• Äldre 12 Dec 19:13
    7700 visningar
    17 svar
    17
    7700

    Pepparkaksgubbe = Rasism?

    Jag tror inte det är sant!!??   Nu får det väl ändå vara nog med alla jävla tokerier!!!  Fy fan jag blir så jävla förbannad så jag ser rött!!

  • Äldre 13 Dec 09:14
    #11

    Ja de väcker ju tankar hos folk som jag är rätt säker på att ingen i detta land haft!

    Pepparkaksgubbar o pepparkakssången förknippar man ju med pepparkakor/julmys/tradition.

    Inte fan tänker man väl att en pepparkaksgubbe skulle vara någon slags synonym med en färgad människa!

    De smutsar ner och förstör fina svenska jultraditioner; för att inte tala om att övriga traditioner och vår svenska flagga! De lär barn att det är rasistiskt!  Jag är så fruktansvärt trött på all denna idioti!!     

  • Äldre 13 Dec 09:14
    #12
    NovemberMommy skrev 2012-12-13 08:17:19 följande:
    detta är bara löjligt.
    jag är själv inte svensk och tar inte ett dugg illa upp av pepparkaksgubbar.
    vad jag förstår av texten så har ingen "bruna gubbe" sagt att detta är rasistiskt och ni (skolan) borde ta bort pepparkaksgubbar, utan det är bara var skolan tror att folk tänker!

    Man kan ju säga att det är rasistiskt att dem får inte vara med!
  • Äldre 13 Dec 09:26
    #14
    pluvdo skrev 2012-12-13 09:21:33 följande:
    Meneeeh nu visade det sig väl att den artikeln som fick igång hela denna diskussionen i sociala medier hade fel och att det inte var på grund av hur pepparkaksgubbor/-gummor kan uppfattas av invandrare som en pojk till en börjab blev nekad att vara en så... Det trodde jag alla visste nu.
    De skyller på det ja. Men det började väl med att de valde bort pepparkakssången eftersom den kunde anses som "stötande" - och då blev ju en följd av det att inga skulle vara pepparkaksgubbor/gummor...så jo - nog var det "rasism" de tänkte på allt Kräks
Svar på tråden Pepparkaksgubbe = Rasism?