• Anonym (Trafi­kant)
    Äldre 28 Nov 12:12
    10147 visningar
    94 svar
    94
    10147

    Du som inte använder reflexer...

    En fråga till dig som inte använder reflexer när det är mörkt ute, varför gör du inte det?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-28 16:33
    Finns det något som skulle kunna göra att du skulle börja använda reflex?

  • Svar på tråden Du som inte använder reflexer...
  • Äldre 28 Nov 12:23
    #1

    Jag glömmer dem ibland helt enkelt. Har sådana man "snäpper på" runt armen/foten. Skäms varje gång och är superförsiktig och VET att jag är osynlig.

    Är superbra på att ha reflexer när barnen är med, dottern har dessutom led-lampa på jackan, och vi har en sådan på barnvagnen också. Har dessutom gjort egna reflexer till vagnen från en reflexväst som jag slaktat - blev skitbra och vagnen syns verkligen kvällstid (och reflexerna är superdiskreta dagtid)!

    Men ibland när jag sticker ut själv glömmer jag helt enkelt bort dem... Kass ursäkt, jag vet!

  • Äldre 28 Nov 12:24
    #2

    Man är en idiot om man är ute i trafiken utan reflex
    Mötte en snubbe, helsvart ute. Han gick på vägrenen och var mörkt klädd. Såg honom i sista stund. Tur jag inte åkte mer åt höger
    Läskigt

  • Äldre 28 Nov 12:27
    #3

    Går ändå på trottaren

  • Anonym (Trafi­kant) Trådstartaren
    Äldre 28 Nov 12:30
    #4
    PinkSugar skrev 2012-11-28 12:27:49 följande:
    Går ändå på trottaren
    Går du aldrig över vägen någon gång?
  • Äldre 28 Nov 12:30
    #5

    för att ingen lär köra över mig på gångbanan.

  • Äldre 28 Nov 12:30
    #6

    Äh jag går ju bara på trottoaren där ska ju inga bilar köra ändå.

  • Äldre 28 Nov 12:31
    #7
    Anonym (Trafikant) skrev 2012-11-28 12:30:10 följande:
    Går du aldrig över vägen någon gång?
    Jodå
  • Äldre 28 Nov 12:32
    #8

    Håller med. Är livrädd för fotgängare utan reflex.
    Stötte på en dam med hund igår, såg dem när jag var max 5 meter ifrån, i snömodd. Hade hunden fått för sig att hoppa ut i vägen hade jag inte haft en chans. Jag och hundarna ser ut som julgranar när vi är ute, och överdriver kanske åt det hållet istället.

    Jag löser ev. hjärnsläpp (med att glömma reflexer) med att sy fast diskreta reflexer på jackor och huvor, då är man aldrig helt utan iaf. Ska dessutom sticka in reflexgarn i nya mössan och halsduken :), hur coolt som helst. 


    Vid god typografi ska horungar inte förekomma.
  • Äldre 28 Nov 12:32
    #9
    Anonym (Trafikant) skrev 2012-11-28 12:30:10 följande:
    Går du aldrig över vägen någon gång?



    Bilar får liksom inte köra över en när det är grönt för gångtrafikanter och rött för dom.
  • Äldre 28 Nov 12:34
    #10
    hellokill3r skrev 2012-11-28 12:32:49 följande:


    Bilar får liksom inte köra över en när det är grönt för gångtrafikanter och rött för dom.
    Dessutom så är det ite direkt så man hoppar ut framför bilarna utan man kollar sig för innan man går över
Svar på tråden Du som inte använder reflexer...