• Äldre 3 Dec 20:49
    8169 visningar
    19 svar
    19
    8169

    Väntar nu barn nr 2, några fler som väntar barn kring Gbg?? :)

    Nu väntar vi barn nr 2, beräknat till nästa sommar. Kommer om allt går bra skilja ca 2 år från barn nr 1 =)

    Några fler regnbågsbarn på g kring Göteborg? 

  • Svar på tråden Väntar nu barn nr 2, några fler som väntar barn kring Gbg?? :)
  • Äldre 3 Dec 21:00
    #1

    Vad betyder regnbågsbarn?

  • Äldre 3 Dec 21:09
    #2

    Ordet regnbågsbarn  kommer från att regnbågen ofta används som en symbol för homosexualitet och syftar därför på barn till homosexuella.
    I vårt fall har vår son två mammor =)

     

  • Äldre 13 Dec 12:55
    #3

    Hej! Jag och frun väntar också barn nummer 2 i Juni. Den första blir 2 år nu i januari. Vi bor i varberg.

  • Äldre 17 Dec 20:39
    #4

    Å va kul och grattis. Har du eller frugan mått bra den första tiden?
    Här har det varit lite kämpigt, med mkt illamående och blodtrycksfall men hoppas på en bättring snart =) 

  • Äldre 28 Dec 08:16
    #5
    2she skrev 2012-12-03 21:09:15 följande:
    Ordet regnbågsbarn  kommer från att regnbågen ofta används som en symbol för homosexualitet och syftar därför på barn till homosexuella.

    I vårt fall har vår son två mammor =)

     



    Tack, tänk man lär sig något nytt varje dag :)

    Hoppas illamåendet släpper snart! Och lycka till :)
  • Äldre 12 Jan 19:38
    #6

    Hej! Vi väntar vår första i April och så bor vi Göteborg.

  • Äldre 19 Jan 20:06
    #7

    Å va roligt och grattis =) Hur mår ni? 
     

  • Äldre 23 Jan 16:18
    #8

    hejsan jag väntar mitt nummer 3

  • Sol197­5
    Äldre 15 Sep 13:57
    #9

    Gammal tråd men jag testar att skriva ändå.
    Vi är 2 mammor som bor i centrala Göteborg.
    Vi har 1 dotter som är född i juli 2013.
    Vi skulle gärna vilja träffa fler regnbågsfamiljer i Göteborg...

  • Äldre 15 Sep 18:50
    #10

    Hej där och grattis till er dotter =)
    Vi fick vårt andra barn i juni, så fullt upp här hemma nu. Mår alla bra och har ni landat i att bli 3? =)
     

  • Sol197­5
    Äldre 15 Sep 19:55
    #11

    Tack så mycket!:)
    Ja alla mår bra.
    Många rutiner som ska sätta sig när man fått barn men det fungerar.
    Hur går övergången från 1 barn till 2 barn?

  • Q13
    Äldre 24 Sep 08:17
    #12

    Vi är två blivande mammor i Gbg, bf i början på maj om allt går som det ska! Så spännande och underbart!

  • Äldre 28 Sep 20:42
    #13

    Sol1975 Härligt att höra att alla mår fint, kommit in i er nya vardag? Jo övergången från 3 till 4 har gått bra, större förändring att bli 3 än 4 =) 

    Q13 Grattis till er, härlig tid ni har framför er =) 

  • Äldre 29 Sep 10:50
    #14

    Grattis till graviditet Q13 och bebisar till er som fått era små! Vi bor också i Göteborg och väntar vårt första barn i januari. Längtar ihjäl oss efter vår lilla! Hur har era kommit till? Någon som har någon mammagrupp/öppen förskola eller annan aktivitet att rekommendera?

  • Q13
    Äldre 2 Oct 09:07
    #15
    werty skrev 2013-09-29 10:50:12 följande:

    Grattis till graviditet Q13 och bebisar till er som fått era små! Vi bor också i Göteborg och väntar vårt första barn i januari. Längtar ihjäl oss efter vår lilla! Hur har era kommit till? Någon som har någon mammagrupp/öppen förskola eller annan aktivitet att rekommendera?


    Tack! :) Vi var på Vitanova, ett försök räckte! Är nu i mitten på v.9, ska bli skönt när man kommer över v.12!

    Vi har också funderat på om det finns någon passande mammagrupp eller något liknande. Vore kul att lära känna fler med barn/barn på gång.
  • Sol197­5
    Äldre 2 Oct 16:26
    #16

    Det finns 1 sluten grupp på Facebook som heter Mamba Göteborg ( som står för mamma, mamma, barn ).
    Medlemmarna träffas 1 gång/ månad och så finns det 1 läger i slutet på sommaren.
    Vi är medlemmar men vi har inte varit där än.

  • Äldre 2 Oct 18:35
    #17

    Vilken fullträff q13! Då ska din partner adoptera barnet? Vi har också varit i Danmark och börjar fundera på hela processen. Vilken Mvc har ni tänkt att gå på? Känner igen nervositeten fram till v 12, sysselsätt er med allt möjligt så går det lite fortare. Tack för tipset sol1975, ska kolla upp mamba. Vet ni något om Askim och deras hbtq-grupper?

  • Sol197­5
    Äldre 4 Oct 08:44
    #18

    Vi har gått på MVC Kungshöjd.
    Vi var uppsatta på en lista för regnbågsgrupp på Askims MVC.
    Det startade dock ingen regnbågsgrupp under våren för det fanns inte tillräckligt många gravida.

  • Äldre 18 Oct 22:46
    #19

    Hej tjejer, vi hoppar in i er tråd. Jag och min fru väntar vår första i maj nästa år :) vi bor utanför Göteborg :) hur mår ni?

Svar på tråden Väntar nu barn nr 2, några fler som väntar barn kring Gbg?? :)