• gammelget

    Stora problem med min sons flickvän!

    Min son är strax över 20 och en smart kille som läser till ekonom, med en lysande framtid framför sig, jobba ett par år efter utbildningen,  resa, ha kul, träffa intressanta människor, sedan ta över min make, dvs sin pappas firma och driva den. Min sons tidigare flickvän och jag kom mycket bra överens, shoppade ihop, fikade, åkte en weekend till London ihop, gick på spa, intresserad av mode, kunde föra sig ordentligt, smart och väluppfostrad mm.  

    Men hans nya flickvän är inte riktigt min typ, hon är söt och snäll och min son älskar henne, men hon är inte riktigt bra för honom, hon jobbar tex. som undersköterska i äldrevården, när det är fest klär hon sig i en kjol ifrån typ Ullared och en vit blus som någon slags servitris eller något. Annars budget-jeans och linne ifrån HM typ. Det passar inte riktigt in i bilden av vad jag tycker att min son förtjänar.

    Jag har all respekt för folk i vården, men alltså så ambitionslöst, hennes liv är liksom jobba, kanske gymmet ibland, laga mat, titta på TV, klippa sig för 200 spänn. Jag är rädd att min son smittas av det där och kanske ger upp. De spenderar mycket tid i hennes lilla lägenhet och är verkligen störtkära. Ligger nog mest och gängar när de träffas, lyfter skrot på gymmet ihop, äter korv stroganoff och dricker läsk köpt på netto...framför tvn. Alltid framför tvn. Tidigare tillsammans med den förra tjejen spelade han golf, reste, gick på teater, natklubb mm . Hur skall jag som mor agera här, för att han kan få så mycket bättre liv än det där???

    /Orolig mamma    

  • Svar på tråden Stora problem med min sons flickvän!
  • Petrol

    Jag tror det är tur att din son väljer själv.

    Antingen kommer han fortsätta älska henne passionerat resten av livet och då är det ju rätt för honom.
    Eller så tar det slut efter att nykärleken har lagt sig, no harm done, man ger och man tar, man går på nitar och vinner storvinster, ja du vet.

    Eller någonstans där emellan förstås.

    I vilket fall, låt oss komma till saken, jag kan inte riktigt se problemet.

    Hon verkar väl som en rätt normal tjej helt enkelt, och du får börja skaffa egna vänner att gå på spa med.

  • tilj75

    Han har kanske träffat en tjej som passar honom bättre än hon passar lilla mamma!

    Lägg dig inte i!


    ♥ Jack 070423 ♥ Jonatan 080918 ♥ Tim 091208 ♥ Kevin 091208 ♥ bf 130315 ♥
  • fortsätt paddla

    Typ.. :D överklasskvinnan kan verkligen uttrycka sig i skrift!

  • Singoallaa

    Vad är det för fel med en klänning från Ullared? Är det märket som saknas för dig?

  • Whitetrash86

    Skaffa han flickvän åt sig själv eller för dig?

    Låt honom leva sitt liv som HAN vill, inte som du vill att han ska leva. Trevlig du är som tycker att personer har olika värde.

Svar på tråden Stora problem med min sons flickvän!