• Christoffer79

    Jag är expert på presenttips. Låt mig hjälpa dig i jul!

    Hej,

    Jag vet inte om jag tar mig vatten över huvudet genom att starta denna tråd men vi får väl se. Jag har under de senaste sju åren arbetat med presenttips-sajter på nätet (framförallt Presenttips.com men på senare tid även bloggen Presenttips.se). Jag har skrivit hyllmetrar med artiklar i ämnet, skissar på en bok i ämnet, har bra koll på vad som finns på nätet i form av nätbutiker osv, har stött på de flesta former av presenter, vet vad som visat sig fungera osv. Jag är med andra ord totalt insnöad på presenter. Det bör dock påpekas att jag alltså INTE arbetar för någon butik på nätet.

    När jag la upp motsvarande tjänst på min blogg om att hjälpa folk med julklappar i år så kom jag på att det här kanske folk på Familjeliv skulle ha behov av. Så, berätta vem du behöver hjälp att hitta julklapp till, beskriv personen lite och ange vad du har för ungefärlig budget så ska jag hjälpa dig att hitta en julklapp! Ju bättre du beskriver personen, desto större chans är det att jag kan ge dig ett bra svar.

    Shoot!

    ps. Jag är inte helt oäven när det gäller julrim heller så det kanske jag också kan hjälpa till med.

  • Svar på tråden Jag är expert på presenttips. Låt mig hjälpa dig i jul!
  • CJFSN

    Tom på idéer när de gäller sambon/fästmannens julklapp. Han vet inte själv vad han vill ha. Han säger att den bästa julklappen är att vi väntar vårt första barn i maj och har ultraljud om 15 dagar. han är en underbar person snäll och omtänksam vill alltid mitt bästa. Han är den mest kärleksfulla personen som finns. Tänkte en budget på max 500 kr.

  • Christoffer79
    CJFSN skrev 2012-11-27 09:18:03 följande:
    Tom på idéer när de gäller sambon/fästmannens julklapp. Han vet inte själv vad han vill ha. Han säger att den bästa julklappen är att vi väntar vårt första barn i maj och har ultraljud om 15 dagar. han är en underbar person snäll och omtänksam vill alltid mitt bästa. Han är den mest kärleksfulla personen som finns. Tänkte en budget på max 500 kr.
    En baby är förstås den bästa present man kan få. En trevlig julklapp borde kanske vara något som påminner om detta. Spontant tänker jag mig en fotopresent baserat på den bild ni lär få med er från ultraljudet.

    Här kan man tex göra detta foto till en canvasduk: www.onskefoto.se/produkter/canvas
    Det kan också bli ett ganska coolt och annorlunda iPhoneskal: www.vistaprint.se/iphone-skal.aspx&xnav=TsrImage&xnid=CategoryPage_iPhone+Cases_Photo+Gifts_All+Products

    Du känner ju barnet i magen hela tiden men han kanske vill kunna titta till babyn lite nu och då, då kan denna vara fin: www.presentkuriren.se/presenter/3/871/Barn---Baby/Topcom-Ultraljudslyssnare.html

    På Önskefoto.se, Vistaprint.se, Photobox.se mfl kan man hitta fler fotopresenter.

    Jag gillar också Gents.se för klassiska manliga presenter. För lite mer romantiska presenter, om han gillar sånt, funkar kanske MyHeart.se och Presentkuriren.se.
  • Suzén

    Då ska vi se om du kan hjälpa mig:)
    Oxå till fästmannen, väntar andra barnet, killen har allt, gillar laga mat, sport, sprit o cigarrer :)
    Inget fr förra inlägget som du tipsat hade funkat för honom :(

  • Christoffer79
    Suzén skrev 2012-11-27 10:12:44 följande:
    Då ska vi se om du kan hjälpa mig:)
    Oxå till fästmannen, väntar andra barnet, killen har allt, gillar laga mat, sport, sprit o cigarrer :)
    Inget fr förra inlägget som du tipsat hade funkat för honom :(
    Ett "självklart" val hade varit att köpa whiskyglas, cigarrsnoppare eller liknande men jag utgår ifrån att om han är såpass intresserad av det så lär han redan vara kittad och klar när det gäller "grundutbudet".

    För personer som har allt brukar jag ofta promota upplevelser på ett eller annat sätt. För partners är det ju trevligast om det är man kan göra tillsammans och på så sätt skapa ett gemensamt minne. Nu vet jag inte var du bor eller har för minne men med tanke på att han gillar sport, sprit och cigarrer så tänker jag mig honom som rätt macho. Olika typer av motorupplevelser kan ju i såna fall vara en bra idé, se tex LiveIt.se och Upplevelse.com.

    Om du har budget för det kan ju en fotbollsresa till England, Frankrike eller Italien vara en fin present. Det är också något ni kan göra, och uppleva, tillsammans.

    För lite enklare presenter relaterat till sprit, mat och cigarrer:

    www.presentkuriren.se/presenter/2/558/Till-Honom/Doftljus-Antitobak.html
    www.presentkuriren.se/presenter/2/938/Till-Honom/Vantar-till-rokaren.html
    Avancerade köksknivar: www.lykka.se/koksknivar-1
    En Morberg-kokbok (men det lär han redan ha, va?)
    www.roligaprylar.se/BBQ-Branding-Iron.html

    För lite fyndiga/roliga sprit- och cigarr-prylar kan du hitta mycket på CoolStuff.se och RoligaPrylar.se.

    Om han är sportig som person så är självklart butiker som Sportamore.se en bra butik att leta presenter i. Om det mer är att han gillar att titta på sport så kan ju ett årskort (för er båda?) för det lokala hockey/fotbollslaget funka kanske?

  • Fia 28

    Nu har jag alla julklappar fixade förutom svågerns. Vad sjutton köper man åt en teknikfixerad garagesskruvare som redan har allt? Inget dyrt, runt 25€.

  • Christoffer79
    Fia 28 skrev 2012-11-27 10:52:11 följande:
    Nu har jag alla julklappar fixade förutom svågerns. Vad sjutton köper man åt en teknikfixerad garagesskruvare som redan har allt? Inget dyrt, runt 25€.
    En teknikfixerad garageskruvare, hmmm. Jag skulle nog börja leta på butiker som tex Blueride.se. Jag utgår då ifrån att du redan kikat runt lite på tex ClasOhlson, Teknikmagasinet mm?

    Här har jag en samling med tekniska prylar som är lite åt det roliga hållet (inte nödvändigtvis så praktiska): www.presenttips.com/speciella-tillfallen/tekniska-prylar

    Den här kanske kan vara nåt också: www.coolstuff.se/Magnogrip

    Är det något åt det hållet du menar?


  • Fia 28
    Christoffer79 skrev 2012-11-27 11:03:39 följande:
    En teknikfixerad garageskruvare, hmmm. Jag skulle nog börja leta på butiker som tex Blueride.se. Jag utgår då ifrån att du redan kikat runt lite på tex ClasOhlson, Teknikmagasinet mm?

    Här har jag en samling med tekniska prylar som är lite åt det roliga hållet (inte nödvändigtvis så praktiska): www.presenttips.com/speciella-tillfallen/tekn...

    Den här kanske kan vara nåt också: www.coolstuff.se/Magnogrip

    Är det något åt det hållet du menar?


    Dendär magnogrip hade kanske passat, men den fanns inte i lager.
  • Banana82

    Låt se om du kan hjälpa mig, eftersom min hjärna står still  Sambo som fyller 30 om en månad, men inte önskar sig nåt om man frågar.

    Intressen: Ölfantast, tatueringar, historia, böcker, gillar att teckna och funderar på att börja lära sig airbrushing.  . Han är absolut ingen sportkille.

    För att göra det lite svårare, vi bor inte i Sverige, så svenska webshopar funkar ofta dåligt. Good luck    

  • Suzén

    Väldigt bra tips, men allt det har han fått under våra år ihop, resor till både paris o Sardinien, vi kom hem precis fr eng och morbergs alla böcker har han. Plus förra julen fick han ett helt cigarr set m snopparen etc
    Whisky karaff förra födelsedagen och ja, vad finns kvar? Haha
    Men tack ändå! Hade jag inte varit så grym på att skämma bort han hade du varit till större hjälp :)

Svar på tråden Jag är expert på presenttips. Låt mig hjälpa dig i jul!