• Lottis

pulka eller barnvagnsskidor?

Hej!
    över jul så ska familjen till sälen och jag och min sambo har funderat lite på vad som är lättast att ta sig fram med med vår 8 månaders son (han är 9 månader i sälen).

Vi har kollar lite på barnvagnsskidor som man sätter på framdäcken (www.axso.se), är det något som är bra eller är en babypulka lika bra? 

Om pulka är att rekommendera, isf vilken? 

tack på förhand! =) 

Every second counts 'cause there's no second try
  • Svar på tråden pulka eller barnvagnsskidor?
  • La Lola

Det beror väl på var ni ska köra nånstans? Vägarna är ju plogade så skidor verkar onödigt.
    Sen kan ju pulka vara roligt att åka iaf.

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Lottis

Det va lite det jag funderade på också .. snön har ju kommit hit där jag bor nu och har varit ute på långpromenader med vagnen och det har ju gått kanonbra .. då är det packad snö eller vad man ska säga så det kanske inte behövs att fundera på ens ... 
    att köpa sånna skidor för 600:- kan ju vara helt onödigt ...

då kanske vi kan köpa en pulka på typ icamaxi för 100 lappen bara för att det kan vara kul för plutten =) 

• La Lola
    charlottecenterwall skrev 2012-12-06 09:32:11 följande:
    Det va lite det jag funderade på också .. snön har ju kommit hit där jag bor nu och har varit ute på långpromenader med vagnen och det har ju gått kanonbra .. då är det packad snö eller vad man ska säga så det kanske inte behövs att fundera på ens ... 
    att köpa sånna skidor för 600:- kan ju vara helt onödigt ...

då kanske vi kan köpa en pulka på typ icamaxi för 100 lappen bara för att det kan vara kul för plutten =) 
    Köp en bebispulka med ryggstöd isf. Men det har du kanske redan tänkt på.
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Lottis
    La Lola skrev 2012-12-06 09:34:48 följande:
    Köp en bebispulka med ryggstöd isf. Men det har du kanske redan tänkt på.
    aah det har ja tänkt på ! 

typ en sånhär . Med ryggstöd, bälte och värmedyna . Den borde nog duga :)

32807289.jpg

• purple box

Pulka. Skrattande Sååååå mycket lättare när det är snö. Har den du tittat på, fast min modell var utan värmedyna så la en fleecefilt i istället.

• Lottis

Körde runt plutten i pukan i helgen , fick låna av svägerskan. Det va verkligen uppskattat kan jag säga så det ska vi inskaffa snarast :)

Svar på tråden pulka eller barnvagnsskidor?