• Anonym

    Citalopram.. problem med underliv..

    Hej

    Vet inte vilken kategori jag ska lägga dennna bit i, undrar om det finns ngn som upplevt detta... kan slemhinnorna i underlivet blir otroligt torra och irriterade av citalopram, jag har tagit upp detta med vc, men de säger att det inte finns ngt rappiorterat om underlivet utan andra slemhinnor, jag har fått så otroligt mycket problem med mitt underliv och undrar om det finn en samband, torr sveda irriterat, skit jobbigt e detta, snälla om ngn upplevt samma, dela gärna med dig! jag har ätit citalopram sedan 2005, men sedan i höstas ligger jag på 40 mg. desperat e jag nu... detta har pågått så länge därför undrar jag om det finns ett klart samband...jag har testats för både det ena o det andra, ränner hos dr o gyn ofta eftersom jag har sån sveda o känslan av att det bränner, men de säger bara det finns inget konstigt, smörj dig med olja.. undrar om min medicin påverkar detta??

    kram

  • Svar på tråden Citalopram.. problem med underliv..
  • Anonym

    Hej!
    Jag upplever något liknande, tror hela tiden att jag har svamp men det stämmer liksom inte riktigt.
    Jag har fått problem att ha sex eftersom det svider efteråt.
    Jag äter bara 30 mg och problemet kom för ett år sen ungefär och då hade jag ätit citalopram i ca 1 år...
    Intressant att höra att du upplever liknande, jag har tänkt försöka sluta med medicinen i höst får väl se om det blir bättre då.. 

  • Flamenco

    Jag har samma problem! Äter 15 mg nu. Använder hormonsalva på kvällen och det hjälper. Är så lättad. Östrogensalva. Lila förpackning. Använder Lactal efter samlag. Locobase Repair på morgon. Tvätta ej med tvål i underlivet! Bara vatten eller intimtvål från Apoteket. Östrogelsalvan var den stora räddningen! Det kommer tillbaka när jag trappar ner.

  • Anonym (....)

    Fick samma problem då jag började med ssri. Blev inte bättre när jag slutade..

Svar på tråden Citalopram.. problem med underliv..