• Äldre 16 Dec 20:28
    4969 visningar
    8 svar
    8
    4969

    Löneförhöjning

    Jag ska ha lönsesamtal i nästa vecka med min chef och har funderat lite på vad jag har tänkt mig i löneförhöjning. Jag arbetar som bitr verksamhetschef på ett privat företag. Idag har jag 30000kr/mån.


    Har tänk mig 4000kr i löneförhöjning, med tanke på det jobb jag lägger ner och allt jag gjort under året.


    Verksamhetscheferna ligger run 38 000kr/mån så jag tycker inte att det är allt för mycket jag begär...tror jag..


    vad tycker ni? Tar jag i för mycket? Hur mycket ska man lägga sig på?


     


    Tacksam för svar.


     

  • Svar på tråden Löneförhöjning
  • Äldre 18 Dec 17:33
    #1

    Jag tror att du får svårt att få så mycket. Jag vet inte inom vilken bransch du jobbar, men inom myndighetsvärlden har det i år varit toksvårt att få en bra lönehöjning, och mig veterligen har de flesta (med kontorsjobb) fått runt 2,5 % och i många fall betydligt lägre. Däremot ska du lägga fram allt bra du gjort och hoppas att chefen tycker att du ska prioriteras.

  • Äldre 18 Dec 20:27
    #2

    I det privata har min bransch fått 3.2% i snitt och den som överpresterar rejält kan få upp till 7%.

    Men det du begär är 13% TS och det får du inte på ett år. Det du kan göra är att säga vad du tycker att du är värd marknadsmässigt, och sen kan du fråga chefen om du kunde få något ytterligare påslag (strukturhöjning) i några år så att du kommer mer rätt i lön över tiden.




    USA: Är det egentligen ett land eller ett konstfacksprojekt? kommentar av Themis väns vän
  • Äldre 18 Dec 22:33
    #3

    Spontant tänker jag att 2000 vore en rejäl löneökning för dig. Själv fick jag 1000 och är nöjd med det.

  • Äldre 21 Dec 22:56
    #4

    Om jag får 1000kr så är det  vääääldigt lite. 4000kr är kanske mycket att begära. men jag ska försöka iaf. Eller höra vad min chef har att säga först.

    3000kr vill jag ha om jag ska vara nöjd.

  • KaSaM
    Äldre 23 Dec 07:58