• Anonym

Magen sväller upp på kvällen trots tom mage

Jag vet jag låter helt sjuk men jag är för bekväm av mig, så jag gör på detta sättet (ska ej gå hela vägen så det blir allvarligt). Jag vill gå ner i vikt, jag är 177 lång och känner mig väldigt mullig om rumpa, lår, mage o armar... Andra ser mig som normal och sund kroppsmässigt men jag vill bli skinny, inte jätte skinny men lagom. Vill ha mindre lår etc, träning testade jag tidigare i höstas men det funkade aldrig på mig trots jag höll på i flera veckor, samt åt nyttigt. Så nu har jag börjat "svälta" mig, äter kanske 1 mål om dagen, knappt det. Tar då en frukt istället, sedan dricker jag mycket vatten. På kvällen har min mage börjat svälla upp sig, hur kan den göra det när det inte är mat där i? 
    Inga pikar eller nåt skitsnack tack, det är MIN kropp... 

• Svar på tråden Magen sväller upp på kvällen trots tom mage
  • Fia 28

Tänk på de svältande barnen i afrika, de har svullna magar. Visst du går ner i vikt, men det tar mera av muskler än av fettet så du blir bara svagare.

• Anonym
    Fia 28 skrev 2012-11-30 12:55:42 följande:
    Tänk på de svältande barnen i afrika, de har svullna magar. Visst du går ner i vikt, men det tar mera av muskler än av fettet så du blir bara svagare.
    Jag tänker på de svältande barnen i Afrika, och jag ber för dem varje kväll. 
  • nozpa

Skulle gissa att det beror på hur/vad du äter. Men även stress kan ju påverka.

• Fia 28
    Anonym skrev 2012-11-30 12:57:10 följande:
    Det var ju inte så jag menade. Menar att de som svälter ofta får svullen mage.
  • litenkattastrof
    Anonym skrev 2012-11-30 12:57:10 följande:
    det var nog inte sa det menades utan att om man inte äter nagot sväller magen som pa dom svältande barnen i afrika om du ser bilder har dom likssom en jätte rund mage full av ingenting

Ab imo pectore.
Svar på tråden Magen sväller upp på kvällen trots tom mage