag igen.

  • Äldre 23 Nov 08:51
    #5
    Winterfell skrev 2012-11-23 08:46:13 följande:
    Har du blivit utsatt för arga bilägare någon gång?

    Utsatt för glåpord och försök till psykisk terror typ ja. Våld en gång av en feg männsika som inte ens fått eller var påväg att få en bot.
  • Winter­fell
    Äldre 23 Nov 09:00
    #6
    schangol skrev 2012-11-23 08:51:32 följande:

    Utsatt för glåpord och försök till psykisk terror typ ja. Våld en gång av en feg männsika som inte ens fått eller var påväg att få en bot.
    Jag tycker det är rent otroligt hur folk kan ta ut ilskan över sin egen dumhet på det sättet. 
  • Äldre 23 Nov 09:01
    #7
    Emmeliina skrev 2012-11-23 08:46:36 följande:
    Hur är lönen? Drömde om att få arbeta som parkeringsvakt när jag var mindre :P
    Nicole 110322 <3

    Drömde du om det? Haha. Jag hade månadslön på 22500 plus OB
  • Äldre 23 Nov 09:20
    #8
    schangol skrev 2012-11-23 09:01:42 följande:

    Drömde du om det? Haha. Jag hade månadslön på 22500 plus OB
    Ja när jag var liten :) Tyckte det verkade så härligt att få vara ute hela tiden, det var innan jag förstod hur arga människor blev på en. 
    Nicole 110322 <3
  • Äldre 23 Nov 09:33
    #9
    Emmeliina skrev 2012-11-23 09:20:56 följande:
    Ja när jag var liten :) Tyckte det verkade så härligt att få vara ute hela tiden, det var innan jag förstod hur arga människor blev på en. 
    Nicole 110322 <3

    Vill man gå ner i vikt ska man jobba natt och ut och gå gå gå på jobbet. Gick ner 20 kg på mindre än ett år på det sättet.så gillar man utonhusarbete, kan ställa sig över skiten man får så är set klart värt det, schemamässigt, lönemässigt och hälsomässigt:)
  • Grandm­other
    Äldre 23 Nov 15:22
    #10

    Vad gick du igenom för utbildning?

  • Äldre 23 Nov 21:57
    #11
    Grandmother skrev 2012-11-23 15:22:14 följande:
    Vad gick du igenom för utbildning?

    Utbildning utförd av Svepark på kommunens begäran. Ca. 4 veckor på heltid 2 teori 2 praktik, relativt omfattande.Lagar och regler kan vemsom lära sig men att utföra arbetet kräver sin man, man lär sig fort att se vem som bänder på sanningen och vem som gjort ett ärligt misstag den förstnämnda bötfälls och den andre kan komma att frias...
  • Grandm­other
    Äldre 23 Nov 22:00
    #12
    schangol skrev 2012-11-23 21:57:54 följande:

    Utbildning utförd av Svepark på kommunens begäran. Ca. 4 veckor på heltid 2 teori 2 praktik, relativt omfattande.Lagar och regler kan vemsom lära sig men att utföra arbetet kräver sin man, man lär sig fort att se vem som bänder på sanningen och vem som gjort ett ärligt misstag den förstnämnda bötfälls och den andre kan komma att frias...

    Hur gjorde du när du lärde dig om lagar och regler? Vilka lagar o hur pluggade du in dem?
  • Äldre 23 Nov 22:13
    #13

    Har för mig att de heter lagennom offentligrättslig parkering samt Lagen om kontrollavgidt vid Olovlig parkering. Det var en sjuhelsikes fet pärm som man tog sig igenom genom diverse skriftliga och muntliga prover.duktig lärare som också satte oss i diverse dilemman gällande svårtydlig skyltsättning ex. Ganska tydliga lagr och regler egentligen till skillnad mot annat rättsligt i vårt samhälle.

  • Äldre 14 Jun 23:49
    #14

    Undrar om en lapplisa får mer lön om hon/han bötfäller nån eller lönen är samma oavsett. Får lapplisan bonus för varje böter hon skriver ut? Ju fler böter desto större bonus förutom den fasta lönen eller? Jag menar någon förklaring måste ju finnas varför de är så motiverade.

  • Äldre 5 Feb 14:26
    #15

    En P-vakt som jobbar för kommunen får inte nån bonus på en bot.
    Dom har sin fasta månadslön.

    Månadslönen på 22500kr från år 2012 fram till år 2018 har ökat något,lönen idag ligger på 26.500kr Ca.
    Har själv jobbat som P-vakt,och internt så kallas man för slappfisa :)

Svar på tråden Har varit parkeringsvakt fråga vad du vill