• Anonym (Mia)

    Varm om halsen!

    Hej!

    Jag undrar om ni har något tips för mig , för att få min son (6år) att använda något i halsen för att hålla sig varm. Det finns ju sådana där "halsdukar" som man trär över huvudet, men, då får han panik, han avskyr allt som sitter runt halsen. Spelar ingen roll om det är en väldigt stor , som inte sitter tight. Halsduk är ju ett alternativ, men lite meckigt för honom att få på själv , så att den sitter bra.

    Har ni ngt bra tips, han går bar nu , och det är för kallt för honom i den här kylan.

    Mvh
    Anna

  • Svar på tråden Varm om halsen!
  • Karin på Stadium
    Anonym (Mia) skrev 2012-12-14 10:41:03 följande:
    Hej!

    Jag undrar om ni har något tips för mig , för att få min son (6år) att använda något i halsen för att hålla sig varm. Det finns ju sådana där "halsdukar" som man trär över huvudet, men, då får han panik, han avskyr allt som sitter runt halsen. Spelar ingen roll om det är en väldigt stor , som inte sitter tight. Halsduk är ju ett alternativ, men lite meckigt för honom att få på själv , så att den sitter bra.

    Har ni ngt bra tips, han går bar nu , och det är för kallt för honom i den här kylan.

    Mvh
    Anna
    Hej Mia, 

    Det finns bra microfleece jackor med hel Zip som är bra att ha som förstärkningsplagg under vinterjackan när det är riktigt kallt. Du kan hitta exempel på fleece här: www.stadium.se/klader/barnklader-86-116/fleece


    De är tunna, smidiga och lätta att dra upp i halsen. Denna typ av plagg fungerar till mycket och är suveränt att ha som ett extra plagg på förskola/skola.


    Annars är det inte lätt att få barn i den åldern att vilja ha något i halsen, utan man får försöka tjata om att de ska dra upp jackan och att köpa tröjor som inte är för ringade utan går lite högre upp i halsen. Eller är det någon annan som har andra erfarenheter? Kommentera gärna.

    Vänliga hälsningar, 
    Karin 


     
Svar på tråden Varm om halsen!