• Anonym

    Ska jag ge detta en chans eller ge upp?

    Hej! Mitt ex och jag har haft ett stormigt förhållande med mycket känslor och bråk, vi valde sedan att gå skilda vägar. Efter 3 månader hörde han av sig och sa att han mådde skit och va deppig och saknade mig och skulle kunna göra vad som helst för att de skulle vara vi igen.

    Våra problem har handlat om att han spelar för mycket, han är svartsjuk, jag är överkänslig, han är kall, jag har mer sexlust och vill umgås mer än vad han vill.

    Nu till saken är den att jag har börjat träffa honom igen och har tagit ledigt från jobbet för att besöka honom ( vi bor långt från varandra), det han gör är att sitta och spela kring 4-8 timmar per dag + att han också jobbar.
    Jag säger till honom att han inte prioriterar mig men han säger att han prioriterar allt bara olika tid,

    På 1 vecka har vi haft sex 2 gånger fast vi inte sett varann på en månad, vi har kanske spenderat 14 timmar tillsammans men då är de flesta timmarna där vi bara ätit mat och han sett sina tv serier och då kan vi ändå inte prata med varandra. När jag säger att de kanske är lika bra att jag åker hem så han får spela ifred säger han bara , ditt val. Och tycker jag kväver honom för att ja vill umgås.

    Jag vill egentligen bara dra och skita i allt men jag klarar inte ta steget ;/ så vill höra från er experter vad ni tänker om detta? Är jag för på som vill umgås när vi väl ses ?

  • Svar på tråden Ska jag ge detta en chans eller ge upp?
  • Gerd parterapeuten

    Hej!

    Ni verkar ha olika behov av närhet, kontakt, sex och gemenskap. I så fall är det väldigt viktigt att förstå detta och att kunna jämka så att båda blir nöjda. Att ha en missnöjd partner lönar sig aldrig!  Han lägger mycket tid på spelande och filmer och du känner dig bortprioriterad. Det blir inte bra i längden. Han behöver vara mer flexibel och förstå dig och möta dina behov om det skall fungera.

    Hälsningar
    Gerd  

Svar på tråden Ska jag ge detta en chans eller ge upp?